Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

haai, ons konijntje heeft een antibioticakuur, die heeft hij al eerder gehad, een spuitje met antibiotica met bananensmaak. Daar ging ie echt voor zitten, hij vond het lekker. de eerste twee dagen deed hij dit ook maar gisteravond was het moeilijk en vanmorgen wil hij gewoon echt niet, hij draait steeds zijn koppie weg. Hebben jullie een tip om dit subtiel naar binnen te krijgen? anders wordt het 10 dagen een worsteling dat is ook niet helemaal wat. (als het moet dan moet t hoor) ik had er al aan gedacht om door t drinken ofzo te doen maar er loopt er nog 1 rond en zij moet t natuurlijk niet binnen krijgen. Weet trouwens niet eens of t wel in water mag maar goed..mensen ervaring mee?

Geplaatst:

Bij het geven van panacur heb ik het ene konijn op mijn schoot genomen en redelijk vastgeklemd tussen mijn armen. Sherrif daar in tegen heb ik op de tafel gezet. ( op de hoek ) Hierdoor kreeg ik haar heel makkelijk op haar 2 achter poten en kon ik haar koppie makkelijk vast houden en het spuitje in haar bekje doen.

Er zijn ook methoden met een handoek. Je konijn stevig in de handoek wikkelen en onder je arm nemen. Vervolgens het spuitje in de bek doen.

Maar als het met een stukje groente of fruit ook werkt is dat natuurlijk veel minder stressig..

Succes

Geplaatst:

Er zijn ook methoden met een handoek. Je konijn stevig in de handoek wikkelen en onder je arm nemen. Vervolgens het spuitje in de bek doen.

Die methode hanteerde ik ook bij onze konijnen. Helaas kunnen ze dan nog steeds hun koppie wegdraaien, mijn ervaring is dat het gewoon erg handig is om een tweede persoon in de buurt te hebben. Misschien ook meer voor het gevoel dan uit praktisch oogpunt. Als m'n vriend het konijn vasthield kon ik me helemaal richten op het daadwerkelijk geven van de medicatie en hoefde ik niet bang te zijn dat hij/zij zich los zou worstelen.

Maar als het met een stukje groente of fruit ook werkt is dat natuurlijk veel minder stressig..

Ik heb medicatie gehad die best wel dun was en ik had het idee dat er meer op de grond lag dan er in meneer konijn was gegaan :mdr: Bij het konijn misschien minder stress, maar bij mij juist meer omdat ik steeds twijfelde of hij wel genoeg binnen had gekregen.

Geplaatst:

hahahaha herkenbaar..

Helaas moest ik het alleen redden toen ik moest dwangvoeren.

Van de ene kant wel fijn als je met 2 man kan zijn, maar ook wel handig om toch te proberen of het je alleen lukt.. ooit kan het gebeuren dat je in een situatie komt waarin je het alleen moet doen..

Geplaatst:

mmm ik heb net een stukje banaan gepakt, daar is ie normaal dol op (sinds de vorige x antbiotica met bananensmaak) maar hij nam t niet eens uit mijn hand, ik had het spuitje er boven haha. hij wordt achterdochtig. Ik heb het vervolgens in het stukje banaan gespoten en bij m gelegd, toen at ie wel een beetje maar het is niet op! verdorie eigenwijs. en het ik merk zo dat ie zich al beter voelt en weer druk aan t rennen en spelen is, maar dat ie nou niet even snapt dat t daardoor komt he! Vanavond is mijn vriend weer thuis, kijken of hem t lukt, anders moeten we m maar in de houdgreep gaan nemen, denk dat we dan geen vriendjes meer zijn alleen..

Ik kan t ook nog een proberen met een stukje wortel, daar is ie ook fan van, misschien werkt dat!

Geplaatst:

ja idd, hij was al niet zo blij met ons eerst door de castratie en de controle bij de dierenarts, nou vertrouwd ie ons net weer nu zijn vriendinnetje er is en alles goed gaat, ik hoopte dat t niet nodig was! maar ja het moet toch..maar idd voor zijn eigen bestwil..

Geplaatst:

Toen ik alleen antibiotica moest toedienen bij Snoopy, vond ik het handig om haar op een handdoek op iets hoogs te zetten, zoals een kast of zo. Vergelijkbaar qua hoogte als de tafel bij de DA. En dan haar onder haar borstje ondersteunen en iets omhoog tillen, alsof ze stond. Zo kon ze zelf geen kant op, het ergste wat ze kon is haar hoofdje wegdraaien. Of het na toediening weer met haar tongetje naar buiten duwen... Die manier werkte bij mij zelfs beter dan wanneer mijn vriend me hielp.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .