nathaliekuh Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 sinds 3 weekjes heeft potter nu toch een vriendinnetje..maar het geeft me wat ellende...potter niest af en toe wel eens een keertje maar doet meneer al 9 jaar en ook niet iedere dag een niesje dus tja nooit na om gekeken voorall ook omdat de DA zegt dat hij goed gezond is en een niesje wel eens kan..nouja kiko had dat na een weekje ook af en toe een niesje.. nu sinds vanavond maakt ze opeens rare geluidjes net of haar neusje verstopt zit...na een kwartier achter mevrouw aan jagen haar eindelijk te pakken gekregen (das het nadeel als ze de hele dag door huis lopen...) en jawel hoor mevrouw had al natte voorpootjes en als ik zo in het neusje kijk ziet het er ook uit of het verstopt is.. alleen tja het is avond dus even moeilijk na een DA te gaan nu.. morgenvroeg dus direct mijn DA bellen..maar wat nu met potter? heb deze ook maar nagekeken en die heeft gee natte pootjes en alles ziet nog normaal uit.. op een keer op de paar dagen een niesje na is die nog altijd in orde...kan ik ze toch bij elkaar laten of beter uit voorzorg eventjes appart zetten? zoals ik het idee heb is kiko echt verkouden en potter (nog) niet.. tuurlijk geen zin dadelijk 2 zieke nijntjes te hebben dus... beter potter eventjes in een ander hok op de slaapkamer zetten of toch maar lekker tegen elkaar aan laten liggen??? wat is beter???
Laura1984 Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Als het snot is, dan is het wel besmettelijk en is er en kans dat hij al besmet is. Als je morgen naar de DA gaat (of in ieder geval belt), zou ik daar even om advies vragen. Als je langs gaat, is het in ieder geval het beste ze beide even mee te nemen, zodat de DA kan kijken of ze beide behandeld zouden moeten worden.
nathaliekuh Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Geplaatst: 23 februari 2010 kan ik ze dan wel samen in de bench zetten als ik na de DA ga of dat toch liever niet doen??? en tja ik had zoiets misschien ben ik nog op tijd.. zou verwachten dat potter het eerder krijgt die is 9 jaar kiko is pas 5 maarja... potter zit altijd alleen kiko heeft in de opvang enz gezeten........
Laura1984 Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Dat is een moeilijke beslissing; enerzijds omdat het wel degelijk besmettelijk is, zou het beter zijn ze inderdaad te scheiden. Anderzijds is de kans dat hij al besmet is aanwezig en is het in dat geval juist niet zinvol ze te scheiden. Om op zeker te spelen zou ik ze zelf misschien toch scheiden... Of misschien kun je de DA van wacht telefonisch om advies vragen?
nathaliekuh Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 gelukkig niks aan de hand. de dag erna was het bij kiko wonderbaarlijk genoeg over.. wel eventjes laten nakijken maar niks ernstigs aan de hand gelukkig..vond het maar eng hoor het arme nijntje klonk net als mij met een astma aanval.. maar goed nu is alles opeens over.. moest het wel even goed in de gaten blijven houden maar tot nog toe gaat alles goed.. heb ik ook weer mijn rust...
Aanbevolen berichten