jasmijn86 Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Mijn kleine meisje is vandaag geholpen. We mochten haar om 15 uur weer ophalen.Ze zit nu binnen, haar maatje Zwabber zit ook binnen, met de kooi ertegenaan. Ze heeft in elk geval al wat gekeuteld en wat gedronken.
Vivian Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Dat klinkt al goed! Van de eerste dag mag je niet teveel verwachten maar als ze binnen een paar uur niet eet toch wat dwangvoeding geven. (Bikspapje) Dat geeft jou ook een gerust gevoel. Sterkte met je kleine meid.
Rian Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Nou, zou ik niet doen hoor. Laat haar eerst maar eens even lekker bijkomen, en rustig aan beginnen met wat hooithee. Later op de avond begin je met wat favo groentjes, dan komt het vanzelf wel op gang. Je weet het zelf vast wel allemaal :-)Maar dat dwangvoeren, nee.
Vivian Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Voordat je naar bed gaat, lijkt mij dat wel zo slim om de darmpjes wat op gang te brengen en dan moet je toch zoiezo al pijnstilling geven. Maar Jasmijn kan dat vast zelf het beste beoordelen.
jasmijn86 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Geplaatst: 3 maart 2010 Ze heeft sowieso vanochtend nog gegeten. Ze is er nog maar een paar uur, dus ze moet vast nog even bijkomen.Ik heb al wat peterselie, hooi en andijvie bij haar in de kooi liggen. Dus hopelijk eet ze daar vanavond nog een beetje van. Ik heb trouwens wel zelf om pijnstilling moeten vragen. Ik heb nu carprofen meegekregen. Heeft dat hetzelfde effect als metacam?
Lirazel Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Het is in ieder geval een pijnstiller die vaker voor konijnen wordt gebruikt, hier werkte het prima toen ze het kreeg nadat de injectie uitgewerkt was.
Rian Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Hier heb ik betere ervaringen met metacam als pijnstilling, maar dat verschilt misschien per konijn?
gerjanne Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Haha, mijn boo ging gelijk weer eten!andijvie ss voer , water enz.en vandaag huppelde die al weer vrolijk door de ren!
Rian Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 (aangepast) Waarom is dat haha? Is natuurlijk heel fijn voor jou, maar we zitten hier met iemand wiens nijn er nog bovenop moet komen he...Jouw boo is trouwens ook een ram als ik me niet vergis...dat is wel even een ander verhaal dan een castratie van een voedster. 3 maart 2010 aangepast door Rian
Dollie Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Heb goede ervaringen met Carprofen.. Al moet ik zeggen dat toen met Indy's blaas, hij niet echt pijn had dus ja, of die keer ook telt..... (Vraag me niet waarom de DA pijnstilling wou geven dan, dat weet ie zelf volgens mij niet eens.) Maar verder ook goede ervaringen mee, heb het stnadaard in huis..
desi Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Gelukkig dat het nu al goed lijkt te gaan zeg!!! Je hoort zoveel mindere dingen de laatste tijd.....sterkte en we hopen op een enorm snel herstel en dat ze maar weer snel bij haar kerel mag zitten:yes:
jasmijn86 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Het gaat echt heel goed met Bengel! Ze eet al biksjes, ze graaft al in haar handdoeken.Ik heb Zwabber erbij gezet, want die mist ze. Zwabber is een echte sul. Ze is ook niet suf en lijkt helemaal geen pijn te hebben. Nog niet te vroeg juichen, maar het lijkt allemaal erg goed
nathalie b Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Fijn om te horen!en inderdaad niet te vroeg juichen hoor!je weet maar nooit...
jasmijn86 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Het gaat echt goed met haar. Ze speelt al met haar balletje, knabbelt aan hooi en keutelt ook. hopen dat het zo verder gaat
jasmijn86 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Bengel is erg levendig, graven in de handdoeken. Eet goed, keutelt goed, voelt ook warm aan.Zou het mogelijk zijn om haar weer terug naar de garage te doen, naar haar maatje? In de garage is het circa 2 graden. Ze is gisteren geholpen. Uiteraard zal ik haar dan wel op handdoeken en dekens zetten, maar ze is gewoon qua gedrag compleet de oude weer...dus vandaar dat ik het me afvroeg
Dolphinlover1308 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Zo te horen gaat het goed met haar! Of ze weer naar de garage kan, weet ik niet.Succes nog even!
jasmijn86 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Ja het gaat idd heel goed Hoop dat iemand anders een antwoord heeft op mn vraag
Laura1984 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Hoe warm is het in de ruimte waar ze nu is? Anders zou je evt. misschien kunnen wachten tot morgen overdag, dan is het verschil misschien wat kleiner omdat doordat de zon toch best wel schijnt, de garage dan wat opwarmt?
Dollie Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Misschien dat je haar daar vanmiddag heen kunt verplaatsen (het zonnetje schijnt wel lekker vandaag dus misschien dat het inderdaad wat opwarmt in de schuur) en een kruikje bij d'r kan leggen? Als ze het koud heeft kan ze daar op gaan liggen.. En als ze er aldoor op ligt is dat misschien een teken om haar toch naar binnen te halen?
jasmijn86 Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Geplaatst: 5 maart 2010 Goed idee, Dollie. Ik zit nu bij haar en ze is het hélemaal beu binnen. Ze is ook echt zo kwiek.Dus ik ga het toch proberen straks en kijken hoe het gaat. Kan ze ook weer naar haar vriendje
Dollie Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Tsja haar gezondheid gaat voor dus als ze binnen moet blijven heeft ze pech, maar ze heeft natuurlijk nog gewoon een wintervacht EN ik ben er van overtuigd dat een konijntje die baalt dat ze binnen moet zitten zonder vriendje, ook minder snel hersteld.
gerjanne Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Waarom is dat haha? Is natuurlijk heel fijn voor jou, maar we zitten hier met iemand wiens nijn er nog bovenop moet komen he...Jouw boo is trouwens ook een ram als ik me niet vergis...dat is wel even een ander verhaal dan een castratie van een voedster. sorry hoor,maar probeer alleen een beetje positief te blijven.maar als dat ook niet meer mag.
Aanbevolen berichten