ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 mijn konijntje zit lusteloos in een hoekje hij reageerd nergens op hij knort af en toe wel als ik hem aai wat hij altijd doet hij is normaal heel beweeglijk en beschermt zijn terretorium en nu doet hij dat niethij zit stil in een hoekje en het kan hem allemaal niet schelen hij zit helemaal in elkaar gepropt wat moet ik nu?wie kan mij helpen
Dollie Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Eet en poept hij nog? Ik zou naar een dierenarts gaan als ik jou was, zéker als hij niet meer eet en/of poept.
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 of nog gepoept heeft weet ik niet ik heb er nog een konijn zitten hij wil niet eten
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 gisteren avond was hij nog speels enzoo
Gast Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Als hij gisteravond nog speels en vrolijk was, maar nu zichzelf niet is, zou ik meteen naar de dierenarts gaan. Je konijn voelt zich duidelijk niet goed, snel handelen is nu belangrijk.
Evee Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Dierenarts bellen! Het is niet normaal gedrag voor jouw konijn, en als een konijn laat zien dat hij niet in orde is, dan is dat meestal ook echt een teken om naar de dierenarts te gaan! Niet wachten dus, gewoon bellen!Laat je ons weten hoe het verder gaat?
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 nou ik heb de dierenarts gebeld vanmorgen en die zei langs komen in het spreekuur van half twee dus ik wil net gaandus ik ga naar het konijn toe en zit meneer weer vrolijk te eten en hup weeer rond
xLookalike Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Maar ga je nu evengoed naar de dierenarts?
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 hij is nu weer helemaal in orde zoo lijkt het dus mocht ie weer zoo down worden ga ik gelijknaar de dierenarts dit spreekuur is bedoelt voor spoedgevallen en hij is nu weer helemaal goed
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 ik moet hem van de da in de gatren houden en als het weer gebeurd gelijk komen ze vind het niet nodig nu te komen
Rian Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Hij zal wel een gasaanval hebben gehad. Fijn dat het weer goed gaat nu, hopelijk blijft het ook zo!
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 (aangepast) kunnen ze daar vaak last van hebben of nieten is dat gevaarlijk voor hemalvast bedankten wordt dat door iets veroorzaakt die gasvorming 14 maart 2010 aangepast door ilonaburgers
wupsie Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 zie mijn toppic gijsje vergiftigd? Hij heeft waarschijnlijk ook last gehad van een zeer hevige gas aanval
Dollie Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Gasvorming kan veroorzaakt worden door verkeerde voeding. Bijv. kool.
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 ik geef ze smorgens wortel appel of peeren savonds krijgen ze groente zoals andijvie bleekselderij en ijsbergsla en broccolie en witlofen ze krijgen gemengd voer al vanaf het begin
Sascha Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 En hooi? Het is niet echt een gezond programma dat ze krijgen eigenlijk.. Ik zou de sla en brocolli weglaten en de appel wortel of peer heel weinig geven. Misschien wel wat komkommer en wortelloof erbij doen? En overstappen op biks.
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 ok maar ik heb net vier kilo gemengd voer gehaald en hooi hebben ze volopappel en peer krijgen ze allebei een klein stukje en wortel ook een klein stukje wat kan ik ze het beste erbij geven alleen voer vind ik zoo zielig ik wil ze wel wat extras geven wat geven jullie je konijn per dag
Sascha Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Mijn konijnen krijgen:Een piepeltje science selective 2x per dag, volop hooi, en2x groenten: bleekselderij, andijvie, wortel, witlof, wortelloof, komkommer enz..
ilonaburgers Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Geplaatst: 14 maart 2010 ok dank jenou ik maak het voer maar op en dan ga ik wel voortaan biks halen en ik geef ze wel 1 keer per dag wat groentehooi hebben ze altijd voldoende heel erg bedankt voor de hulp
Sascha Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Wel het oude voer met de nieuwe biks mengen he! Anders kunnen ze last van hun darmpjes krijgen.
Dollie Geplaatst: 15 maart 2010 Geplaatst: 15 maart 2010 wat kan ik ze het beste erbij geven alleen voer vind ik zoo zielig ik wil ze wel wat extras geven wat geven jullie je konijn per dag Mijn konijnen krijgen (voor twee konijnen samen, 1950 & 1700 gram wegen ze zelf) 's ochtends 35 gram Science Selective, 's middags een bakje gedroogde kruiden (smalle weegbree, peterselie, paardenbloem, aardbeiblad, brandnetelblad, tijm, luzerne) en 's avonds een halve kilo groente: witlof, wortelloof, spruitjes (met mate!), bloemkoolblad (met mate!), boerenkool, broccoli, andijvie, peterselie, tijm, koriander, basilicum, tomaat, komkommer, wortel (met mate, veel suiker), spinazie (ook met mate!) en euh.. Ik ben vast wel wat vergeten.. De dingen waar (met mate!) achter staat, ook altijd met mate geven, dat zijn toch wel wat gasgevoelige groenten, ík weet dat mijn konijnen ze prima kunnen hebben maar dat geldt niet voor elk konijn. Daarnaast moet je die ook altijd in combinatie met veilige groenten geven. Overigens is broccoli een prima groente om te geven als je het mij vraagt, alleen geef ik er nooit heel veel van. Hooi hebben ze natuurlijk altijd.
Aanbevolen berichten