Lies86 Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Hallo! Ik vroeg me af of jullie je konijn(en) af en toe laten checken bij de dierenarts.Ik denk dat ik dit opzich wel fijn zou vinden.Doordat Gerrit geen geluid maakt, heb ik vaak geen enkel idee hoe het met hem gaat.Hij ziet er prima uit, maakt binkey's en vermaakt zich prima hier in huis.Maar zo nu en dan heb ik het gevoel dat ik hem hoor piepen, gaat zijn ademhaling niet te snel? Is hij niet te zwaar aan het worden?Hoe ziet alles in zijn bekkie eruit? Vragen waar ik nu geen antwoorden op kan geven.Dus vandaar mijn vraag, laten jullie je konijnen checken zonder dat je echt klachten hebt met het beestje?Is het normaal om dit te doen? Ik hoor het graag terug!GroetjesAnnelies
raylaatje Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 een goede dierenarts checkt het konijntje gewoon met de inentingen, verder ga ik zelf niet slepen met de konijntjes omdat ze er erg gestrest van raken..
Lies86 Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 En wanneer laat jij je nijn enten dan? Gerrit is nu 5 maanden en alleen bij de fokker geent, daarna niet meer.
Laura1984 Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Hier worden ze 2x per jaar gecheckt door de DA, tijdens de entingen. Volgens mij doen de meeste DAen dit wel. Normaal is dit in het voorjaar (april) en aan het eind van de zomer (augustus, september). Buiten de entingsdagen check ik ze zelf regelmatig, voor zover dat kan dan. De DA doet het natuurlijk wel grondiger omdat ze de juiste middelen en omdat ze natuurlijk veel meer kennis hebben.
Lies86 Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Zit even op de site te kijken van de KKDA bij mij in de buurt. Die hebben keurig netjes een konijnenspreekuur in maart. Dus maandag effies een afspraak maken.Het konijn wordt dan nagekeken en geent!
The Email Female Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Ik laat mijn konijn ook twee keer per jaar enten. De dierenarts controleert hem dan ook helemaal (oren, gewicht, nagels knippen, tandjes). Als je ook wil dat je konijn geënt wordt moet je dat melden bij de dierenarts. Vanaf dan krijg je automatisch twee keer per jaar een uitnodiging.
Lies86 Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Dankjullie. Dan gaan we dat gewoon doen.Mag ik vragen wat bij jullie de kosten waren?? En nog een vraagje, Gerrit heeft net Narcis gegeten. Dis is giftig.Hij heeft 1 blad op, zonder bloem.Hij dacht vast wat eerder naar de DA te willen ofzo.Heb hem direct wat selderijlof en een wortel gegeven om hopelijk de narcis zo snel mogelijk weer naar buiten te hebben.Weet dat ik op moet letten op zijn gedrag enzo, maar zijn er nog meer tips om de evt schade te beperken???
The Email Female Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 De entingen zijn nu overal bezig. Het kan best zo zijn dat je al meteen terecht kan. Ik ben volgens mij 25 euro kwijt (myx+VHD).
Lies86 Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Hier hebben ze 23 tm 25 maart entingsdagen. Dus even een afpsraak maken.Komt goed!
sippi__x Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 (aangepast) Ik heb 6 maart weer konijnendag bij de DA !Ik heb uitgerekend en dan ben ik € 60 kwijt (€30 voor 1 konijn en afspraak en € 5 per bijkomend konijn)Nu nog even kijken hoe ik met 7 konijnen daar geraak :mdr: 19 februari 2010 aangepast door sippi__x
Lies86 Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Heey Sippi!Ow dat lijkt me gezellig! Misschien is er hier iemand die je kan helpen?
sippi__x Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Haha, dat zou handig zijn !Denk alleen dat jullie daarvoor niet even naar Beglië gaan komen :mdr:Ik ga wel even bij vrienden rondvragen naar reismandjes en hopen dat we zo daar geraken
sippi__x Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Averbode, dat ligt in Vlaams-Brabant
Lies86 Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Helaas, dacht als je nu boven antwerpen woont dan kom ik j e wel helpen. Maar Averbode is 2 uur rijden voor me. Dat is een bietje tever!
Laura1984 Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 (aangepast) Ik weet niet meer precies wat het kost bij ons, ik dacht dat ik zowel in het voor- als najaar ongeveer tussen € 50 en € 60 kwijt was voor beide konijnen, per keer. In ieder geval heeft Nijn in het voorjaar beide entingen gehad, en Minky alleen myx, en in het najaar andersom. Dus het ging in beide gevallen om 2 myx en 1 VHS enting. Dat over die narcis weet ik trouwens eigenlijk niet... Misschien kun je de DA even bellen en om advies vragen. 20 februari 2010 aangepast door Laura1984
Aanbevolen berichten