Ga naar inhoud

help wat is er met mijn konijn


ilonaburgers

Aanbevolen berichten

mijn konijntje zit lusteloos in een hoekje hij reageerd nergens op hij knort af en toe wel als ik hem aai wat hij altijd doet hij is normaal heel beweeglijk en beschermt zijn terretorium en nu doet hij dat niet

hij zit stil in een hoekje en het kan hem allemaal niet schelen

hij zit helemaal in elkaar gepropt wat moet ik nu?

wie kan mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij gisteravond nog speels en vrolijk was, maar nu zichzelf niet is, zou ik meteen naar de dierenarts gaan. Je konijn voelt zich duidelijk niet goed, snel handelen is nu belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts bellen! Het is niet normaal gedrag voor jouw konijn, en als een konijn laat zien dat hij niet in orde is, dan is dat meestal ook echt een teken om naar de dierenarts te gaan! Niet wachten dus, gewoon bellen!

Laat je ons weten hoe het verder gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar ik heb net vier kilo gemengd voer gehaald

en hooi hebben ze volop

appel en peer krijgen ze allebei een klein stukje en wortel ook een klein stukje

wat kan ik ze het beste erbij geven alleen voer vind ik zoo zielig ik wil ze wel wat extras geven wat geven jullie je konijn per dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat kan ik ze het beste erbij geven alleen voer vind ik zoo zielig ik wil ze wel wat extras geven wat geven jullie je konijn per dag

Mijn konijnen krijgen (voor twee konijnen samen, 1950 & 1700 gram wegen ze zelf) 's ochtends 35 gram Science Selective, 's middags een bakje gedroogde kruiden (smalle weegbree, peterselie, paardenbloem, aardbeiblad, brandnetelblad, tijm, luzerne) en 's avonds een halve kilo groente: witlof, wortelloof, spruitjes (met mate!), bloemkoolblad (met mate!), boerenkool, broccoli, andijvie, peterselie, tijm, koriander, basilicum, tomaat, komkommer, wortel (met mate, veel suiker), spinazie (ook met mate!) en euh.. Ik ben vast wel wat vergeten.. De dingen waar (met mate!) achter staat, ook altijd met mate geven, dat zijn toch wel wat gasgevoelige groenten, ík weet dat mijn konijnen ze prima kunnen hebben maar dat geldt niet voor elk konijn. Daarnaast moet je die ook altijd in combinatie met veilige groenten geven.

Overigens is broccoli een prima groente om te geven als je het mij vraagt, alleen geef ik er nooit heel veel van.

Hooi hebben ze natuurlijk altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .