Naja Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Vanochtend viel het me ineens op dat Pluis een kale hals heeft.Inmiddels heb ik al een email gestuurd naar mijn dierenarts (wilhelmina kliniek), maar ik vraag me echt af wat het zou kunnen zijn.Ze heeft geen wondjes of iets, haar huid is babyroze met een heel klein donslaagje. Fluffy kan ik niet als dader aanwijzen, want de haartjes liggen overal in het hok verspreid. Het lijkt er niet op dat ze eruit getrokken zijn. Dacht eerst dat ze al aan het verharen waren, maar weet nu waar het vandaan komt.Dit zijn de beste foto's die ik kon maken, ze laat ze niet graag oppakken/fotograferen. Verder lijkt ze helemaal in orde, eetlust is prima, net gedronken, keutels weet ik eerlijk gezegd niet (ze graaft de kooi overhoop)
Naja Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Ze heeft trouwens geen jeuk, altans ik heb haar niet uitgebreid zien krabben en ze heeft ook geen schilfers.Zou het mijt kunnen zijn?
Rian Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 (aangepast) Naja, dit is precies wat Muis van mij ook heeft. Zie het topic "Muis plukt borst kaal".Allereerst even vraagje: is ze gecastreerd? Want dan kan het zijn dat ze haren uittrekt voor een nest, ook al is ze niet zwanger.Muis is dus wel gecastreerd, dus dat is al gek. Ze is hier zondag mee begonnen en, misschien wil je het niet horen, maar er zit inmiddels een wond ter grootte van 1,5 cm op haar borst die steeds erger wordt, ze blijft er niet vanaf.Ik ben al bij de DA geweest en daar heeft ze vanalles geinjecteerd gekregen, maar zonder resultaat. Er is een schimmelkweek gemaakt, misschien kun je dat ook laten doen. Hou me op de hoogte, ben erg benieuwd wat er uit komt!Heeft je nijn ook op andere plekken jeuk? Muis heeft het ook aan haar linkerachterpoot, vooral tussen de tenen. 19 februari 2010 aangepast door Rian
Naja Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Ik heb inderdaad als eerste bekeken of ze ergens een nestje heeft gebouwd, maar dat is niet het geval. Bij haar is dat heel duidelijk omdat ze de vorige keer hun nachthokje helemaal volgepropt had, maar er ligt niks. Ze is niet gecastreerd en zwanger is niet mogelijk, haar partner is ook een voedster. Ze wonen al 4 jaar samen, dus ik ben nu wel zeker dat ze beide voedsters zijn. Ze leven in een 2 verdieping kooi en alle haren liggen netjes verspreid op de bovenste verdieping. Het ziet er precies hetzelfde uit als wanneer ze aan het verharen zijn, bij uitplukken vind ik altijd echte plukken haren bij elkaar.Het is me (nog) niet opgevallen dat ze echte jeuk heeft en voor zover ik kan zien is alleen haar hals kaal.Maar ik zal je zeker op de hoogte houden en jouw topic blijven volgen! Wie weet hebben ze toevallig hetzelfde probleem.
Rian Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Ze kan schijnzwanger zijn, dat is voedster eigen, ook al zit ze met een andere voedster samen. Ze denkt dan dat ze zwanger is en gaat toch een poging doen om een nest te maken. In jouw geval geen mooi nest dus, maar door het hele hok. Muis at de haren meteen op, dat is al een verschil met jouw nijn. En jouw nijn heeft geen jeuk, dat is ook al goed. Blijf haar maar goed in de gaten houden! Al denk ik dat het een schijnzwangerschap is.
Sherrifke Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Goh... er is wat loos.. Shief heeft hier ook last van gehad.. Dat is nu gelukkig weer over, maar het bleek stress bij hem te zijn. Het kan dus ieder moment weer terug komen.. Het zou naast stress ook eventueel verveling kunnen zijn of wat Rian zegt, schijnzwangerschap...
Naja Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Verveling zou ook goed mogelijk zijn. Ik zit namelijk midden in mijn laatste examen en daarvoor ben ik veel weg (kleding collectie ontwerpen). Ze lopen minder vaak vrij dan gebruikelijk + de voorraad sloop speelgoed (hout) is op, op enkele stokjes na. Ga zo gelijk creatief met wc rollen doen en een rondje wijk voor wilgen, want Pluis is wel een konijn die zich snel kan vervelen en dan gaat slopen.Ik heb inmiddels een antwoord ontvangen en er is geen haast om langs te komen. Gelukkig is mijn vakantie net begonnen, dus kan ik haar goed in de gaten houden. Maar dat zit ik met een volgend dilemma. Pluis is een binnenkonijn en het is heel erg koud buiten. Hoe kan ik haar warm houden als ik volgende week met haar naar de dierenarts ga? Handdoeken en een kruik in de reismand? Ik moet namelijk een half uur met het openbaar vervoer voor 1 kilometer..
Naja Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Geplaatst: 2 maart 2010 Even een kleine update: Mevrouw had inderdaad last van schijnzwangerschap! Ze is helemaal gestopt met plukken en het begint al weer langzaam aan te groeien. Het lijkt nu alsof ze een slechte tondeuse beurt had met al die happen eruit :mdr:
rabbitm Geplaatst: 2 maart 2010 Geplaatst: 2 maart 2010 Haha mooi dat het weg is...Die van mij was ook kaal onder zijn nekje...Schijzwanger gaat toch vanzelf weer weg?
Rian Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Ja, schijnzwangerschap gaat vanzelf weer weg! En komt ook vanzelf weer terug!
Aanbevolen berichten