Ga naar inhoud

medicijn opnieuw gebruiken?


Boefje

Aanbevolen berichten

Ik lees wel eens dat mensen hier op het forum vertellen over dat ze nog wel een flesje van een medicijn over hebben en het nog weer gebruiken een tijdje later als hun nijn weer ziek is ofzo.. vroeg me af of dat kon. Ik heb nog flesjes staan van ciseral drops en enrofloxoral drops en carprofen drops. Er staat uiterste gebruiksdatum (maand) en dan 2013. Maar het is al wel geopend.. kan het dan weer gebruikt worden als het nodig is? Of moet ik weer opnieuw betalen voor medicijntjes dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de medicijnen die wij destijds voor Nijn z'n snot hadden, stond ook de houdbaarheidsdatum vermeld na opening (volgens mij 1 maand). Is dat niet bij alle medicijnen zo? In dat geval zou ik het na die datum niet zomaar meer geven, maar eerst met de DA overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat er ook iets op staat over hoe lang houdbaar na openen? Ik weet van een aantal dingen (oogdruppels bijv. laatst nog in handen gehad en weggegooit) dat ze maar zo'n twee weken goed blijven na openen.

Ik weet wel dat er, net als ik, een aantal mensen hier zijn die voor de zekerheid bepaalde medicatie in huis hebben. dus niet wat over was ofzo. Ik heb zelf pijnstilling (Carprofen), panacur, primperan, protexin, prozyme en nog wel wat dingen in huis. Dit is allemaal ongeopent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas het staat er niet op alleen uiterste gebruiksdatum.. maar meer niet.. en ik neem aan dat het alleen maar geldt als het ongeopend is. Nou ja, kan het nog altijd een keer navragen bij de da. Het lijkt me inderdaad wel goed om voor de zekerheid wat medicijntjes in huis te hebben..ik heb alleen prozyme en equate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Equate is nu niet meteen het handigste middel om in huis te hebben; je moet wel heel precies weten OF er sprake is van gas en waar dat zich bevindt. Bij gas in de maag bijv. kan het toedienen van equate dodelijk zijn.

Dus alleen gebruiken als je een KK-DA hebt gezien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje.. er staat op de verpakking dat als je het niet zeker weet je gewoon 0,6 ml moet geven en dat dat geen kwaad kan... ik had het van de konijnenweb winkel.. dacht dat het wel te vertrouwen was aangezien het ook voor baby's is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is een beetje een verschil van mening, er zijn wel topics over te vinden (moet je anders even zoeken op Aeropax (zelfde werkzame stof) staat er een topic, Aeropax, waarom niet?) en in mijn ogen is er geen duidelijke conclusie. De één is er van overtuigd dat het het leven van je konijn kan redden, de ander waarschuwt echt met nadruk het niet (zomaar) te gebruiken.

Dus ik heb er voor gekozen het niet in huis te halen en verder alleen te gebruiken als mijn KK-DA dat graag wil. Ik kan zelf niet inschatten waar het gas precies zit en daarom gebruik ik het ook nietzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat irritant is dat zeg.. ik heb maandenlang overal zitten lezen en geprobeerd zelf een ehbo kit inelkaar te zetten..bestel het op een site wat ik via deze forum heb verkregen en ik heb nog nooit dit verhaal gehoord dat het kwaad kan... waarom zetten ze dit dan niet in de bijsluiter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja.. Zoals ik al zei, de meningen verschillen er ook over hè.. Degenen die het middel verstrekken zijn wél overtuigd van de werking (en minder van het gevaar) dus ja. Hoe het zit met de werking weet ik niet, ik heb het nooit gebruikt. Hoe het zit met het gevaar, weet ik ook niet precies. Daarom kies ik er dus voor om het aan mijn dierenarts over te laten en eigenlijk is dat wat je altijd moet doen.

Dit geldt gewoon voor alle middelen eigenlijk.. Als je konijn ziek is, moet je naar een dierenarts en zelf niet aanrommelen. Dit komt van iemand met zelf een zeer complete konijnen EHBO kit (ikke dus) dus in mijn ogen is het zéker belangrijk wat dingen in huis te hebben, maar uiteindelijk is het belangrijkste dat je naar een KK-DA gaat.

Helaas is dat niet altijd mogelijk, zo leert de ervaring..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .