wunnyfriend Geplaatst: 17 februari 2010 Geplaatst: 17 februari 2010 Hopelijk knapt ze snel op! Je moet je konijn eigenlijk wegen en op basis daarvan kun je bepalen hoeveel biks ze kan hebben.zoals al eerder vermeld is dat +/- 25 gr per kg. Winnie weegt ongv 2 kg. Ik weeg elke ochtend netjes 50 gr biks af, en haal er dan 25 uit, doe dat in een minibakje, dekseltje dr op en bewaar dat voor savonds. Ik geef haar dus 2 keer per dagwat biks...Hierdoor eet ze naar mijn idee meer hooi en andere groenten tussendoor! Hoe wegen jullie je nijn? Misschien ook wel handig voor RogerRabbit om te weten nu?Ik heb het laatst weer geprobeerd, maar de miniweegschaal is dete mini en de 'grote mensen weegschaal' geeft niks aan als ik haar er op zet (meestal springt ze erzo weer af haha)
Mollebol Geplaatst: 17 februari 2010 Geplaatst: 17 februari 2010 De dierenarts kan ze ook wegen, tenminste dat doet de mijne altijd als ik daar ben voor de inentingen.Anders kun je ook zelf op een weegschaal gaan staan en daarna samen met je konijn, het verschil is het gewicht van je nijn.Ik voer ze 's ochtends een beetje en 's avonds ook, ze hebben zelfs een klok (net als die in Alice in Wonderland!), want ze gaan zeuren als het etenstijd is. Zo verdeel je het voer een beetje en kun je goed in de gaten houden of ze nog enthousiast op het voer af komen, anders ontdek je misschien wel te laat dat ze niet meer willen eten.Gaat het alweer wat beter met je nijn?
RogerRabbit Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Geplaatst: 17 februari 2010 Nou ze at net zelf andijvie.. Mijn Da zei dat ze 1,5kilo is. Maar ze doet zelf ong 3 a 4 dagen met de brokjes.. ze eet liever hooi. Dat is indd een goed idee witlof en groene paprika te geven.. Mag ook pittige paprika gegeven worden?? ( ahh nee dat was een grapje van me, dat zal ik haar echt nooit aandoen.) ze betekendt echt heel veel voor me. Ik ga nu voortaan beter aankijken hoe ze reageerd. Haar keutels zijn ook niet wat het was. dat komt waarschijnlijk door dat ze niet tot bijna niets heeft gegeten buitenom de dwangvoer. Ik ben iig blij dat jullie hier op reageren.
RogerRabbit Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Geplaatst: 21 februari 2010 Ze is weer beter!! gelukkig! ze eet ze drinkt ze springt Like in the past! Godzijndank!
Aanbevolen berichten