Frank! Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Hoi.Ik hoor mijn konijntje ademhalen door zijn neus. En als hij zich even wast dan piept hij een beetje. Iemand een idee wat het is? Frank
ZaZa Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Heeft hij dat al lang of alleen soms of vandaag ? Niest hij ?
Frank! Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Geplaatst: 8 maart 2010 (aangepast) Alleen vandaag. Hij niest niet echt... Ademen doet hij wel heel snel 8 maart 2010 aangepast door Frank!
ZaZa Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 (aangepast) Niet echt of niet ? Het kan zijn dat het wat geïrriteerd is door bijv een strootje dat in de neus geprikt heeft...Een konijn kan altijd wel wat geluid maken bij het ademhalen.Voor een enkele dag is het lastig daaruit conclusies te trekken dat er iets mis is...Zeker als je weet dat dit niet eerder geweest is..Zou het wel in de gaten houden... Een konijn dat Snot heeft, laat deze verschijnselen ook zien samen met nog wel wat dingetjes (w.o niezen, waterig of snotneusje, soms natte voorpootjes)Nu is Snot niet zozeer dodelijk of iets waardoor al je alarmbellen moeten gaan rinkelen, maar het is wel goed om het de komende dag/dagen in de gaten te houden.. Merk je dat dit over een paar dagen nog aan de gang is...Snot op zich moet wel behandeld worden anders krijg je complicaties en die kunnen uiteindelijk wel dodelijk zijn. Bij twijfel of als het niet goed voelt, doe je er goed aan sowieso contact opnemen met een goede dierenarts...Voor ons is het natuurlijk lastig om via een forum 100% goede raad te geven..maar als er gister nog niets aan de hand was, zou ik persoonlijk het even aankijken. 8 maart 2010 aangepast door ZaZa
Frank! Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Geplaatst: 8 maart 2010 Van morgen was er ook nog niet. Hij lag in zijn hok, en in ik hoorde hem een beetje piepen, toen heb ik hem er uit gehaald. Hij was een beetje slap. Hij piept nou niet meer. Hij ligt nu onder de tafel. Met zijn oogjes dicht. Maar hij blijft snel ademen..
ZaZa Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Slap ?Dat zei je er niet bij... Keutelt, drinkt en eet hij ? Hij kan gewoon lekker liggen dutten natuurlijk...of het warm hebben.. Je hebt hem niet van buiten naar binnen gehaald of de kachel lekker op 25 graden gezet ? (we willen allemaal zomerse temperaturen immers)
ZaZa Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Je hebt het al eerder gehad valt te lezen ? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/33538-bo-maakt-raar-geluid.html Wat heb je toen uiteindelijk gedaan ?
Frank! Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Geplaatst: 8 maart 2010 (aangepast) Je hebt het al eerder gehad valt te lezen ? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/33538-bo-maakt-raar-geluid.html Wat heb je toen uiteindelijk gedaan ?Niet zo heel veel. Na een tijd ging het weer over. Ik denk dat ie nu het zelfde heeft? Nouja: Toen ademde hij niet zo hard... 8 maart 2010 aangepast door Frank!
EliseD Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Je verhaal is wat onduidelijk.. Eet je konijn wel? Je geeft aan dat hij slap is, dat baart mij wel zorgen! Even naar de dierenarts zou ik zeggen
Aanbevolen berichten