Ga naar inhoud

Konijntje ziek? HELP


Joline20

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn konijntje een weekje geleden opgehaald. Hij was gewoon altijd heel levendig, mar vandaag zittie zo stilletjes in een hoekje van zijn kooi dat ik me afvraag of het wel goed met hem gaat. Hij eet af en toe wel hooi enzo en volgens mij keutelt ie ook gewoon. Kan het zijn dattie heimwee heeft naar huis o.i.d.? Ik maak me echt zorgen =/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik weet dus niet oftie gewoon aan het rusten is of dattie echt iets mankeert.. Hij gedroeg zich tot vanmorgen gewoon normaal, maar vandaag istie echt zo heel erg rustig en zit ie de hele tijd in een hoekje, dat ik me afvraag of het normaal is. Hij eet inderdaad voornamelijk hooi, de biks eet hij maar weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat het je opvalt. Zit hij apart of samen?

Ik raad aan om hem apart te zetten als hij dat nog niet zit. Dan kun je precies zien hoe veel die keutelt en eet/drinkt.

Het kan ook stress zijn door de verhuizing. Ik hem mijn konijn ook pas 1 week en hij is ook goed ziek. Geen idee waar het door komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij gedraagt zich dus al een week normaal en vandaag niet? Dan kun je dat niet meer op de verhuizing afschuiven lijkt me. Zeker als ie stil in een hoekje zit en weinig eet. Lijkt me handig als je morgen een dierenarts bezoekt als het konijntje zich nog zo gedraagt...

@ Amatjuh; als je konijntje goed ziek is, ben je hopelijk wel al naar de DA geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin me eigenlijk wel heel erg zorgen te maken nu, nu ik hier ook op internet lees dat ie nog geen groenvoer mag voor ie 12 weken oud is? Dat wist ik niet, ik heb gewoon wat wortel gegeven vandaag. Dat ga ik dus niet meer doen. Hoe kan ik trouwens weten of mijn konijntje te mager zou zijn? Het is een NHD van 8,5 week oud.. Weet iemand wat een normaal gewicht zou zijn? Ik voel wel zijn botjes als ik m aai =/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij mag wel gewoon groenten hoor, maar het moet heel voorzichtig opgebouwd worden. En wortel is juist niet zo'n goede startgroente vind ik... Je kunt beter met andijvie of witlof beginnen.

Als je bij een konijn zijn botjes/rug niet meer voelt, is het konijn te dik. Het is ook nog een jonkie en dus nog in de groei..

Hoe gedraagt hij zich nu? Wat eet ie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het echt niet vertrouwd zou je naar de DA kunnen gaan, anders morgen meteen. Ik zou zelf nu nog gaan, maar dat kan ik niet voor je beslissen natuurlijk. Maar het lijkt me toch dat je konijn zich echt helemaal niet lekker voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diaree gaat geloof ik niet zomaar weer over. Je moet sowieso uit kijken voor uitdroging en dat hij niet eet is natuurlijk niet goed. Heb je hier al in de lijst van KK DA's gekeken of er eentje in de buurt zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijst staat boven aan in het gezondheids topic.

Je kan hem wwat water proberen te geven met een spuitje (zonder naald) verder weet ik het ook niet zo goed hoor. Ik wil je ook niet bang maken. Maar juist omdat ik het zelf niet zo goed weet sta ik meteen bij de DA als er iets mis is.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst met konijnkundige dierenartsen kun je hier vinden:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Ik zou in ieder geval de DA vragen om te onderzoeken naar coccidiose, neem dus ook wat van de keutels mee als je naar de DA gaat. Verder is het wel van belang dat ze blijft eten, het beste bij diarree is zoveel mogelijk hooi blijven geven.

Weet je zeker dat het geen blindedarmkeutels zijn die je vind?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .