Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik wil deze week nog Japie een Saar laten enten. Beide worden voor het eerst geënt aangezien Japie bijna niet buiten kwam en er ook geen vreemde dieren hier over de vloer komen.

Nu wil ik ze rond april/mei naar buiten gaan verhuizen, dus gaan we nu ook enten.

Ik kan/mag deze week in het gewone spreekuur langskomen met ze. De kosten voor hun beide (samen dus) zou 38,50 zijn incl de algehele check up en nagels knippen. Mijn vragen zijn:

1 Is dit erg duur (ik snap dat het wat duurder is omdat ik niet op een entdag kom)

2 Hoeveel kwaad kan het om te wachten tot april? Wil ze nu dan ook het liefst zo snel mogelijk doen, aangezien ik nu al overdag de deur een uurtje open zet zodat ze naar buiten kunnen (koud!!! :penguin:)

Wat denken jullie?

Geplaatst:

Ik zou wachten tot april hoor.. Mijn konijn (eentje dan, de ander is in de opvang geënt) heeft ook geen geldige enting meer doordat het er vanwege Indy's ziekte niet van is gekomen. Ik wacht ook tot april.

Wat krijg je precies voor die 38 euro? 2x myx, 2x VHD en een check up dus? Vind het niet enorm duur. Kreeg gisteren een kaartjee van mijn vorige DA, die heeft over een paar weken entdagen en danis het 15 euro per konijn, dat scheelt dus niet heel veel. Hoeveel het bij mijn huidige DA kost weet ik niet. Bij de DA voor de vorige DA was het ook 20 euro per konijn.

Overigens doen ze vaak net of die check up een extra luxe is ofzo, dat is níet zo. Een konijn dat neit gezond is zou niet geënt mogen worden dus het is heel belangrijk dat van te voren gecheckt wordt of het konijn daadwerkelijk gezond is.

En we hebben een algemeen entingen topic trouwens :P

Geplaatst:

Oh ok dat wist ik niet.....

Nou als het qua prijs niet veel uitmaakt dan ga ik toch liever deze week. Heb er nooit moeite mee gehad maar iets zegt me dat ik nu moet enten, kan er geen verklaring voor geven. Het is wel zo dat ze beide dus nog nooit geënt zijn, was dat nou wel zo zou ik wel gewacht hebben tot april.

De 38,50 is dus beide entingen(x2) + nagels en tanden nakijken. Japie heeft ook een traan oogje sinds gister dus daar wil ik ook naar laten kijken. Ziet er niet ernstig uit verder, maar het is niet normaal.

Geplaatst:

Dat ze nog nooit geënt zijn maakt echt geen donder uit volgens mij.. Myx is maar een maand werkzaam, hooguit twee.. Mijn konijn is een jaar geleden (april 2009) voor hetl aatst geënt dus dat heeft nu echt geen invloed meer.

Geplaatst:

owja enten, dat zit er natuurlijk ook weer aan te komen. Ik ga ook in april, ditmaal met allebei de konijnen (jerom is nog in de opvang geent vorig jaar).

Ik vind 38,50 niet duur. Bij mij rekenen ze 20 euro per konijn (op een entdag!) en dit is zonder check up. Ik denk dat ik ditmaal gewoon zelf om die checkup vraag...kleine moeite lijkt me. Het is ook geen KK dierenarts, maar de entingen doen ze prima verder en het is niet zo ver weg.

Geplaatst:

Mijn DA zelf is niet direct konijnenexpert maar wel een hele goede arts. En als hij iets niet weet dan belt hij een kennis (wel KK) en die weet het dan vaak wel. Ik vertrouw hem, en hij is erg goed in zijn werk! Als het goed is gaan we vanavond nog anders morgen.

Ik heb de atlas 30 box voor ze gekocht daar kunnen ze tenminste samen in.

Geplaatst:

Ben net met mijn nijntjes bij oome DA geweest,mijn vaste DA was er niet maar wel een hele vriendelijke vervangster. Saar was zo klaar, maar stribbelde het meeste tegen biggrin.gif (was zo blij dat er een assistente was shame.gif) Japie had wat minder geluk. Na de spuitjes en de nagels kreeg hij nog een oogzalf mee, en bleek hij veel oorsmeer te hebben dus ook oordruppels erbij gekregen. Gossie arm aapie japie, maar hij was zo braaf loveys.gif de assistente wou hem al meenemen smile.gif Saar werd ook aan alle kanten bekeken en vonden ze erg mooi yes.gif Ik was dus weer hevig trots op mijn nijnengrut loveys.gifbiggrin.gif

Was wel 51 euro kwijt (en een nieuwe vervoersbox gehaald ook nog shame.gif) Al met al een dure dag dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .