Ga naar inhoud

Sterilisatie voedsters


Janneke&Boefie

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het beter is. Wat is de reden dat je het wilt laten doen? Het is een vrij grote operatie voor een konijn, waar natuurlijk ook weer risico's aan vast zitten. Ik heb eens gehoord dat het rond de 140 euro per konijn kost, maar dat weet ik niet zeker. Het verschilt natuulijk ook per DA, je zou eens verschillende DA kunnen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 2 voedsters en ze ook allebei laten castreren. Vooral als ze bij elkaar zitten heeft het voordelen heb ik gemerkt; ze zijn een stuk liever naar elkaar toe geworden...

De kosten waren bij mij 260 euro voor hun samen. Meestal krijg je wel een korting als je ze allebei tegelijk laat helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er ook over na te denken om mijn 2 voedsters te laten castreren. Ze zijn allebei al een keer schijnzwanger geweest. En als ze in de woonkamer los lopen rijd er 1 steeds op de ander, terwijl te al meer als een jaar samen zitten (kan toch geen rangorde bepalen meer zijn?). Maar goed het gaat mij niet op wat het kost, maar meer om de risico's van zo'n operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 2 voedsters en ze ook allebei laten castreren. Vooral als ze bij elkaar zitten heeft het voordelen heb ik gemerkt; ze zijn een stuk liever naar elkaar toe geworden...

De kosten waren bij mij 260 euro voor hun samen. Meestal krijg je wel een korting als je ze allebei tegelijk laat helpen...

Ja hiervoor ben ik ook deels aan het kijken, ze rijden elkaar wel redelijk vaak en op dat naast dat ze geen kans meer hebben op baarmoederkanker en schijnzwangerheid ook wat rustiger naar elkaar doen. Ze zijn wel lief naar elkaar maar mijn dominante voedster is gewoon af en toe iets te assertief en "uitbundig" :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus (als ik het wil laten doen) kan ik het beste op een dag laten doen waarna ik een paar dagen vrij ben.

Wat is de reden dat jij haar hebt laten castreren? Zat ze daarna wel samen bij een ander konijn, of apart? En ze moet binnen neem ik aan na de operatie?

Ben wel benieuwd naar foto's..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar laten castreren omdat ze steeds om mijn andere voedster reed. Ook sproeide ze alles onder en was steeds schijnzwanger. Tijdens de operatie is besloten om ook de baarmoeder te laten verwijderen. De baarmoeder was namelijk al vergroot en erg rood.

Ze is eind van de middag thuis gekomen en heeft tot de ochtend erna zo suf gelegen. De eerste nacht heb ik op de bank geslapen en steeds maar weer lekkere hapjes voor houden. Gelukkig had ik vakantie en kon ik goed op haar letten.

Ze moet idd binnen na de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft niet zo te gaan hoor...

Mijn dames waren wel zielig natuurlijk, maar ze waren wel gewoon alert en rond aan het hupsen. Ik kreeg ze heel wakker mee naar huis..

Het is wel handig om een paar dagen vrij te hebben. Ik had zelf een week vrij en heb er daarom ook voor gekozen om ze allebei tegelijk te laten helpen. Ik had een week de tijd voor ze en zo konden ze ook gewoon bij elkaar blijven (ook bij de dierenarts) en steun bij elkaar zoeken, dat vond ik ook heel belangrijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .