Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja, misschien zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben? Hij heeft mijn konijntje, 2 jaar terug gewoon aan haar lot overgelaten. Ze had duidelijk baarmoederkanker/ontsteking (achteraf gezien, ik had toen geen idee), maar gaf haar medicijnen voor darmproblemen..

Geplaatst:

Ja, maar ik heb met verschillende DA-en (eerst) ook goede ervaringen gehad waarna toch bleek dat ze niet KK waren.. PB anders gewoon je ervaringen (Loura ook?) en dit topic, misschien dat de modjes dan kunnen beoordelen of ie wel of niet op de lijst thuis hoort. Ik weet ook niet waarom hij er in is gekomen hè..

Geplaatst:

Ik heb een PB gestuurd. Moeten ze maar kijken wat ze er mee doen.

Ga ik nu verder duimen voor het konijn.

Geplaatst: (aangepast)

Hij knapt nog steeds nauwelijks op, en we zijn bijna een week verder. Met de Panacur ga ik op jullie aanraden dus gewoon door. Hij is ontzettend suf, en kan urenlang liggen zonder te bewegen. Eten en drinken doet hij nog, maar erg minimaal.

Ik ben vandaag een groot deel van de dag bezig geweest met hem, en hij heeft gelukkig toch nog wortel en wat andijvie op, maar niet enorm veel. Ook heeft hij wat droogvoer op, maar nauwelijks een eetlepel.

Hij heb hem ook een aantal keer gedraaid, zodat hij niet steeds kletsnat word. Hij is nu op eigen kracht flink aan het drinken. GELUKKIG!!!

Wanneer slaat die Panacur aan? Iemand zei hier na een week, dat is dus morgen.

Tja en Pijnappel: hij stond op de lijst hier, en meer garantie kun je doorgaans niet krijgen...

aangepast door Roger Rabbit
Geplaatst:

Nee, echt een garantie heb je helaas niet. Wilhelminapark bijv. zou de meest KK-DA van Nederland zijn.. Loes is er geweest met Eufrasie, die was zogenaamd helemaal in orde, een dag later bij Inge Thas (?) in België bleek Eufrasie enorme haken te hebben en nog veel meer ellende met d'r kiezen. Maar goed.

Ik weet niet wanneer je nu echt verbetering 'móet' zien, ik zag na een week inderdaad duidelijk verbetering bij Indy. Bij Joy heb ik die nooit echt gezien en Joy heeft het uiteindelijk ook niet gehaalt.

Geplaatst:

Zoals gezegd, geen ervaring met panacur en de symptomen die Wesley heeft, maar wilde je nogmaals sterkte wensen.

Fijn dat hij zelf gedronken heeft, toch een pluspuntje.

Mocht je voor het weekend toch nog een second opinion willen halen bij een andere arts: ik ga zelf naar Dierenkliniek Dukenburg, net als meerdere Nijmegenaren (e.o.) hier op het forum. daar is Drs. R.J. Reurings konijnkundig. Naast het feit dat hij verstand heeft van konijnen, is het ook gewoon een 'fijne man' (tja, weet even niet hoe ik het moet zeggen, dit klinkt ook weer zo ouderwets maar je snapt vast wat ik bedoel :D ).

Geplaatst:

Ik ben vanavond elk uur bij Wesley gaan kijken, tot zo net, en nu zit hij zowaar een beetje rechtop!!!! Ik hoop zo dat het blijft!! Wat een enorm verschil met vanochtend!! Ik heb hem vandaag de hele dag echt een beetje zacht gedwongen te eten en te drinken en wat te bewegen, totdat hij het zelfstandig overpakte.

Saskia en Sharon: heel erg bedankt voor de tips!

Geplaatst:
Ik ben vanavond elk uur bij Wesley gaan kijken, tot zo net, en nu zit hij zowaar een beetje rechtop!!!! Ik hoop zo dat het blijft!! Wat een enorm verschil met vanochtend!! Ik heb hem vandaag de hele dag echt een beetje zacht gedwongen te eten en te drinken en wat te bewegen, totdat hij het zelfstandig overpakte.

Klinkt hartstikke positief toch?

Hoop doet leven, ze zeggen het niet voor niets!

(en al dat duimen van ons natuurlijk)

Geplaatst:

Vanochtend ging Wesley toch weer hard achteruit, en ik ben met hem op aanraden van Saskia naar een andere, WEL kk da geweest (Dierenkliniek Dukenburg). Wesley at en keutelde bijna niet meer, en ik dacht aan een verstopping. Dat bleek niet zo te zijn.

De DA heeft hem goed onderzocht, en verteld dat de EC zo ver gevorderd was dat Wesley geen enkele kans meer had op goed herstel. Hij heeft hem in laten slapen. Voor Ilona hebben we een preventieve Panacur meegekregen, vanwege het gevaar voor besmetting.

Ik ben er natuurlijk heel verdrietig over. Alles ziet er nu heel leeg en alleen uit hier. Toch ontzettend bedankt voor al jullie steun!

Geplaatst:
Vanochtend ging Wesley toch weer hard achteruit, en ik ben met hem op aanraden van Saskia naar een andere, WEL kk da geweest (Dierenkliniek Dukenburg). Wesley at en keutelde bijna niet meer, en ik dacht aan een verstopping. Dat bleek niet zo te zijn.

De DA heeft hem goed onderzocht, en verteld dat de EC zo ver gevorderd was dat Wesley geen enkele kans meer had op goed herstel. Hij heeft hem in laten slapen. Voor Ilona hebben we een preventieve Panacur meegekregen, vanwege het gevaar voor besmetting.

Ik ben er natuurlijk heel verdrietig over. Alles ziet er nu heel leeg en alleen uit hier. Toch ontzettend bedankt voor al jullie steun!

Oh! Hier schrik ik toch wel even van :( Verdorie zeg .....

Hoop dat je wel een goed gevoel hebt bij de beslissing die je hebt genomen.

Fijn dat je Panacur hebt meegekregen voor Ilona, zelf zou je aan dat soort dingen helemaal niet denken. (Althans, ik niet!)

Héél veel sterkte

H%20012%20Dikke%20knuffel%20klein.jpg

Hoe vond je de arts? Hij belde om vijf uur nog om te vragen hoe het met onze patiënte was, ik krijg ontzettend het gevoel dat hij begaan is met alle dieren die hij dagelijks te zien krijgt.

Geplaatst:

sterkte met het verlies van je konijntje.......

Tevens als ik het verhaal weer lees ben ik nog steeds niet overtuigd van EC daar het proces erg snel was, en de EC konijnen die ik heb meegemaakt allemaal goed aten en keutelde. Maar goed je dacht een juiste arts te hebben en dat bleek dus ook niet zo te zijn.

Daar naast had je niks over ab verteld, in je text vandaar mijn reactie wat lochies is.

Geplaatst:

EC niet kunnen omdat het een snel proces was? Ik heb het geloof ik al 10x hier eerder geschreven, maar Oscar had 'sochtends nergens last van, op een scheef kopje na en aan het einde van de dag kon hij niet meer zelfstandig rechtop zitten en alleen nog maar liggen en tollen...Zelfstandig eten en drinken was dus ook geen optie meer...Als ik één ding van EC heb geleerd, is het wel dat het proces zó schrikbarend snel kan gaan, dat je er gewoon bang van wordt.

Reurings is trouwens een geweldig leuke arts, heel leuk met de dieren en voor zover ik erover kan oordelen, is hij ook erg kundig als het op konijnen aankomt.

Geplaatst:

Reurings is trouwens een geweldig leuke arts, heel leuk met de dieren en voor zover ik erover kan oordelen, is hij ook erg kundig als het op konijnen aankomt.

We kunnen hier bijna een "meeting bij dierenkliniek Dukenburg" van maken :bounce: Kunnen jullie na de enting in maart bij mij thuis koffie met cake nuttigen :mdr:.

Nee, weer ontopic. Wat een verschrikkelijke ervaring voor je. Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met EC maar door het lezen hier op het forum beleef ik keer op keer weer hoe schrikbarend dit is. Ik wens je heel veel sterkte toe...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .