Nienke48 Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Het konijn van mijn schoonzusje en zwager heeft E. cuniculi. Omdat het konijntje zoveel medicijnen krijgt hebben ze besloten haar binnen te gaan houden tot de zomer.Nu hebben wij voor onze 2 FH's een hondenbench die we gebruiken voor het vervoer van en naar de dierenarts. Deze hebben zij nu tijdelijk in gebruik als binnenhok.Nu vraag ik mij af: is E. cuniculi besmettelijk? Zo ja, kunnen we straks de bench nog gebruiken voor onze eigen konijnen??
The Email Female Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 EC is idd besmettelijk, volgens mij via urine. Ik zal het zo even opzoeken. In zou de bench goed schoonmaken met dettol voor je het weer gebruikt.
The Email Female Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Ik kan het niet vinden... Alleen dat EC meestal overgedragen wordt van moeder op jongen. En dat konijnen die genezen zijn altijd drager van de parasiet zullen blijven.
The Email Female Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Ook met oude urine die op een bench zit?
Nienke48 Geplaatst: 10 februari 2010 Auteur Geplaatst: 10 februari 2010 Hmm wanneer we de bench terughebben ga ik hem voor de zekerheid maar even ontsmetten met dettol zoals je zei. Beter een x te vaak dan te weinig ontsmet! Moet ik dan ook alle tralies ontsmetten? (zullen er wel eens aan knagen denk ik) of is alleen de vloer zeg maar voldoende? Nog even een ander vraagje: ze hebben 2 konijntjes, die ander zit er nu ook lekker bij binnen, is het voor het andere konijn dan niet besmettelijk? Die vertoont namelijk helemaal geen klachten ofzo!
jordi Geplaatst: 10 februari 2010 Geplaatst: 10 februari 2010 Als dat konijntje in de urine van het andere zit ja.. ook even mee behandelen !
Aanbevolen berichten