Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik deed vanochtend t hok open en ik zag een heel klein opgedroogd hoopje diarree liggen. Kweet niet van welke van de twee het is. Ik heb even naar hun achterste gekeken, maar geen van beide had een vies kontje. Eentje 'stinkt' wel, het ruikt als een soort zweet. Ze bromt ook heel vaak als t mannetje om dr heen draait en wil rijden. Maar dat komt gewoon denk ik omdat ze de dominante van de twee is.

Moet ik ergens op letten vandaag? Ze zijn beide over een maand 1 jaar.

Ik kan haar ook even geen groenvoer geven, maar alleen brokjes en hooi.

Iemand nog tips?

Geplaatst:

Inderdaad even geen groente geven. Ik zou ook het biks even weglaten, maar alleen hooi te eten geven. Houd in de gaten dat ze alletwee blijven drinken. Omdat je niet weet, om welke het gaat. Degene met diarree kan anders uitdrogen. Als het goed is, moeten de keutels binnen een dag weer normaal zijn.

Geplaatst:

Leek het op een trosje keutels aan elkaar? Dan zijn dat blinde darmkeutels geweest. Die horen ze normaal gesproken op te eten. Misschien heb je iets te veel droogvoer gegeven? Je mag maar 25 gram per kg lichaamsgewicht aan droogvoer geven en van Science Selective ongeveer 15 gram per kg lichaamsgewicht.

Geplaatst:

Nee het waren geen bdks die eten ze netjes op. Ik ben net thuis en ik heb geen diarree meer gezien. Heb ze net weer hooi bij gegeven. Geen groenvoer vandaag!! Hopelijk was het een eenmalig hoopje :)

• 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .