stijnw Geplaatst: 14 februari 2010 Geplaatst: 14 februari 2010 Beste bunnybunchers, Sinds vorige week staan de tanden van ons konijn heel erg apart. We hebben er hieronder een foto van proberen te maken. (Het vieze op de tand van het konijn is eten trouwens dus daar moet je niet op letten) Kunnen jullie uit deze foto opmaken of er iets mis is met de stand van de tanden? We hebben zelf het vermoeden dat het komt doordat die op een harde houten ring heeft gebeten waardoor zijn tanden zijn misvormd. Hij is ook anderhalve week geleden gecastreerd, is het mogelijk dat daardoor tanden beschadigd kunnen worden? Hij eet zijn brokjes nog wel maar met brood heeft die wat meer moeite dan voorheen. Graag willen we, als dit niet hoort, weten of we hiervoor naar de dierenarts moeten gaan of dat dit vanzelf rechtgroeit. Alvast bedankt voor jullie reactie. Groeten,Stijn
jose opvang Rabbit Hutch Geplaatst: 14 februari 2010 Geplaatst: 14 februari 2010 zoals ik het nu zie is de onderkaar gewoon een stukje langer, dus slijten de tanden niet op elkaar af, dus als de tanden te lang worden kan het konijn niet meer eten, ik zou naar de dierenarts gaan en ook meteen zijn kiezen even na laten kijken.Zoals je zegt eet hij nu een stuk moeilijker, dus er moet snel wat aan gebeuren voordat hij helemaal stopt met eten.
stijnw Geplaatst: 15 februari 2010 Auteur Geplaatst: 15 februari 2010 Bedankt. Iemand anders nog een idee?
heidi-77 Geplaatst: 16 februari 2010 Geplaatst: 16 februari 2010 Ik zou gewoon naar de DA gaan, die kan je hier meer over vertellen.
josti Geplaatst: 17 februari 2010 Geplaatst: 17 februari 2010 Zo te zien heb je een konijn met gebitsproblemen????De boventanden groeien in de onderkaak, naar de DA voordat hij stopt met eten.
Clover Geplaatst: 17 februari 2010 Geplaatst: 17 februari 2010 Vreemd dat de DA dit niet gezien heeft tijdens de controle voor de castratie...
Martje Geplaatst: 17 februari 2010 Geplaatst: 17 februari 2010 das inderdaad vreemd...Ik zou ook even naar de DA gaan, voor het te ver gaat, en je konijn stopt met eten. dan ben je verder van huis... succes!
rabbitm Geplaatst: 17 februari 2010 Geplaatst: 17 februari 2010 das inderdaad vreemd...Ik zou ook even naar de DA gaan, voor het te ver gaat, en je konijn stopt met eten. dan ben je verder van huis... succes! Idd apart.... ik sluit me bij jullie aan
Aanbevolen berichten