Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door om de zoveel tijd een pipet Stronghold in de nek te geven. Bij katten is dit eens per maand, maar ik weet niet zeker of dat ook voor konijnen geldt? Zou je even bij je DA moeten navragen.

Let wel op: uitsluitend Stronghold! Geen Frontline!

Geplaatst:

Bij je dierenarts, het is een "geneesmiddel". Let er wel op, dat wanneer je konijn minder dan 2,5 kg weegt, je de versie Stronghold voor kittens pakt. Wegen ze meer, dan kun je de versie voor volwassen katten toedienen.

Geplaatst:

Nee, de werkzame stof (ivermectine) wordt via de huid in het bloed opgenomen, en komt zo weer in de huid terecht. Voor mijten en ander ongedierte is het niet meer aantrekkelijk om daar te "huisvesten". Resistentie voor dit middel komt voor zover ik weet niet voor.

Geplaatst:

Ok, dankje. Hij is zaterdag behandelt en het gaat de goeie kant op. Ik merk dat ie zichzelf een stuk minder krabt en bijt. Ik wacht ff tot dit middel is uitgewerkt en dan ga ik Stronghold toepassen.

Geplaatst:

Welk middel heeft je nijn nu gekregen? Heeft hij een injectie gekregen?

Misschien is het een goed idee om even met je DA te overleggen of je dan ook al Stronghold mag toepassen, ik weet niet hoeveel tijd er tussen een behandeling moet zitten.

Wel fijn dat de behandeling helpt, gelukkig!

Geplaatst:

Het was idd een injectie, maar ik weet niet precies meer wat erin zat. Moeilijke naam zeg maar. Het was een middel die ook gelijk ontwormt. Ik laat het ff werken en dan ga ik meer info vragen over preventief behandelen.

Geplaatst:

Ivermectine? Want dat is dezelfde stof die ook in Stronghold zit. Vraag meteen even of die maandelijkse behandeling ook voor konijnen geldt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .