Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haihai...

Ik heb een vraagje over de konijnenenting.

Gisteren heb ik de brief gekregen dat het weer tijd is voor de enting.

Nou ben ik anderhalve week geleden naar de DA geweest omdat mijn

nijn verkouden was. Daar bleek hij ook mijt te hebben (hoe ik dit over

het hoofd heb kunnen zien snap ik nog steeds niet :neutral:) Daar hebben

we een behandeling voor gekregen (pipetjes). Is het nu wel verstandig

om Shaggy te enten? Of is dit weer een aanslag op zijn weerstand?

Geplaatst:

Ik bel sowieso maandag...Je moet er nl een afspraak voor maken (wel tijdens een speciaal spreekuur) om het allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen...

Ik dacht...doe een gokje en vraag of mensen het hier wel of niet zouden doen...

Geplaatst:

Nou ja soepel....de enting is maar beperkt houdbaar dus handig als ze 10 entingen uit een flesje kunnen halen en zo dus de enting goedkoper kunnen aanbieden.

Niks meer of minder.

Anders betaal je dus gewoon meer.

Ik geloof niet dat zijn weerstand minder is .

Geplaatst: (aangepast)

Ik bedoel het anders...(mijn nijn wordt al 9 jaar geent...is niet de 1ste keer ;))

Normaal was het altijd zo...je kon inlopen tijdens het konijnenspreekuur...Nu moet je van te voren een afspraak maken (binnen het speciale spreekuur) zodat het allemaal soepeler loopt...Het niet idioot druk is op 1 moment en de andere er niemand is. Geen geruzie wie er eerst was ed. Het was dus niet de vraag waarom het zo gaat.

Wat is in jullie ogen goedkoper dan? Er staat in de brief gereduceerd bedrag...

Oh en nog vergeten...Dat hij net 2 dagen van de medicijnen af is voor een verkoudheid maakt ook niet uit? Of is de enting gewoon geheel veilig. Ongeacht of het nijn wat zou mankeren?

aangepast door chichiba
Geplaatst:

Enten is zeker niet geheel veilig. Als een konijn een verminderde weerstand heeft en/of verzwakt is, is er (veel) meer kans op een entreactie. Uiteindelijk kan het konijn daar net zo ziek van worden als van de ziekte waartegen het vaccin zou moeten beschermen.

Eerlijk gezegt zou ík er voor kiezen een maandje te wachten ofzo. Mijn konijntje Indy is het laatste jaar ook niet meer geënt omdat zijn gezondheid te wensen overliet. Ik durfde het er toen niet op te wagen.

En het is wel goedkoper om tijdens een entuur te gaan, zoals BRC al zegt: Uit één potje kunnen ze tien konijnen enten, maar zo'n potje is beperkt houdbaar. Stel dat jij op een dag komt dat verder niemand zijn konijn laat enten, dan betaal je het hele potje in plaats van een tiende.

Geplaatst:

Dat is duidelijk...

Hij zit nu ook nog binnen (na overlijden van zijn vriendinnetje) dus wellicht wacht ik nog even.

Ik vraag me dan toch echt heel erg af wat mijn DA dan voor een potje entvloeistof zou vragen...Het gereduceerd tarief is nl €25,50...:oh:

Ik heb ooit al een nijn laten enten buiten de tijd...en toen betaalde ik meende ik €14 euro...voor t potje...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .