Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag allemaal,

eerst even het volgende, ik (arnold) en mijn vriendin Suzan hebben een vosje genaamd Toon. En wat is het een schatje.

Wij maken ons alleen heel erg zorgen over Toon.

Het begon 3 weken geleden op een woensdag. Het viel mij op dat Toon niet meer at en keutelde.Ze dronk gelukkig nog wel.

Dus naar de dierenarts. Deze gaf ons een medicatie genaamd: metocloral drops.

Dit werkte niet en op zondag zijn we naar een DA gegaan (een andere dan waar wij normaal lopen)Van die DA hebben wij andere medicatie gekregen:

-laxatract

-motilhium

-metacam

en dwangvoeding.

Het mocht allemaal niet baten en mijn vriendin ging naar het buitenland en ik kon Toon dus niet verzorgen (voeren) omdat ik overdag op mijn werk zit.

Wij hebben Toon daarom in de opvang bij de DA gedaan. Hier heeft Toon 4 dagen gezeten.

De keutels die eruit kwamen waren speldenknopjes. Het weelend dat Toon thuis was hebben wij haar uiteraard gevoerd en medicatie gegeven , maar het uit zichzelf eten en keutelen bleef uit.

Maandagmorgen dus weer naar de DA en ze ging onder narcose om de tande te controleren. Hier zaten hele kleine haakjes aan , niks om de verschijnselen te laten verschijnen.

Ze kwam uit de narcose en was heel raar , echt om zorgen over te maken. Dus hup Toon weer naar de DA. Hier heeft ze een dagje gezeten en kwam gelukkig weer goed bij.

De

-motilhium

-metacam

zijn we mee gestopt en hebben cisaral drops gekregen.

Het duurde even maar toon leek wel ineens de keutels van 2 weken eruit te werken. Wij dus weer hele goede hoop.

Nou ja ondertussen dus weer een week verder met voeren, niet zelfstandig eten (behalve rolino's (konijnensnoep met zaden) peterselie en lof en nog niet voldoende keutels de stap naar dierenziekenhuis Utrecht gemaakt.

Die denken dat het in haar kaak zit, omdat ze eten wel intressant vind maar er dus niks mee doet. Echter die konijnen snoep (het is niet echt snoep...kleiner eten in een bal vorm) is ook hard en zou dus ook pijn moeten doen.En dat eet ze wel.

Ook ben ik overgestapt naar ander voer, puur om te kijken of ze daar wat van eet , en ja daar pikt ze natuurlijk alleen de lekkere(ook harde) dingen uit.

Maar lang niet voldoende om zelfstandig in leven te blijven.

Nu willen ze een scan van haar kaak maken. Dit kost erg veel geld en onze DA denkt niet dat het dat is (omdat ze sommige dingen dus wel gewoon eet)

Is dat het niet dan zou er weer een scan moeten laten maken van haar buik , en als je dat dan bij elkaar optelt plus alle DA kosten en medicatie dan had ik de gehele maand niet hoeven te werken zeg maar.

Toon is ons heel veel waard , maar waar stopt het? Komt het ooit goed?

Heeft iemand ervaring met bovenstaand verhaal , of kan ons advies geven wat te doen.

Bij voorbaat dank,

Vriendelijke groet,

Arnold , Suus en Toon

Geplaatst:

Welk dierenziekenhuis in Utrecht ben je geweest?Was dat dierenkliniek Wilhelminapark?

Het verhaal komt mij nml bekend voor.....zo is het bij Ollie ook gegaan en die bleek een verborgen kaakabces te hebben waar ze pas op de foto achterkwamen en hij met spoed aan geopereerd moest worden.....

Geplaatst:

Ik heb ook geen tips eigenlijk, maar wil je wel veel sterkte wensen. hopelijk knapt zij op. Ik zal voor haar duimen

Geplaatst:

Neem eens kontakt op met Dierenkliniek Wilhelminpark in Utrecht;of stuur er even een mailtje heen.....Drs de Boer heeft Ollie toen geholpen en was gewoon goed betaalbaar.Volgens mij was de foto plus operatie en nazorg (pijnstilling,AB,foto en operatie en nacontrolle)niet duurder dan 150 euro...

Hij neemt ook echt de tijd voor je konijn.

Geplaatst:

tja waar leg je de grens....die zal je zelf moeten bepalen. Wij hebben in november een konijntje verloren waarvan de darmen stil lagen w.s door de castratie. (voedster) We hebben 3 weken zelf medicatie e.d gegeven en op het laatst is ze opgenomen in Hasselt en na 1,5 week helaas de keuze moeten maken om haar te laten gaan....geld was op dat moment niet belangrijk, ik heb alleen de da duidelijk gevraagd om eerlijk te zijn over de situatie en als het een lijdensweg zou worden dan zouden we ingrijpen, dit ook omdat we een half jaar eerder ook een voedster zijn verloren na een verstopping, haar hebben we laten opereren en dat is fataal geworden, ze kwam uit de narcose maar is s'nachts toch nog overleden, ik heb mij toen voorgenomen dat als een konijntje zo ziek is ik dit niet meer zou doen, ze heeft uiteindelijk meer pijn gehad dan voorheen....ik merkte in deze situaties dat geld niet belangrijk was want je gaat voor je konijn en heb niet eens geinfomeerd naar de rekening maar ik heb nu wel duidelijk een grens, het moet geen lijdensweg zijn voor het konijn, hoe verdrietig het ook is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .