Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond met Spikkels naar de DA geweest.

hij bleef maar snotteren, en ging de laatste dagen minder eten.

z'n tandjes groeiden weer door. en dat gaat ook niet vanzelf goedkomen...

Dus worden morgen z'n tandjes getrokken. :(

Hij word meteen ook maar gecastreerd. als ie dan toch onder narcose is, kan dat maar beter meteen.

Ik had het helaas nu pas door dat z'n tanden niet goed groeiden, spikkels is wat een agressieveling ;)

Hij blijft daar vannacht, en morgen tussen 6 en 7 kan ik em weer halen :)

Ik vraag me af wat anderen daarvoor betaald hebben.

Ik ben morgen voor spikkels € 67,00 kwijt.

vind ik een nette prijs :)

castratie los kost normaal € 42,00 en tanden verwijderen iets van € 57,00

dat zou samen haast 100 euro worden anders.

Ik had ergens al gelezen dat ik hooi in stukjes van 5 cm moet knippen, en groente/fruit in stukjes van 5 cm.

zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

bedankt alvast!

Geplaatst:

Ik heb zelf een tandenloos dwergje zitten.

Ik zie dat zij hooi gewoon kan eten. Ze heeft al wel 5 jaar al geen gebruik kunnen maken van haar tanden, dus misschien is zij er wel heel handig in in vergelijking met andere konijnen, dat weet ik niet.

Maar ik doe gewoon een berg hooi in het hok, zonder het in stukjes te maken en zij eet er lekker van. Ze werkt de sprietjes 1 voor 1 naar binnen met haar lipjes en dan gaat ze verder met haar kiezen.

Verder krijgen ze bij mij ook peterselie. Omdat dat een beetje onhandige brede dingen zijn, snij ik die wel in stukjes. Ze krijgt de brede stukken (van die krulpeterselie) niet met haar lippen in haar mond gefrunnikt namelijk.

Geplaatst:

ah, dat klinkt wel logisch! :)

peterselie in kleine stukjes dus.

en groente enzo? witlof bijvoorbeeld, dat snij je ook in stukjes neem ik aan?

bedankt voor je reactie! :D

Geplaatst:

Ik had ook een ram zonder tanden. Ik sneed alles gewoon in stukjes maar helaas at hij doordat hij geen tanden at, geen hooi meer en veel groentes at hij ook niet meer... Ik hoop dat de jouwe wel gewoon alles blijft eten! (al moet ik wel zeggen dat hij ervoor ook geen goede hooieter is geweest hoor!)

Geplaatst:

Ik geef geen groente meer.

Ik heb het wel geprobeerd, maar ze krijgen allebei overal plakpoep van.

Mijn ervaring is dat als je het in reepjes snijdt, dat ze het dan gewoon goed kan eten.

Geplaatst:

Ik heb hier ook een menneke zonder voortandjes zitten:

Hooi snij ik JUIST NIET in kleine stukjes, heeft hij dan eindelijk een stukje binnen, is het zo weer op! Groentes snij ik allemaal in kleine stukjes of blokjes of reepjes. Ik moet zeggen dat het erg goed gaat, al is het natuurlijk wel zielig als het voedsterdje hier wel lekker aan de wilgentak kan knagen en hij niet. Als je nog vragen hebt vraag maar, ik wil alleen zeggen dat Mazzel er volgensmij weinig last meer van heeft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .