Ga naar inhoud

Feline - Sore hocks?


Dollie

Aanbevolen berichten

Jahaa, Iris heeft het weer voorelkaar!

Feline heeft een kaal plekje onder haar voetje/hak. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen bekijken, dat ga ik zo doen als mijn moeder thuis is; zal het dan ook op foto zetten.

Het leek niet geirriteerd of bloederig eigenlijk. Misschien dat het een beetje een voorbarige conclusie is hoor, dat het sore hocks zouden zijn, maar er zit dus wel iets....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd naar de foto's. Mijn ervaring met sore hocks heeft me geleerd dat het ook niet altijd bloederig of echt geirriteerd hoeft te zijn. Baby hier, heeft er heel lang mee gezeten en meestal waren haar voetzooltjes gewoon vooral kalig. Pas door het knagen/likken eraan, ging het vaak bloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je ziet op haar hak wat rozig?

Jaa niet om meteen al je zorgen weg te nemen heh.. Maar Cira en Belle heb ik het ook wel eens gezien. Die hebben geen Sore Hocks. (als het er uit ziet zoals ik nu denk heh..)

En misschien als een konijn verhaard heb je dat ook sneller?

Nahja, ben benieuwd naar de foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja voor zover ik zo snel kon zien leek het echt een kale plek.

Haha, wel een enorm verschil, Feline's voetjes zijn ook gewoon wit en zacht, Indy's (ook witte) pootjes waren van onder al een jaar helemaal geel door z'n EC/blaasontsteking/blaaszand.. Begon het net weer bij te trekken was het opnieuw een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. Hier de foto's..

IMG_2781.jpg

IMG_2780.jpg

Alleen staat het er niet goed op, als je het in het echt bekijkt ziet het er toch anders uit. Het lijkt nu alsof het alleen een doorschijnend plekje is maar het is toch wel echt bijna kaal. En de huid ziet er niet 100% normaal uit. (Denk ik?)

Aan de andere kant, het ziet er niet zo uit dat ik nu gelijk naar de dierenarts wil rennen.. Maar dat is ook wel een beetje omdat ik gewoon geen zin heb om ALWEER daar te zitten. ZEKER niet met een konijn dat ik amper een week heb. Maar dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn tegenover Feline, mocht het wƩl wat zijn..

Daar komt ook bij: Als ik nu niet ga, wordt het pas over twee weken. Ik ga vrijdag op vakantie en kom een week later pas terug. Dat houdt in dat ik het dus niet eens in de gaten kan houden..

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet, ze zit buiten en ik zit natuurlijk binnen. Ik zal ze zo eens observeren. Het is niet zo dat het me opgevallen is in elk geval.

Ze zat bij Aniek gewoon in een binnenkooi (in de schuur) vol stro (?) en hier zit ze op stro/hout/steen.. In de garage hebben ze een paar dagen op de betonnenvloer/handdoeken gezeten. Kan die verandering de oorzaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht anders Rian even af die ging vandaag met muis naar de DA omdat ook Muis een kaal pootje had .

Misschien kan zij je later wat meer vertellen.

Ik ga woensdag naar de DA, mijn eigen DA is dicht nu!

Maar Iris, het lijkt wel alsof wij een soort van connectie hebben steeds he, als jij in spanning op bericht van de DA wacht heb ik dat ook, nu heeft Muis een wondje onder haar achterpoot, heeft Feline het ook! Overigens vind ik op jou foto nog heel weinig te zien, bij Muis is het echt kaal, een soort schaafwond, en niet op haar hak. Wat jij omschrijft lijkt me inderdaad meer sore hocks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wat Ć­s dat met ons?? Hoe is het mogelijk haha.

Het is bij Feline wel wat kaler dan dat het op de foto lijkt, maar inderdaad niet helemaal kaal.

Als ik niet op vakantie ging had ik het nog even een paar dagen aangekeken, maar nu weet ik het niet.. Stel dat het inderdaad sore hocks zijn, dan maakt wachten het alleen maar erger, toch? Daar heb ik helemaal geen zin in natuurlijk. En het heeft geen zin om woensdag of donderdag naar de dierenarts te gaan (ja, natuurlijk wel, maar het wordt wel lastig) want dan kan ik eventuele medicatie helemaal niet meer geven. En iemand regelen die het kan komen geven...? Zou zo niemand weten helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff ik weet niet wat we er nu mee moeten hoor!

Net even voor het hok gezeten, dat vond ze natuurlijk wel spannend dus lang stilzitten deed ze niet. Of ze zat te wiebelen.. Twijfelachtig.. Af en toe wel even. Maar niet zo dat ik zeg 'ja, ze zat echt te wiebelen!' ofzo.. En ze ontlastte het pootje ook niet extreem voorzover ik kon beoordelen. Het is ook zo lastig omdat ze hier pas net is, als Fred raar loopt zie ik het.. Maar zij heeft sowieso een apart loopje vaak, ze is heel nieuwsgierig maar ook wat bangig, dus ze gaat al heel gauw eh.. Ja.. Hoe leg je dat uit? De achterpoten blijven dan zo lang mogelijk op hun plek staan.. Haar hakjes gaan dan wel wat de lucht in, zodat ze die plek niet op de grond heeft. Maar doet ze dat omdat ze er last van heeft?? Geen idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een idee om haar voetzooltje 2x daags in te smeren met Ć³f sudozalf Ć³f dermiel (honingzalf). Ik heb deze twee zalfjes gebruikt bij Baby, toen ze sore hocks had, maar wel als aanvulling op alle medicatie. Met alleen de zalfjes had ik het nooit gered. Maar afgaand op de foto's die je hebt gepost, is de situatie (nog) niet vergelijkbaar. Sudozalf/dermiel kunnen geen kwaad voor het konijn, dus het is een optie. Of je belt de DA even, en stelt dit voor, ter bevestiging en spreekt met je konijnenverzorgers af naar de DA te gaan als het erger wordt (zoals Email Female zegt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .