Lonnekeponneke Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 (aangepast) Mijn nijn Boeffie schudt de hele tijd met zijn hoofd, en dan vooral met zijn oren. Hij loopt er ook constant aan te krabben en vindt het niet leuk als ik er aan zit. Er zitten geen wondjes, het is niet rood en het is niet kaal. Nou heb ik hier een beetje zitten zoeken op BB, en ik dacht dat het misschien mijt kon zijn. Nou ga ik volgende week sowieso naar de dierenarts, maar ik vroeg me af wat jullie denken. Zou dit oormijt kunnen zijn? 11 maart 2010 aangepast door Lonnekeponneke spelfout
Rian Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Ja, dat zou heel goed kunnen. Oormijt in het eerste stadium zie je volgens mij niet van buiten, dan moet je goed in zijn oren kunnen kijken, dat doet je DA.
Lonnekeponneke Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 Ok, dus dan is het nog niet zo erg? Gaat dat hard, de stadia van oormijt, of valt het mee? Niet dat volgende week zijn hele oor rood is en open? Heb je misschien enig idee waardoor het kan komen, misschien van hooi?
Rian Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Ja, van hooi kan het inderdaad komen. Ik zou als ik jou was geen risico lopen en meteen starten met behandelen. Je kunt een pipet Stronghold in zijn nek doen. Je nijn heeft van oormijt erg veel last en dat wordt alleen maar erger, niet mee rond laten lopen. Konijnen tot 2,5 kg mogen een pipet voor kittens, zwaardere konijnen mogen er een voor volwassenen.
Lonnekeponneke Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 Ok, kun je die gewoon bij de dierenwinkel halen, of kan dat bij de dierenarts? Rian, echt heel erg bedankt, ik heb heel veel aan jouw advies:D Ik had ergens gelezen dat Stronghold het beste was en dat je beter geen ander middel kunt gebruiken, klopt dat?
Rian Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Ja, dat klopt. Stronghold is veilig voor konijnen. Je krijgt het bij je dierenarts.Ik zou je wel adviseren om toch ook goed ernaar te laten kijken als je volgende week naar je DA gaat. Stronghold is ook preventief te gebruiken.
Lonnekeponneke Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 Ok, bedankt! Ik zal wel even laten weten hoe het was, als ik na de dierenarts ben geweest! Bedankt voor je advies!
Lonnekeponneke Geplaatst: 12 maart 2010 Auteur Geplaatst: 12 maart 2010 Even een update: ik ga toch voor de zekerheid morgen al naar de dierenarts:)
Gast Geplaatst: 12 maart 2010 Geplaatst: 12 maart 2010 Goed dat je voor de zekerheid wat eerder gaat, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
Lonnekeponneke Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Geplaatst: 13 maart 2010 potverdorie heb ik weer! sta ik met mijn mams, konijnen en hond voor de dierenarts, hangt er een briefje op dat ze het spreekuur op zaterdag hebben vervroegd:s dus konden we weer de auto in en terug! Maar ik maakte me toch wel een beetje zorgen om de mijt dus ben met mn mams naar het winkelcentrum gegaan en heb iets tegen mijten gehaald, deze is speciaal voor konijnen en heet beaphad, stronghold hadden ze daar niet, dus ik had zoiets van ik kan het altijd proberen toch, heb het er net op gedaan en omdat ze een zinloos ritje naar de dierenarts moesten maken heb ik ze ook verwend met een heerlijk knaagspeeltje:bounce:
Rian Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Hmm...persoonlijk ben ik geen voorstander van dierenwinkel-goedjes tegen mijten. Had ik niet gedaan, had gewacht totdat ik Stronghold kan kunnen krijgen. Maar, het zit er nu al op waarschijnlijk. Ben benieuwd wat het gaat doen.
Lonnekeponneke Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Geplaatst: 13 maart 2010 Ok dat kan, het heet trouwens beaphar, niet beaphad, als je het even opzoekt bij google staat hun site bovenaan. Komt aardig professioneel over en er wordt veel uitgelegd ook over kwaliteit en dergelijke. Wij gebruiken ook altijd dat spul maar dan voor de hond en dat gaat ook altijd prima. We zullen zien wat het gaat doen:) stronghold kan sowieso altijd nog:)
Rian Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Heb het net opgezocht, zit inderdaad ivermectine in. Das goed.
Lonnekeponneke Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Geplaatst: 13 maart 2010 Gelukkig, dat is mooi! Het was trouwens wel een stuk goedkoper dan Stronghold, het was geloof ik 5,99 voor 4 pipetten, als het goed helpt denk ik toch dat ik het hier bij houd, scheelt toch weer 20,-:O
Rian Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Is natuurlijk zo, maar van de andere kant, waarom zou het zo goedkoop zijn?
Lonnekeponneke Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Geplaatst: 13 maart 2010 ja wel, dat is zo, maar het is het proberen waard, vooral omdat het nog niet zo erg is met de mijten, als het erger is zou ik dat risico niet meer durven nemen en dan zou ik toch maar voor stronghold gaan:)
Lonnekeponneke Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 even een update: de heren hebben beide geen last meer van mijt, heb ze laten checken bij de dierenarts en het goedje zou toch geholpen hebben, ik merk zelf ook dat ze niet meer met hun oortjes schudden, gelukkig maar:D de 24ste is het weer tijd voor de inentingen en dan moeten ze toch echt wel een beetje fit zijn:)
Rian Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Wat goed! Dus dat spulletje heeft het toch goed gedaan! Gelukkig.
Lonnekeponneke Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Geplaatst: 19 maart 2010 ja:D ze hupsen nu weer vrolijk in de rondte, hebben de lente lekker in hun bolletje en zijn op en top gezond^^
Aanbevolen berichten