Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Konijn heel dun, eet niet meer Heej,

Mijn konijn Rapido (9 jaar) eet bijna niet meer en ze zit de hele tijd in hetzelfde hoekje,ze word steeds dunner.

Ik kwam er een week geleden achter en heb haar toen verwend met snoepjes etc maar die eet ze ook bijna niet. Ik doe s'ochtends altijd heel snel de konijnen en s'avond aaide ik haar wel maar ik heb dus gewoon niet gezien dat ze steeds dunner werd,Ze ziet er heel ondervoed uit vergeleken met mn andere konijnen. Ze drinkt ook bijna niet meer, normaal drinkt ze 1 flesje per dag nu nog maar 1/4. Ps ik heb haar tanden al gecontroleerd. Ik denk zelf dat ze het leven opgeeft. ze heeft niet een al te goeie goeie gezondheid meer en heeft last van kwalen.

Kunnen jullie mij helpen???

Thnxx

Naomi

Geplaatst:

direct naar de dierenarts gaan. En dan wel eentje met veel kennis van konijnen. (wat lang niet alle dierenartsen hebben)

Steeds minder gaan eten lijkt op haken op de kiezen of een verstopping in de maag (heeft mijn konijn gijs ook gehad, doordat er veel haren in de maag zaten had hij steeds een vol gevoel waardoor hij niet at)

Een konijn moet echt eten anders stopen de darmen ermee en is het afgelopen!

Snoepjes is trouwens niet echt de methode om een konijn aan te laten komen. Dit bevat veel slechte stoffen (onderandere suikers en de drops zelf yoghurt < een konijn kan niet best tegen dierlijke eiwitten> wat de darmen van slag kan brengen)

Wat mij dus de enige goeie actie lijkt is direct naar een dierenarts. Haken op de kiezen kun je zelf niet zien en een dierenarts heeft er ook een speciaal kijkdingetje voor nodig om het te kunnen zien (omdat het zo ver achter in het bekje zit)

en 9 jaar is een mooie leeftijd maar nog niet heel hoogbejaard. Er zijn bb-ers die ouder konijnen hebben (gehad)

• 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .