Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn Max (bijna 3) is al enige tijd niet zichzelf. Was altijd een behoorlijke eter en dus ook aan de stevige kant.

Nu vertoonde hij sinds 14 februari raar gedrag: angstig en rondjes om zichzelf lopen. Ik heb toen gelijk op het internet gekeken wat het zou kunnen zijn. Oorontsteking of EC.

De volgende dag gelijk naar de DA. Die zei dat 1 oor ook wel een beetje rood was, dus dat het waarschijnlijk een oorontsteking was.

Heb Baytril (antiboticum) meegekregen. Eenmaal thuis was het foute boel, zakte door zijn pootjes en was helemaal de weg kwijt, draaide ook rondjes. Dus ik gelijk de dierenarts gebeld en aangegeven dat ik dacht dat het EC was.

Toen heb ik ook Panacur meegekregen.

Hij leek langzaam weer de oude te worden, at weer wat meer (wel voornamelijk lekkere dingen), maar was behoorlijk afgevallen.

Na 7 dagen kon ik volgens de DA stoppen met Baytril. Paar dagen daarna was het weer helemaal foute boel, niet eten, rondjes lopen. Nu geef ik hem alweer 3 dagen Baytril (tweede kuur), maar het gaat nog steeds niet veel beter. Hij is behoorlijk mager geworden.

Hij krijgt ook nog steeds Panacur.

Weet iemand wat het kan zijn? Hoelang een oorontsteking duurt (als dat het is)? En als het EC is wanneer ik verbetering zou kunnen zien.

Hij heeft trouwens geen schuin kopje, maar is meer een soort continue 'dronken'.

Wie kan mij helpen?

Geplaatst:

misschien kan je een mailtje sturen naar Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht;daar kunnen ze je denk ik wel antwoord geven op je vragen.

Is er tussentijds nog gecontroleerd of de oorontsteking ook weg was?

Geplaatst:

dat dronken zijn heeft wel te maken met een probleem met het evenwichtsorgaan. dat kan dus een oorontsteking zijn, maar volgens mij ook EC. dat scheve kopje is namelijk ook een uitingsvorm van problemen met het evenwichtsorgaan, welke dus in het oor zit.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties.

Hij is tussendoor niet meer bij de DA geweest, ook omdat ze in eerste instantie niet echt kon zien of het een oorontsteking was.

Zijn kop staat overigens niet scheef.

Heeft iemand ervaring met Panacur? Hoe verloopt het genezingsproces, gaat dat geleidelijk?

Wilhelminapark mailen is inderdaad een goed idee, dank je wel voor de tip.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .