lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 vanochtend heeft mijn opa naar onze twee konijntjes van 4 weken gekeken naar het geslacht. het zijn twee vrouwtjes.:mdr:nou heeft hij opgemerkt dat er bij 1, die was sowieso al wel zwakker, het geslachtsdeel vuurrood is van binnen. ik heb geen idee wat te doen. ze had ook al wel eens last van plakpoep, dat hebben we toen schoongemaakt en toen viel ons het ook al op...maar weten jullie wat k moet doen ? naar de DA ? ik heb echt geen ideee.
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 ja, we bellen zo naar de DA en een vergissing, ze zijn 5 weken:$
Rian Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Ik ben ook benieuwd.Hoe kom je eigenlijk aan zulke piepjonge konijntjes als ik vragen mag?
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 ja een oepsnestje. we hebben toch nog maar niet gebeld, omdat maandag ons mannetjeskonijn gecastreerd wordt:pen mijn moeder vraagt het dan wel... maar nu .. ik ben zo ongrust ! ik had ze even lekker in de ren in de schuur laten spelen. vonden ze helemaal geweldig. was even met mijn vader en zusje naar de welkoop geweest voor dierenvoer....komen we terug; zie ik dat er bij een plasje urine bloed ligt !:oh: coccidiose ?:aww:heeeeeeeeelp.:shocked: mijn moeder is nu boodschappen aan het doen, maar als ze terug is vraag ik haar meteen de DA te bellen.... HELP ! mijn kleine snoepie....:
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 ohja, even nog snel iets... het was lichtrood met een klein rood 'stukje'..ik heb echt geen idee, hoe of wat ?! het is sowieso duidelijk dat dit konijntje zwakker is:plakpoepgeĆÆriteerd geslachtsorgaanbloed in urine & ik tilde haar op, en er zat ook wat bloed in 1 plukje haar.... deze twee zijn ook al weg bij mams, ivm met een tweede nestje dat er al was(dubbeloeps).
Lieke175 Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Ik zou toch sowieso even bellen naar de DA, al is het maar om bevestiging te krijgen dat je best kunt wachten tot maandag. Maar een ontstoken geslachtsdeel is echt niet goed, net als plakpoep en bloed in de urine. Dit konijntje heeft echt snel deskundige hulp nodig!
Femke en Bruno Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Ik zou inderdaad snel even naar de DA gaan, of in ieder geval even bellen. Zo'n klein en jong konijntje is natuurlijk extra kwetsbaar..
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 (aangepast) hmm, ja misschien toch nog even bellen. ben al druk aan het zoeken op internet wat het zou kunnen zijn, maar daar komt niet echt veel uit. stel dat het blaasstenen zijn, dan moet dit waarschijnlijk operatief behandeld moeten worden, dit betalen mijn ouders liever niet meer. medicijnen willen ze nog wel.....maar een hele operatie...aangezien we ook al met haar plakpoep heen zijn geweest, toen heeft ze ook al een antibioticaspuit gehad & binnenstappen bij de DA is ook al 13 euro. dus toen waren we ook al 20 kwijt......dat loopt wel heel duur op vinden me ouders en omdat we na zo'n behandeling ook niet eens weten of ze het dan haalt..... maar wie weet is het heel wat anders dan blaasstenen...ik weeet het niet.gelukkig zouden ze medicatie nog wel willen doen ze is ook nog maar 5 weken oud, ik weet niet eens of ze haar in dat geval kunnen opereren. tja, dan vraag ik mijn moeder zo toch nog wel even te bellen denk ik.... 27 februari 2010 aangepast door lisa&konijntjes.
Sascha Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Al 20 euro? Dat is heel weinig hoor.. Ik was laatst nog 260 euro kwijt voor mijn konijnen.. Als je dieren neemt moet je ook naar de dierenarts gaan als het ziek is. Wij gaan toch ook naar de dokter als wij iets hebben?
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 (aangepast) met al 20 euro bedoel ik: alleen voor een prikje. & natuurlijk gaan we wel naar de dierenarts voor onze konijntjes ! alleen mijn ouders weten nog niet of ze dan wel een hele operatie willen laten doen bij zo'n klein ukkie van 5 weken...aangezien we ook nog niet eens weten of het wel oplost & of ze die operatie overleefd...willen we daar eerst meer info over. maar we gaan echt wel naar de dierenarts met ze hoor ! natuurlijk ! & misschien heb ik het in het vorige bericht een beetje verkeerd gezegd allemaal... maar denk alsjeblieft niet dat we de konijntjes gewoon laten lijden en dat we er niks aan doen. . . . .!dat is absoluut niet zo.. 27 februari 2010 aangepast door lisa&konijntjes.
wupsie Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 maar blaasstenen, kan dat wel als ze zo jong zijn? dat is toch ook iets wat op bouwt? dat heeft tijd nodig om te ontstaan toch? maar weet je zeker dat het bloed was in de urine? urine van een konijntje kan ook wat roodachtig zijn. Maar toen mijn stel had gevochten en mijn ram in zn gedslacht was gebeten (ja wie gaat er dan ook op het hoofd van zn vriendin rijden!) zij mijn DA dat ik goed ik de gaten moest houden of hij wel plaste. omdat het kon gaan zwellen waardoor de plasbuis dicht gedrukt kan worden. en alsze niet kunnen plassen gaan ze dood
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 nee, ik weet niet of het blaasstenen zijn hoor. maar dat was iets wat in het mogelijke "lijstje" paste . haha.tja eerst lag er gele urine, waarna er een roodje plasje tezien was. het was licht rood met een klein rood"stukje"erin... maar verder gaat het goed met dr. ze springt het binnenhok in en uit en huppelt gewoon vrolijk:love: misschien valt het ook gewoon wel mee hoor.
nniinnoo Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 is je moeder al thuis? en hebben jullie de dierenarts al gebeld?
Sascha Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Ehhhh.. Ik was laatst 120 euro kwijt voor 2 consulten en 2 cremepjes voor de hond.
Lieke175 Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 nee, ik weet niet of het blaasstenen zijn hoor. maar dat was iets wat in het mogelijke "lijstje" paste . haha.tja eerst lag er gele urine, waarna er een roodje plasje tezien was. het was licht rood met een klein rood"stukje"erin... Speculeren kan, maar je hebt er niets aan zolang je niet weet wat het echt is. Daarnaast kun je jezelf alleen maar onnodig ongerust maken. maar verder gaat het goed met dr. ze springt het binnenhok in en uit en huppelt gewoon vrolijk:love: misschien valt het ook gewoon wel mee hoor. Bloed plassen, diarree en ontstekingen geeft aan dat het niet mee valt, hier is echt wat aan de hand!
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 hebben nog niet gebeld, is niet echt nodig denken we. ze is nog zo vrolijk etc. wachten wel af tot maandag. het valt vast wel mee allemaal. sacha, trek je niks aan van dat berichtje van mij, heb het daar niet helemaal goed verwoord denk ik.
wenerlover Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 waarom kijkt iedereen zo vroeg naar die gelachten ik kijk pas met 8 wekendan kun je het pas goed zien
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 mijn opa heeft vroeger veel konijnen gehad & wilde wel even kijken. voor zover hij het nu kon zien, zijn het twee vrouwtjes. maar ik denk wel dat er later nog een controle aan de orde komt.
wenerlover Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 ik heb gehoord dat als je te vroeg probeert te kijken dat het niet goed is voor de konijntjes
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 echt ? hoezo ? wat kan er gebeuren ?
wenerlover Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 geen idee heb ik van een goede fokker gehoord
lisa&konijntjes. Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 oh, nouja kan ik nu niks meer aan veranderen... zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom niet ?
Aanbevolen berichten