Ga naar inhoud

toch nog even weten...


lisa&konijntjes.

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn eerste Konijntje; Snuffie was nog maar twee jaartjes oud & zat samen met zijn vriend Vlekje in het hok/ren toen ik op 4 mei 2009 's ochtends bij ze kwam.

Normaal gesproken komen Snuffie en Vlekje vrolijk naar het gaas toegehuppeld. Maar dit keer was het alleen Vlekje die kwam snuffelen. Snuffie bleef stil in een hoekje zitten. Ik keek nog eens goed & zag dat zijn oogjes helemaal dichtzaten geplakt. Hij zat te trillen op het zand. Ik meteen naar binnengestormd & hebben meteen DA gebeld. Die was pas 2 uur later open. Ik bleef steeds bij Snuf (liet hem wel in zijn eigen hokje). Hij deed er een kwartier over om het trappetje op te komen & liep half mank. Dit kwam waarschijnlijk doordat hij niks zag. Om kwart over 1 een kleed in een doos gelegd en Snuffie meegenomen naar de DA. Daar dachten ze aan longonsteking:

*zware ademhaling

*vies neusje.

*ogen dichtgeplakt

De DA zei dat hij er waarschijnlijk wel bovenop zou komen. Snuffie kreeg een spuitje antibiotica.Pff, we waren het hier echt niet mee eens, maar de DA bleef volhouden dat hetniet veel voorstelde. Snuffie konden we overigens ook gewoon optillen etc, wat normaal niet echt kon.

Meteen weer met onze Snuf naar huis gereden & hem in een verhuisdoos met kleed en stro gelegd. Bakje water erbij, warme kruik en wat voer. maar onze Snuf at en dronk helemaal niks. Af en toe maakten we de oogjes en het neusje schoon met afgekoeld gekookt water, maar er kwam geen vooruit gang in. Snuf stond op mijn slaapkamer. Ik vond het vreselijk om te zien hoe mijn beestje daar lag. . .

Helaas is snuf rond 5 uur overleden. Zijn buikje en neusje gingen niet meer op een neer...:(

achter af denk ik: had ik hem maar eerder uit zijn lijden verlost.

maargoed, de DA bleef volhouden dat het wel meeviel....

heb dus nog steeds geen idee wat dit nou was ...toch longontsteking ? of iets anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst veel sterkte!

Je zult wel flink balen dat die dierenarts zo laconiek deed. Is hij wel konijnkundig? Mijn konijn heeft het helaas ook met dood moeten bekopen door het stellen van een verkeerde diagnose en verkeerde behandeling. Ik heb nu een andere konijnkundige DA gevonden.

Je moet jezelf niks kwalijk nemen, je gaat ervan uit dat de DA weet waar hij het over heeft en weet wat hij doet. Helaas blijkt dit vaak achteraf niet het geval te zijn, maar dat moet je jezelf niet verwijten. Het enige wat je kunt doen is voor je andere nijntjes een andere DA zoeken (mocht het ooit nodig zijn..), of je moet nog vertrouwens in deze DA hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag het er ongeveer zo uit wat Snuffie had:

konijn%20myxomatose.jpg

Zoja, dan is het idd Myxomatose.

Helaas herstellen hier maar weinig konijnen van.

Heel veel sterkte met het verlies van Snuffie.

Hou Vlekje maar goed in de gaten, want myx. is heel besmettelijk.

Ik wil je niet bang maken, maar zodra Vlekje ook maar een beetje rare oogjes en/of neusje krijgt --> ga er maar gelijk mee naar de dierenarts!

Ik zou 'm de komende dagen even regelmatig helemaal controleren, als ik jou was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joseeke, dit is al bijna een jaar geleden gebeurt; 4 mei 2009;).

Aha okay ;)

Omdat dit topic gister geopend was, ging ik ervan uit dat dit nog niet zo lang geleden was.

Ik denk evengoed dat jouw konijntje myx. gehad heeft.

Dan zal het zeer waarschijnlijk al in dit stadium zijn geweest:

photo.php?id=15175

Hoe gaat het nu met je andere konijnen?

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, vind het echt vreselijk dat mijn nijntje zo heeft moeten leiden.

het gaat supergoed met Vlekje, heeft inmiddels twee nieuwe vriendjes erbij, waar van 1 alweer twee oepsnestjes heeft gehad. dachten twee vrouwtjes te hebben, bleek 1 een mannetje. van de twee nestjes houden we er 3, zodat we een groep met 6 kunnen maken.

hebben niet goed kunnen zien hoe het met de ogen was, want snuf had best lange haren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .