Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hay!

Spikkels wordt vandaag gecastreerd.

het is 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een konijn heb laten castreren, en toen was ik 14, dus om eerlijk te zijn geen idee meer hoe dat ging.

Ik vraag me af of ie na de castratie gewoon weer in een normaal ingerichte kooi mag...

hij heeft een toiletje met zaagsel. en het hooi dat ik er inleg, maakt ie altijd een tapijt van ;)

Of kan ik beter even geen zaagsel doen? en gewoon een zachte ondergrond in de kooi (fleecedeken?)

misschien maak ik me druk om niks hoor. kan heel goed ;)

maar better save then sorry toch...

Z'n tandjes worden er ook uitgehaald vandaag (zie andere topic) is er wat dat betreft nog iets waar ik rekening mee moet houden?

en misschien wel de ultiem stomme vraag, maar kan ie straks meteen weer uit zn drinkflesje drinken? of moet ik een bakje water neerzetten?

dat waren mn onnozele vragen weer even :)

ik hoop dat iemand duidelijkheid kan geven. ik mag em om 6 uur weer ophalen :D

Geplaatst:

toen dat ik mijn konijn heb laten castreren wist ik dus niet wat ik moest doen dus heb hem gewoon buiten gelaten met stro en zaagsel :P

gelukkig gaat alles nog goed

Geplaatst:

Stro en zaagsel kan je toch echt beter weg laten, dat kan in de wond gaan prikken.

Het beste kan je een fleece dekentje, of een handdoek in de kooi leggen.

Geplaatst:

Ik heb een week gewacht. Maar zaagsel is trouwens ook niet goed voor konijnen, je kan beter aubiose nemen.

Geplaatst:

Ik heb normaal houtkorrels in de wc-tjes. maar even geen mogelijkheid om grote zak te halen. en de zaagsel was in de aanbieding :$ (zit dus alleen klein laagje zaagsel in wc-tjes)

en ik weiger ā‚¬ 3,40 voor een minizakje houtkorrels te betalen terwijl ik 25 liter voor ā‚¬ 6,nogwat kan halen...:whistle2:

maar over het algemeen dus houtkorrel hier.

ik zal em een weekje fleecerust geven ;)

hartstikke bedankt!

Geplaatst:

@ Vinnie:Maar dat is toch ook zaagsel. in zaagsel zitten giftige stoffen, dus dat kan je beter niet doen.

Geplaatst:
Ik heb normaal houtkorrels in de wc-tjes. maar even geen mogelijkheid om grote zak te halen. en de zaagsel was in de aanbieding :$ (zit dus alleen klein laagje zaagsel in wc-tjes)

en ik weiger ā‚¬ 3,40 voor een minizakje houtkorrels te betalen terwijl ik 25 liter voor ā‚¬ 6,nogwat kan halen...:whistle2:

maar over het algemeen dus houtkorrel hier.

ik zal em een weekje fleecerust geven ;)

hartstikke bedankt!

Oke dan heb ik niks gezegd.

Geplaatst:
je mag best wat zeggen ;) ben et helemaal met je eens :P

Ja maar het is een beetje vervelend als ik iemand advies wil geven en diegene wist het allang.

Geplaatst:
@ Vinnie:Maar dat is toch ook zaagsel. in zaagsel zitten giftige stoffen, dus dat kan je beter niet doen.

maar is wel stofvrij :P maar ik wou wel iets anders te nemen maar hier in belgie heb je niets anders :s

Geplaatst:
maar is wel stofvrij :P maar ik wou wel iets anders te nemen maar hier in belgie heb je niets anders :s

Dat is niet waar hoor, er zijn hier zat belgen die wat anders gebruiken.

Geplaatst:

Spikkels is weer thuis!!:bounce:

Hij heeft alles goed doorstaan, ze hebben alles er uitgehaald (er zijn geen stukjes afgebroken) ik heb de tandjes zelfs meegekregen. (ja, zo raar ben ik...)

hij is nu alweer zo'n 4 uur thuis.

ik maak me alleen wat zorgen...

hij blijft voornamelijk op 1 plek zitten, en kijkt zo nu en dan om zich heen. hij reageert heel minimaal op mijn stem.

en is nog te suf denk ik om me aan te vliegen ;)

Hij heeft nog niet gegeten of gedronken, nog geen ontlasting.

Als ie morgen nog niet eet dan moet ik dwangvoeren volgens DA. nou heb ik dat al in huis (anders moest ik dat morgen gaan halen)

maar is het verstandig te wachten tot morgen??

Ik heb AB en pijnstilling meegekregen, daar moet ik morgen mee beginnen.

Ik hoop dat iemand me vanavond nog antwoorden kan geven :$

Geplaatst:

Ik heb bij mijn nijntje toen de tandjes verwijderd waren s avonds al pijnstilling mogen geven op eigen inzicht...

Als ik het idee had dat hij pijn had mocht hij al wat hebben...

Stil in een hoekje zitten en niet eten kunnen tekenen van pijn zijn. Wellicht is het dus handig om je dierenarts even te bellen of de DD dierenarts om te overleggen of je wellicht al wat mag geven.

Een castratie en hyet verwijderen van de tanden in Ć©Ć©n keer is natuurlijk best wel een ingreep...

Heb je al geprobeerd hem wat te "pesten" met wat groen?

Brokjes zal hij, nu zijn tanden eruit zijn gehaald de eerste dagen nog moeilijk kunnen eten.

IK heb toen ipv de dwamgvoeding gewelde SS biks gegeven en dat ging erin als koek.

Wanneer heeft je nijn voor t laatst gegeten? En dan bedoel ik ongeveer hoelaat?

Ik zou hem nu niet teveel stresseren met dwangvoeren maar je kunt hem wel een spuitje voorhouden en kijken of hij eraan wil gaan sabbelen.

Mijn nijn deed het namelijk wel.... Hij wilde dus wel eten maar zal het vanwege de pijn in zijn mondje niet gekunt hebben...

Bied hem verschillende dignen aan...

Peterselie (werkt ook eetlust opwekkend).

Naast zijn gewone water kun je ook wat hooithee aanbieden... dat vinden ze vaak ook wel aantrekkelijk doordat het sterk ruikt.

OOk kun je het eens proberen met een bikspapje aan te bieden in een spuitje en als hij dat niet wil het op een bordje aan te bieden...

Dus:

Even de da contateren of je evt al pijnstilling mag geven.

Verschillende dingen aanbieden en zo proberen er toch iets in te krijgen ,,.. al is het maar een klein beetje.

succes

Geplaatst:

dankjewel voor je snelle reactie!!! :D

ik ga eerst even proberen er wat voer in te krijgen met een spuitje. 'pesten' met groente gaf geen effect.

wanneer ie voor het laatst wat gegeten heeft weet ik niet, hij is afgelopen nacht + de hele dag bij DA geweest. heb niet gevraagd of ie vandaag al gegeten had:$

Hij is sinds een klein half uurtje zo nu en dan aan het niezen. (dat deed hij voor de operatie ook al, flink verkouden. waarschijnlijk door de gebitsproblemen.

ik neem aan dat de verkoudheid over een paar dagen overgaat??

sorry, et zijn een hoop vragen. maar ik wil niet dat ie vannacht dood gaat omdat ik niet goed oplet...

Geplaatst:

aanvullende vraag... hoeveel uren mag ie zo zonder eten vertoeven? hij heeft nu inmiddels al minimaal 5 uren niks gehad... (ben wat een paniekvogel, volledig van bewust;))

Geplaatst:

even een foto van de patient :D

spikkelspython.jpg

dat donkere bruinig rode is bloed (awwww :( )

Hij heeft net (halleluja!) een mililiter gegeten. en hupte net even naar zn drinkflesje :D

nu nog even wat meer eten, en ik ben ook weer gelukkig.

Ik weet dat het misschien de narcose nog is, maar net toen ik em voerde zat ie heel ontspannen op schoot. zoals ie 'vroeger' deed. voor ie me aan wilde vliegen...

't is misschien wat lullig, maar nu die geen voortanden meer heeft ben ik niet bang meer voor em:$ :whistle2:

anyway, ik ben blij dat ie in ieder geval iets levendiger is, en wat gegeten heeft:D

Geplaatst:

Wat een zielig koppie zo!!

Fijn dat hij weer wat gegeten heeft, ik snap dat je daarvan in de stress raakt. Monkie is nog niet eens thuis en ik loop me nu al zorgen te maken voor het geval ze niet wil eten ;)

Geplaatst:

daar zat ik van te voren idd ook al over te stressen.

dus uit voorzorg maar vast dwangvoer geregeld :)

hij is de nacht goed doorgekomen.

maar et is net of ie nog niet doorheeft hoe die moet eten. hij kijkt er naar, snuffelt even, en doet dan een poging om het vervolgens weer op te geven... dan maar even handje helpen tot ie et snapt denk ik ;)

Geplaatst:

nog een vraag...

hij heeft nog niet gekeuteld. hoelang mag het duren voor dat weer op gang komt??

hij eet nog niet zelf. heeft een uur geleden 2.5 ml critical care gehad.

hij is wel een stuk levendiger. geen tekenen van pijn gelukkig. (hij heeft natuurlijk vanmorgen pijnstilling gehad ;) )

er staan allemaal soorten voer tot zn beschikking. gewone brokjes, gewelde brokjes, hooi, wortel, witlof, broccoli. al die dingen die hij normaal ook gewend is. (behalve die gewelde brokjes dan ;) )

hij drinkt wel zelf...

Geplaatst:

Ik denk dat het een cirkeltje is... HIj eet niet omdat hij pijn heeft en omdat hij niet eet poept hij ook niet.....

Mijn nijn at na de tweede pijnstilling prik binnen no time weer als voorheen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .