Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil mijn konijnen graag ontwormen. Ik lees bij Wilhelminapark dat Panacur suspensie 2,5% het beste werkt.Deze geven ze 14 dagen,omdat uit hun ervaring blijkt dat een 3 daagse kuur die na 2 weken herhaald word niet voldoende werkt

Even een aantal vragen:

Hoeveel soorten Panacur zijn er?

Werken andere soorten Panacur als degene hierboven beschreven ook?

Hoelang toedienen en eventueel herhalen?

Kan je Panacur suspensie 2,5% ook elders verkrijgen als je dierenarts het niet wil/kan voorschrijven?

Wat zijn ongeveer de kosten per konijn?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Geplaatst:

Ik heb contact gehad met de dierenarts.Ze schrijft me panacur pasta voor 1x en dan over 10 dagen herhalen. Is dit voldoende? Panacur suspencie is namelijk alleen per liter verkrijgbaar zei ze en dat gebruik ik op lange na niet met 6 konijnen. Ze zei dat panacur pasta alleen geen lintworm aanpakt,maar dat hebben konijnen niet volgens haar.Klopt dat?

Geplaatst:

Lastig is dit zeg,mijn DA lijkt dus niet konijnkundig en het komt dan best wel betweterig over als ik nu zeg dat ik de pasta voor 2 weken wil hebben i.p.v 1x,omdat het anders niet voldoende werkt. Weet niet goed hoe ik dit aan moet pakken. Ik kreeg in eerste instantie een of andere poeder voorgeschreven,maar ik had toen ook al gevraagd naar panacur suspensie.

Geplaatst:

Ik zou in elk geval kijken of je een ander DA kan vinden.. Panacur is trouwens ook online te bestellen, ik heb het daar ook bestelt.

https://www.medpets.nl/dierenarts/bestellen/Panacur+hond+en+kat/242/1/1/

Of je zegt tegen je DA dat je een voorraadje wil hebben ofzo.. (Heb ik ook.. :P)

Maar goed, ik weet hoe lastig dierenartsen zijn.. Sommige dan.. Als ik niet zelf in had gegrepen was Indy nu al een jaar dood, ipv een maand. Ging ook over Panacur trouwens.. :P maar dan ivm EC.

Geplaatst:

Ik heb even een rekensommetje gemaakt.Ik kom dan uit voor 6 konijnen 14 dagen panacur pasta op € 173,-. Weet iemand hoeveel dat per konijn is als je suspensie gebruikt? Mijn konijnen zijn ongeveer 2,5 kilo. hoeveel suspensie geef je ze dan per dag?

Geplaatst:

De suspentie is veel goedkoper, dat weet ik wel. Maar ik heb er geen ervaring mee..

Kun je niet eens contact opnemen met een andere dierenarts in de buurt?

Geplaatst:

Maar goed, ik weet hoe lastig dierenartsen zijn.. Sommige dan.. Als ik niet zelf in had gegrepen was Indy nu al een jaar dood, ipv een maand. Ging ook over Panacur trouwens.. :P maar dan ivm EC.

Het is echt super wat jij allemaal voor Indy hebt gedaan. Ik heb met mijn konijnen ook het beste voor en wil er zeker van zijn dat ze straks worm vrij zijn. Heb net nog even een andere dierenarts gebeld(eentje uit de lijst hier) ze zei gewoon die pasta toedienen 1x en na 10 dagen herhalen zoals mijn dierenarts had voorgeschreven en dan de keutels laten nakijken op wormen/eitjes.

Geplaatst:

Dat klopt echt niet helaas.. Heeft te maken met eitjes die na een paar dagen uitkomen en weet ik veel. Had zij wel iets anders dan de pasta voor je? Want dat wordt een duur grapje!

Geplaatst:

Ze had het erover dat die suspensie aangemaakt moest worden met gel en weet ik wat nog meer en dat je dan nog duurder uit was.Volgens mij klopt hier allemaal niks van.Heb Wilhelmina park gemaild hoop dat ik gauw een reactie van hun krijg.

Geplaatst:

Uhwwww.. 20 geloof ik. Indy woog 1500 gram en kreeg een half doseer streepje. Met één zo'n ding kon ik best wel een tijdje doen..Zou haast zeggen dat het wel genoeg is om één konijn van 2,5 kg te ontwormen (dus 14 dagen) maar weet het niet zeker.

Geplaatst:

Hoe vaak is het nodig om je konijntjes preventief te ontwormen? Ik heb dit nog nooit gedaan. Zal raad vragen aan de DA als ik moet gaan voor inentingen, maar ik weet ook niet of dit samen gaat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .