Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste dierenvriendin,

Na een jaar ben ik dan eindelijk toch van plan om Tommie te laten castreren omdat ik er sinds 4 maanden een voedster bij hem en Tommie wil alleen maar de hele tijd op haar rijden. Dus als ik ze bij elkaar wil zetten (en dat wil ik graag, hebben ze gezelschap aan elkaar) moet ik Tommie laten castreren.

Maar nu zit ik met het probleem dat ik het zielig voor hem vind. Ik neem hem tenslotte zijn mannelijkheid af zonder dat hij daar zelf om vraagt.

Zijn er nog meer mensen die er zo over denken?

Gr.

Janneke

Geplaatst:

Hoe kan Tommie op haar rijden, je hebt ze toch niet bij elkaar? Die voedster is nu allang vruchtbaar...

In elk geval, ik denk er niet zo over. Ze snappen echt niet dat ze hun mannelijkheid kwijt zijn, je 'vermenselijkt' het nu te veel denk ik. Fred is kortgeleden gecastreerd, hij was twee dagen later weer helemaal de oude. Inmiddels is hij verre van 'de oude': Hij heeft sinds drie weken een vriendinnetje en dát is toch wel zo leuk.. Die twee zitten áltijd knus tegen elkaar aan, zijn zo lief voor elkaar. En Fred? Die lijkt zijn ballen nu niet bepaald te missen.

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Misschien heb je gelijk. Nou ik ga dan nu de afspraak maken bij de DA.

En de 2 konijnen heb ik idd niet bij elkaar maar de hokken staan naast elkaar en Tommie sprong gisteren in haar hok en ging toen lopen sproeien en hij wordt helemaal wildt als hij haar ziet dus ga ik hem laten castreren.

Geplaatst:

Je houd he nu inderdaad een koekje voor.

Straks kan hij nog genoeg rijden en plezier beleven zonder zijn ballen.

Wees er wel van bewust dat hij na de operatie op een handoek moet en dat je hem goed in de gaten houd dat hij niet aan zijn bal zakjes zit.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb net een afspraak bij de dierenarts gemaakt, hij wordt dinsdag gecastreerd om 9:00 en moet dan tot de middag blijven.

De prijs valt mee: 59 euro met alles erbij inbegrepen (dus antibiotica, pijnstillers en de narcose).

Geplaatst:

Hij zal vast vlug de oude zijn! En inderdaad, even op een handdoek houden en goed in de gaten houden of hij niet aan de wond zit. Mijn ervaring met gecastreerde mannetjeskonijnen is dat ze heus nog wel eens zullen wippen, dus de lol gaat er echt niet af, alleen zal het minder obsessief zijn waardoor het vrouwtje ook nog wat "adem" heeft en er plaats is om elkaar lekker te wassen en fijn tegen elkaar aan te liggen. Beter dan hyperactief en geil heen en weer blijven wippen maar er niet bij kunnen toch? (als je dan toch in termen van menselijkheid gaat spreken)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .