XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Hej!Ik heb ergens gelezen dat je voor de zekerheid na een castratie even een leeg spuitje moet kopen met dwangvoeding. Maar wat voor dwangvoeding moet dat zijn er waar kan je dat kopen??Groetjes mijEn alvast bedankt!
Saskia_ Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Dat kun je gewoon meenemen bij de DA vandaan. Zij hebben ook verschillende spuitjes (verschillende groottes, die krijg je er overigens gratis bij). Volgens mij is dwangvoeding ook in een paar webshops verkrijgbaar.
XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Geplaatst: 13 februari 2010 Ik ken wel een winkel waar ze spuitjes hebben te koop, voor maar 20 cent. Maar hoeveel ml moet ik dan doen?
Sherrifke Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Je kunt ook olvarit halen. Gepureerde wortelDat is baby voeding. Alleen niet te lang geven.. hier zitten nog al veel suikers in. Maar als het goed is krijg je van je DA een spuitje mee, je zult neem ik aan ook pijnstilling moeten geven?
Saf Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 (aangepast) Maar pijnstillingsspuitje vind i kvaak een erg kleine mondstuk hebben o mer ook dwangvoeding mee te geven. Je kunt eventueel ook een papje maken van de biks en water of te dwangvoeden. EN haa lkruiden/groente/fruit in huis wat hij heel lekker vind. Hooithee werkt ook vaak erg goed. (hooi laten trekken in gekookt water en dan af laten koelen) eventueel niet in een flesje maar op een opdiep schaaltje om het makkelijk te maken voor hem om te drinken. Zie de hooithee als ee nsoort van boullion wat mensen vaak drinken als ze hee lziek zijn. Vervangt niet het eten maar je krijgt toch voedingstoffen etc binnen. 13 februari 2010 aangepast door Saf
XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Geplaatst: 13 februari 2010 Ja, dat krijg je mee pijnstiller. Maar ik had dat gelezen van die spuitjes. Dus gepureerde wortel? En hoeveel ML spuit?
Saskia_ Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Ik zou de spuitjes niet zelf kopen. Als je bij de DA dwangvoeding koopt, zullen zij je spuitjes meegeven. Ik heb vorige keer verschillende maten meegekregen om thuis gewoon te proberen welke het beste werkte bij onze Monkie. En inderdaad: olvarit wordt ook wel aangeraden. Sommige konijnen vinden dat erg lekker, Monkie helaas niet. Heb heel wat witte handdoeken met Ć©rg veel oranje vlekken (maar dat waren toch al de konijnen-handdoeken )
Saskia_ Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Maar pijnstillingsspuitje vind i kvaak een erg kleine mondstuk hebben o mer ook dwangvoeding mee te geven. Het voorste stukje eraf knippen werkt erg goed Maar een spuitje van bijv. 0,5 is inderdaad wel Ć©rg klein, schiet niet op.
XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Geplaatst: 13 februari 2010 Waar kan je dat olvarit bestellen en hoe duur is dat?
Sherrifke Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Ik heb wel fijne spuitjes, vrij grote opening. inhoud 2 ml
Sherrifke Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Waar kan je dat olvarit bestellen en hoe duur is dat? bijna alle supermarkten verkopen olvarite. Kost iets van 1 euro.. is niet zo heel prijzig
XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Geplaatst: 13 februari 2010 En zijn dat pilletjes of een drapje. En hoeveel moet je dan geven?
Sherrifke Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 En zijn dat pilletjes of een drapje. En hoeveel moet je dan geven? Ik ken geen babyvoeding in de vorm van pilletjes Het is gepureerde wortel.. het is een klein potje met een oranje drapje..
XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Geplaatst: 13 februari 2010 Ow, dat is gewoon baby prut. ahhaha Maar hoeveel dan>? en moet het wortel smaak zijn>?
XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Geplaatst: 13 februari 2010 Sorry, wist niet dat dat zo hete....
Saf Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Het voorste stukje eraf knippen werkt erg goed Maar een spuitje van bijv. 0,5 is inderdaad wel Ć©rg klein, schiet niet op. dat bedoel ik. Mijn zus werkt in een apotheek dus ik heb zelf een kleine collectie spuitjes liggen voor dwangvoeding te kunnen geven. Al heb i khet na castratie van een ram niet nodig gehad gelukkig. Ik heb overigens het liefst een iets langer neusje om het beter in het bekje te krijgen. Dan kunnen ze hun tandje op het neusje van de spuit zetten.
Sherrifke Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Ow, dat is gewoon baby prut. ahhaha Maar hoeveel dan>? en moet het wortel smaak zijn>? ik zou ze geen erwten of wortelen geven, geen mix met aardappelen..dus wortel is wel het beste.. Bij de andere potjes zit heel vaak iets anders doorheen gemixed wat we normaal ook niet aan konijnen geven..
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Hooithee werkt ook vaak erg goed. (hooi laten trekken in gekookt water en dan af laten koelen) eventueel niet in een flesje maar op een opdiep schaaltje om het makkelijk te maken voor hem om te drinken. Zie de hooithee als ee nsoort van boullion wat mensen vaak drinken als ze hee lziek zijn. Vervangt niet het eten maar je krijgt toch voedingstoffen etc binnen. Dat hooithee, helpt dat goed? Ik bedoel, de vezels gaan verloren, maar blijven er dan wel andere nodige voedingstoffen over? (ik ben gewoon nieuwsgierig hoor!)
Saskia_ Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Inderdaad, niet experimenteren, gewoon lekker wortel kopen. Heb hier ook een potje in de kast staan voor de zekerheid. Wat betreft hoeveelheid, soort spuitjes etc, misschien is het fijn om dat gewoon aan de DA te vragen. Hij/zij kan je alles rustig uitleggen en misschien voordoen hoe je het het makkelijkste aan kan pakken.
XxpipjexX Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Geplaatst: 13 februari 2010 Maar hoeveel moet je dan van dat prutje geven??
Sherrifke Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Maar hoeveel moet je dan van dat prutje geven?? Dat zegt Saskia_ dat kun je beter aan je DA vragen..Zij kunnen aan de hand het gewicht en grootte van je konijn het beste advies geven hoeveel je hoevaak moet geven
Saf Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Ik heb het idee dat hooithee ook stimuleerd o mte gaan eten. Ze krijgen dan in ieder geval smaak binnen en bij mij hielp/helpt het elke keer naar een zware ingreep om ze weer snel aan eht eten te krijgen. Ook het natgemaakt hooi waarvan ik de hooithee maak vinden ze lekkerder dan het droge hooi. Ik denk omdat het sterker ruikt. (ik dacht dat Tinka van Suzimoo dit van de week ook had, vandaar dat ik er ook weer aan dacht) Hoe het voedingswaarde technisch zit weet ik ook neit. Dat wortelhapje krijg ik hier bij niemand erin eigenlijk maar dat verschild per konijn natuurlijk. Ik geef hooithee op een schaaltje (waar je normaal theezakjes op legt), peterselie want dat is eetlust opwekkend is me verteld.En SSjunior mij nervaring is dat ze daar eerder aan beginnen te eten dan aan de normale SS. Als dwangvoeding gebruik in een papje van die SS Junior en water. Moet ook nog een zakje SS recovery hebben maardat vinden ze neit zo lekker als het zelf gemaakte papje van SS met water.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 13 februari 2010 Geplaatst: 13 februari 2010 Oh zo bedoel je het! Ja het is volgensmij wel stimulerend om te eten. mijn Mr. jingles vond het altijd zo lekker! als ik dat maakte voor bijvoorbeeld Dolce, dan zoog Mr. jingles zo dat hele flesje leeg, dus dat zou je eens kunnen proberen!
Aanbevolen berichten