Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hajhaj beste BB'ers :mdr:

Ik zie al uit naar de dag dat mijn arme konijntje wordt gecastreerd:$ Hij heeft ontzettende last van hormoontjes. Steeds als ik hem aai krijgt hij gigantische driften :whistle2: Ik straf hem maar niet, duw hem alleen steeds weg. Maar het begint wel heel vervelend te worden... Ik vind het ook zo sneu voor hem, want hij kan zijn behoefte nergens kwijt.

Ik heb voor zijn castrtatie begin april in mijn hoofd. Dan is hij namelijk ruim 6 maanden oud. (Hij is van 16 september)

Maarr... hij moet ook nog tegen myxomatose en VHS geent worden! De DA heeft (dacht ik...) maart en april de entingen binnen.

Wat is hier wijsheid? Eerst enten en dan castreren? Of andersom?? En hoeveel weken moeten er tussen zitten?:$

Gr, KArijn&Rambo :yes:

Geplaatst:

Inenting en castreren mag niet te dich op elkaar zitten. De weerstand gaat achteruit door de inenting. Ik zou minimaal 2 weken er tussen laten zitten. Als je eerst castreren doet en na een week inenten kan dat natuurlijk ook. Anders vraag je het even na bij de DA. Mijn nijn is vrijdag gecastreerd en het gaat nu al heel goed met hem!

Geplaatst:

Dankjewel, ik ga het sowieso bij mijn DA na vragen natuurliijk:yes: Maar ik ben graag goed voorbereid!:he: Morgen bel ik de DA om een afspraak te maken:bounce:

Geplaatst:

Wij hebben er vorig jaar bij onze voedster Minky ongeveer een maand gewacht; ze is op 17 augustus toen geënt, en op 14 september gecastreerd.

Ik zou er ook een week of 2 tussen laten zitten. Verstandig dat je het in ieder geval ook even navraagt bij je DA.

Geplaatst:

Wij deden het op de praktijk zo als een konijn gecastreerd moest worden en de enting moest krijgen.

De castratie plannen en als het konijn een week later (na de castratie) op controle komt, de entingen geven.

Geplaatst:
Wij deden het op de praktijk zo als een konijn gecastreerd moest worden en de enting moest krijgen.

De castratie plannen en als het konijn een week later (na de castratie) op controle komt, de entingen geven.

Dat is ook wel een goede. Maar is het dan niet gevaarlijk voor het herstel van de wond? Anders is dat inderdaad een mooie oplossing :yes:

Geplaatst:
Dat is ook wel een goede. Maar is het dan niet gevaarlijk voor het herstel van de wond? Anders is dat inderdaad een mooie oplossing :yes:

De wond is dan al dicht... anders kunnen de hechtingen er niet uit worden gehaald. Bij die controle worden namelijk ook de hechtingen verwijderd.

Er zijn daar nooit problemen mee gekomen, het gaat toch om een rammetje hè?

Bij voedsters weet ik het niet, die castratie/sterilisatie deden we niet zoveel.

Geplaatst:

Gaat inderdaad om een rammetje. Afspraak gemaakt voor 6 april. (Dan is hij ruim 6 maanden oud!) Ook direct afgesproken dat er bij de controle ook geënt wordt! Dat ook weer klaar.

Ga daarna opzoek naar een vriendinnetje voor meneer!! Nu al zin in!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .