The Email Female Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ik zou nu eerst de raad van Zaza opvolgen: je konijn wegen.Je weet dan meteen of je konijn nu goed op gewicht zit.
The Email Female Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 32 inmiddels :bounce: (komt door ons) :mdr:
Manon73 Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ik heb het even gewogen (ik had nog wat oude biks). En het is toch 40 gram:he:
cecil Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Geplaatst: 7 maart 2010 Bedankt allemaal voor jullie tips.Ik zal hem morgen gaan wegen.als het 40 gram is, krijgt hij dus 40 gram biks.Ik kan jullie wel vertellen dat ik zeker weet dat hij niet te licht is hahahah.Hij laat dus ook niet altijd de blinde damr keutels liggen en als hij het doet dus alleen na het biks van de ochtend.Mijn fokker gaf dus ook aan dat hij straks 1500 moet gaan wegen als volwassen konijn
jasmijn86 Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 ik wil geen verwarring brengen, maar een jong konijntje mag toch onbeperkt biks?
The Email Female Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Maar je geeft dus 2 keer 40 gram biks? Dat is teveel voor je konijn.Je moet 1 1/2 keer 25 gram geven, en dat is uhm... nou ja... minder dan 50 gram dus.
The Email Female Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 ik wil geen verwarring brengen, maar een jong konijntje mag toch onbeperkt biks? Nee, uitrekenen op basis van het gewicht als het konijn volwassen is.
cecil Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Geplaatst: 7 maart 2010 o help nu weet ik het echt niet meer.mag die wel onbeperkt biks??Als ik dat doe eet hij zijn keutels helemaal neit meer en denk ik ook geen hooi meer.Ik geef hem nu sochtends een half blikje en savonds een half blikje.Wie o wie weet nu wat ik hem meot geven??
Manon73 Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 2x een half blikje is volgens mij voldoende. Dat is namelijk gebaseerd op het volwassen gewicht.
The Email Female Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Twee keer een half blikje is denk ik prima. Als je je zorgen maakt kun je het beste even naar je dierenarts.
Blacky Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ik gebruik als maatbeker een leeg tomatenpurree blikje van de kleinste maat. Hiervan geef ik er 1 per dag.[50 gram]Loopt het konijntje los heb je 1.5 blikje aan voer nodig. [70 gram] Dit komt van de site van BRC zei is fokker van de NHD.Dus dit zal zeker goed zijn.
ZaZa Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Oké..Tijd voor een nieuw topic.. Hoeveel gram biks gaat er in 1 KLEIN blikje tomatenpuree... We kunnen er zelfs een meerkeuzevraag van maken:a) 25 gram 40 gramc) 50 gram
cecil Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Geplaatst: 7 maart 2010 Ok dankje, Dan blijf ik hem gewoon 2x per dag een half blikje geven van het kleinste formaat.En dan anders savonds iets meer dan sochtends aangezien hij de keutels na de ochtend maaltijd niet goed op eet en de anderen wel en omdat hij savond actiever is en meer uit zijn hok komt dan overdag
The Email Female Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Oké..Tijd voor een nieuw topic.. Hoeveel gram biks gaat er in 1 KLEIN blikje tomatenpuree... We kunnen er zelfs een meerkeuzevraag van maken:a) 25 gram 40 gramc) 50 gram Ja :bounce:
Aanbevolen berichten