Ga naar inhoud

Kan iemand me helpen? Ben ongerust!


Fluffy&Floortje

Aanbevolen berichten

Deze morgen ging ik m'n nijntjes eten geven en Floortje kwam niet. Ze bleef in 'n hoekje zitten en dit is helemaal niet haar normale doen. Gisterenavond was er nog niets aan de hand. Heeft goed gegeten en gekeuteld. Ik dacht meteen aan gas.

Ben zo snel als ik kon nr de dierenarts gereden en heb dan verteld dat ze niets wilde eten en ze heel stilletjes was. Ze hebben haar onderzocht en het hartje, longen, gebit was allemaal o.k. Ze had ook een normale temperatuur. Haar buikje was idd wat opgezet en ze hebben haar 'n spuitje gegeven en heb een soort pasta meegekregen (diarsanyl) dat ze 's morgens en 's avonds moet krijgen. Mag haar twee dagen ook enkel hooi en water geven. Als ze morgen nog niet wil eten, moet ik terug gaan en haar waarschijnlijk dwangvoeren. Vind het echt eng, want het is de eerste keer dat Floortje echt ziek is. Milo daarentegen is even levendig als altijd. Krijgen hetzelfde voer, dus denk niet dat het daaraan kan liggen?

Ben net nog buiten gaan kijken en ze zit helemaal in een hoekje in het nachthok en beweegt bijna niet. Heeft haar oogjes half dicht en haar ademhaling lijkt me ook trager dan normaal. Zou ik haar mss beter binnen halen deze nacht? Moet ik beide nijntjes binnen halen of is dat niet nodig. Milo is ook niet op z'n gemak, gaat dikwijls bij haar kijken en haar knuffelen. Ben er echt niet gerust op :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn dat ziek is kan zichzelf niet op temperatuur houden. Misschien is het inderdaad beter om haar naar binnen te halen. Heb je geen pijnstiller meegekregen van de dierenarts? Meestal als ze die hebben gehad, gaan ze weer wat eten. Als je die niet hebt gehad, zou ik even bellen of je die nog mag komen halen voor haar....

Ik heb hier een groepje van 4 en daarvan was een paar maanden geleden ook 1 ziek, die heb ik toen alleen naar binnen gehaald (omdat ik er geen 4 binnen kan zetten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn dat ziek is kan zichzelf niet op temperatuur houden. Misschien is het inderdaad beter om haar naar binnen te halen. Heb je geen pijnstiller meegekregen van de dierenarts? Meestal als ze die hebben gehad, gaan ze weer wat eten. Als je die niet hebt gehad, zou ik even bellen of je die nog mag komen halen voor haar....

Ik heb hier een groepje van 4 en daarvan was een paar maanden geleden ook 1 ziek, die heb ik toen alleen naar binnen gehaald (omdat ik er geen 4 binnen kan zetten).

Neen, geen pijnstillers meegekregen. Maar ze knarsetand wel niet ofzo. Ik ga morgen zo snel mogelijk terug en denk dat ik nr een andere dierenarts ga. In Belgiƫ zijn er niet veel konijnenkundige dierenartsen, maar die in Tessenderlo is niet zo heel ver, dus denk dat ik daar naartoe ga. Hoop echt dat ze morgen beter is, maar ze heeft de hele dag nog niet gegeten. Ik ga om het kwartier buiten kijken en ben er niet gerust op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net nog eens gebeld en ze zei dat ik er beter mee kon wachten (omdat ze niet knarsetand) en als ze morgenvroeg niet eet, dat ik moet terug komen. Ben ook wat in paniek, ik denk direct het ergste. Zie het al vr me dat ik morgenvroeg opsta (als ik al slaap) en ze het niet heeft overleefd. Ben door m'n gestress zelfs vergeten te vragen of ik ze nu moet binnen halen of niet. Pfff...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij eigenlijk toch wel verstandig om pijnstillers voor haar te gaan halen, omdat ze nog steeds niet heeft gegeten. Als een konijn te lang niet eet, dan gaan de darmen stil liggen en ben je verder van huis.

Ze moet echt wat eten hoor. Geef haar iets wat ze normaal altijd heel graag wil hebben.

Naar binnen halen lijkt me ook niet onverstandig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het konijn naar binnen halen. En masseren. En als laatste verplicht wat laten lopen. Ik wil je niet bang maken met onderstaand verhaal maar ik wilde het toch delen. Misschien heb je er wel wat aan.

Mijn konijn is pas overleden: zaterdagmorgen nog helemaal normaal eten enz zaterdagavond rond 22.30 kwam ze ook niet voor haar eten. Allemaal lekkere dingen geprobeerd maar niks wilde ze. Ze lag ook alleen maar. Knarssetanden deed ze niet. Je hoefde geen DA te zijn om te zien dat het niet goed met haar was. In de nacht een paar keer opgestaan. Zondag kon ik om 12.00uur bij de DA terecht. En bij de DA kreeg ze pijnstilling, darmstimulerend middel en een infuus. Thuis moest ik zelf nog parafine geven. Ik zag na de pijnstilling geen verbetering en om 19.00 nog contact opgenomen met de DA...ik moest zo doorgaan (parafine, masseren, lopen). In de nacht weer een paar keer opgestaan maar helaas heeft het niet geholpen en is ze maandag ochtend om 6.30 overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar naar binnen gehaald. Ik heb van de dierenarts zo'n pasta meegekregen die voedingssuplementen bevatten zodat ze toch iets binnen heeft. Ik ga dadelijk nog eens proberen of ze iets eet. Heb haar wel al met 'n klein spuitje laten drinken en dat lukte wel. Ik moet morgen werken, maar ga overuren terug nemen zodat ik zo snel mogelijk met haar nr de DA kan gaan.

Nog eens bedankt vr de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het konijn naar binnen halen. En masseren. En als laatste verplicht wat laten lopen. Ik wil je niet bang maken met onderstaand verhaal maar ik wilde het toch delen. Misschien heb je er wel wat aan.

Mijn konijn is pas overleden: zaterdagmorgen nog helemaal normaal eten enz zaterdagavond rond 22.30 kwam ze ook niet voor haar eten. Allemaal lekkere dingen geprobeerd maar niks wilde ze. Ze lag ook alleen maar. Knarssetanden deed ze niet. Je hoefde geen DA te zijn om te zien dat het niet goed met haar was. In de nacht een paar keer opgestaan. Zondag kon ik om 12.00uur bij de DA terecht. En bij de DA kreeg ze pijnstilling, darmstimulerend middel en een infuus. Thuis moest ik zelf nog parafine geven. Ik zag na de pijnstilling geen verbetering en om 19.00 nog contact opgenomen met de DA...ik moest zo doorgaan (parafine, masseren, lopen). In de nacht weer een paar keer opgestaan maar helaas heeft het niet geholpen en is ze maandag ochtend om 6.30 overleden.

Oh wat erg! En wat had ze dan juist? Ja dat verhaal maakt me er niet geruster op, maar toch bedankt om het met me te delen. Veel sterkte trouwens. Vind het echt erg vr je! Zal haar zeker masseren en proberen te laten lopen. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

om je dan toch wel even gerust te stellen: Heb dit bij gijs ook al eens meegemaakt maar hij loopt nog wel vrolijk rond :)

De eerste keer (heeft maar kort geduurd gelukkig) heb ik laxatract meegekregen wat ik hem moest geven.)

De laatste keer had hij een bal haren in zn maag. Toen katalax gekregen en cseral. Later pijnstilling erbij gehaald omdat hij ook erge pijn had.

Hier ben ik bijna een week zoet mee geweest en het is naar mijn idee toen ook echt critisch geweest. erg veel pijn en niet meer dan een blaadje andijvie per dag willen eten en een paar kleine sprietjes hooi.

Het kan met goeie zorg dus ook goed eindigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat haar hier even wat rondhuppelen. Seffes neem ik haar bij me op de schoot in de zetel en zal ik haar eens lekker masseren (als ze wil tenminste) Daarna eens proberen of ze wil eten en anders geef ik haar water met een geweld brokje. En dan morgen trg nr de DA als het niet gebeterd is. Hou jullie zeker op de hoogte.

Echt fijn dat jullie me helpen.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is de nacht voorbij en ik hoop dat je al wat vooruitgang ziet nu ze lekker warm binnen zit...

Hoi,

Floortje is vandaag al stukken beter! Ze huppelt al trg rond, heeft gedronken en gekeuteld.(zag er normaal uit) Ben nog nr dierenarts gereden vr vloeibare voeding, maar toen ik terug thuis kwam, zat ze hooi te knabbelen, dus zoveel te beter! :) Ze heeft haar ventje wel gemist en hij haar ook! Toen ze uit haar kooi kwam(binnen) huppelde ze meteen nr de deur omdat ze nr buiten wilde. Die twee hebben elkr een half uur zitten likken! Was echt superschattig om te zien! Ben blij dat het goed afgelopen is. Heb bij de DA wel pijnstillers gevraagd zodat ik het toch in huis heb staan.

Nog eens bedankt vr jullie hulp en bezorgdheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .