George & Izzy Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Nou gister met George en Izzy naar de DA geweest en gelukkig ging alles goed. Van te voren had ik zo'n kattenreisboxje gekocht en met een beetje voer daarin liepen ze zo die box in. Super handig. Hoop dat George daar morgen nog een keer in trapt, maar dat zal wel niet!George mag dus morgen al gecastreerd worden en daar ben ik wel blij mee, dat gesproei van hem wordt wel erg en Izzy heeft dan elke keer kleine plasplekken op der mooie witte vacht! De DA heeft ook gekeken of ze beiden gezond waren en gelukkig lieten ze alles toe en zien ze er helemaal goed uit:D!Ik ben best wel zenuwachtig voor morgen en zal blij zijn als die morgenavond weer thuis is! Dan heb ik een vraag....Hoe kan ik het beste zijn hok maken als hij weer terug komt. Wel stro of niet en wat is een goed alternatief voor stro wat ook lekker warm is. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat stro na een casteratie pijn kan doen?! Gelukkig is Izzy der vriendje maar een klein dagje kwijt! Liefs, Maartje
nathalie b Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Handdoeken ik het hok leggen,geen stro.Stro kan kriebelen aan de wond en irrittie veroorzaken waardoor ze kunnen gaan bijten aan de wond.Is George een binnenkonijn?
George & Izzy Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 George is een buiten konijn, de dierenarts adviseert dan om hem even in de schuur te zetten. Zodat het net wat minder koud is. Ik heb daar net even over gebeld! Klopt het dat een konijn nuchter moet zijn?Ohh ik vind het zo zielig ook voor Izzy die snapt er vast niks van!
Gast Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Nee, een konijn mag absoluut niet nuchter zijn. Dan heb je kans dat de darmen stil gaan liggen en dan ben je nog veel verder van huis.Zei de DA dat dan, want dan heb ik mijn twijfels over de DA hoor.
wupsie Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 als dat is wat de da zegt zou ik de afspraak afzeggen!! Deze heeft dan absoluut geen verstand van konijnen!!!!!
Dollie Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Inderdaad.. Dit is geen goede DA.. Ik sluit me bij Wupsie aan, ik zou de afspraak afzeggen.. Je kunt hem het beste op een handdoek en/of kranten houden na de castratie.. Eventueel een kruikje (met anddoek er om heen) bij hem leggen. En inderdaad maar de eerste nacht/dag even in de schuur.
George & Izzy Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Pfffiew, ik ben helemaal gerustgesteld. Heb nogmaals de DA gebeld en heb haar nu zelf gesproken. Vanochtend had ik een soort van telefoniste aan de tel. George moet idd eten en in de schuur gehouden worden met kranten en of handdoeken. Ze zei idd dat eten voor de operatie echt wel moest en dat ze die meneer even aan zijn haren ging trekken. Blij dat ik nog een keer gebeld heb. Heb al mijn vragen gesteld en ook krijg ik pijnstillers mee naar huis!
Dollie Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Dat is inderdaad een geruststelling! En laat ze die meneer alsjeblieft héél hard aan zijn haren trekken!!! Als jij niet toevallig op een konijnenforum had gezeten of terug gebelt had naar de DA, dan had George dit misschien niet overleefd.. Het is echt héél gevaarlijk als een konijn nuchter is, en zéker als hij daarna ook nog onder narcose gaat etc..
George & Izzy Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Ben ook zeker blij dat ik hier zit, anders had ik het waarschijnlijk niet geweten nee..Ze gaat hem idd hard aan pakken, ze was er niet blij mee dat hij dat had gezegd. Ze zei ook dat het nuchter zijn alleen geld bij honden en katten!
Gast Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 PFFF... Gelukkig dat je het hier nog even hebt nagevraagd. Je moet er toch niet aan denken wat er allemaal met je nijn had kunnen gebeuren als je het niet gevraagd had. Ik hoop dat ze hem inderdaad heel hard gaat aanpakken.
Leonie85 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 hey Grey's Anatomy fan:mdr: (sorry verder het topic niet gelezen)
George & Izzy Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Geplaatst: 5 maart 2010 Aaaah ik heb George net naar de DA gebracht. Ik haat het zo om een beestje weg te moeten brengen en voor even achter te laten. Om 1 uur kan ik bellen hoe het is gegaan en wanneer ik hem weer mag op halen. Izzy zit nu in der eentje in het hok. Ze hupst lekker rond en eet/drinkt wat. Straks ga ik George verblijf in de schuur netjes maken. Daar gaat ie dan denk 2 nachtjes slapen of langer. Hoop dat alles goed gaat en dat het snel 1 uur is!
Aanbevolen berichten