Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had een vraagje, Ik was op het internet aan het zoeken naar iets over ontstoken ogen van een konijn en kwam hier terecht.

1 van mijn konijnen heeft ontstoken ogen.

Het is een rammetje en is bijna 3 jaar oud.

Het is wit van kleur en de oog hoeken zijn ook rood, Maar niet rondom het hele oog.

Is het het beste dat ik het gewoon tot het over is het schoonmaak met gekookt water?. (Dit natuurlijk eerst laten afkoelen).

Nu draaide ik hem op zijn rug en toen zag ik tot mijn schrik dat hij ook een ontstoken geslachtsdeel heeft!!.

Teminste dat denk ik want er zat allemaal witte pus dit heb ik ook schoongemaakt en check ik vanavond even of hij het weer heeft.

Ook heeft hij de afgelopen 2 dagen bijna niks gedronken en zowiezo niks gegeten(alleen appeltje heeft hij op).

Heeft iemand een idee?..

Groetjes.

Geplaatst:

Ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Dit klinkt niet goed. Wanneer een konijn niet (goed) eet, moet je zo snel mogelijk (eigenlijk direct) naar de dierenarts gaan. Ontstoken ogen en een ontstoken geslachtsdeel klinkt ook niet goed. De dierenarts kan dit onderzoeken en medicijnen meegeven.

Geplaatst: (aangepast)

Gelukkig hij eet en drinkt!!..

Ik heb een soort spuite water gedaan en hem in mijn armen genomen toen dronk die en uit mijn hand at hij ook..

Ik had in zijn voerbakje 1/3 voer gedaan en toen ik net keek was het voer op!!..Gelukkig maar.

Ik had water in een bakje gedaan en die was ook leeg, maar of hij het om heeft gegooit is vraag nummer 2 maar dat is niet erg ik ga zowiezo om de zoveel tijd kijken en even zien of hij wil drinken via het spuitje.

Ook is er een dierenarts assistente geweest en zij vertelde dat ontstoken ogen ik gewoon even goed schoon moest houden en dat er met zijn geslachtsdeel niks ergs aan de hand was dat het gewoon beetje viesig heid was maar niks erg's. Dat was een opluching ook heb k even ander voer gekregen zodat die even aan kan sterken omdat het een beetje een gehandicapt konijntje is

aangepast door Balou&Snuitje
Vergeten bij te vullen
Geplaatst:

Ik zou toch naar de dierenarts gaan. Ik neem aan dat de ontstekingen niet opeens verdwenen zijn, die moeten onderzocht worden.

Geplaatst:
Het zou syphillis kunnen zijn...

Hier zat ik ook gelijk aan te denken, toen ik het begin van dit topic las!

Heel goed dat je vandaag naar de dierenarts gaat.

Geplaatst:

Ben bij de dierenarts geweest!!..

Dank jullie wel voor jullie berichten.

Ik heb zalf voor de ogen gekregen omdat het een ontsteking was en voor de rest was die goed in staat!.

Omdat het een gehandicapt konijntje is is het wel moeilijk te zien omdat die al best mager is enz. Maar gelukkig is het niks ergs!!. Wel heb ik ander voer gekregen voor zijn weerstand.

Zijn geslachtsdeel was ook inorden.

Groetjes :).

Geplaatst:

Fijn dat je weer terug bent :)

Heeft hij voor de oogjes Cavasan meegekregen?

In het begin kunnen hier de oogleden best geirriteerd van raken, waadoor het net lijkt of de oogontsteking verergerd, maar dit is niet zo.

Heb je voor voer Science Selective meegekregen?

Dit is heel fijn voer.

Mijn konijnen doen het hier heel goed op & vinden het ontzettend lekker :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .