Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik moet het even van mij afschrijven. Sinds 3 weken heb ik een konijntje genaamd nibbel, gekocht bij een fokker.

Alles ging goed tot gisteraaf 24uur toen ik van stage thuis kwam. Nibbel zat in een hoekje te beven en kon niet meer goed lopen. Sleepte met de achterhand en viel telkens om. Wel at en dronk hij nog.

Vanochtend kon hij helemaal niet meer lopen, als je hem optide en neerzette viel hij direct om, wilde ook niet meer geaaid worden en wilde ook niet meer eten en drinken ook geen groentes en andere lekkere dingen.

Mee naar de dierenarts geweest, die zij dat het geen ec kon zijn maar echt gewoon een hersenbloeding moet zijn geweest. Nibbel kon op dat moment niet eens meer op zijn pootjes staan.

We hebben toen besloten om hem een spuitje te geven omdat hij echt pijn had aangezien hij niet meer wilde eten en drinken en niet aangeraakt wilde worden.

Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?

Alvast bedankt

Geplaatst:

Waarom zou het geen EC kunnen zijn?

Mijn konijn zou ook een hersenbloeding gehad hebben (alleen hij had een scheve kop) en dit is achteraf waarschijnlijk wel EC geweest. (We hebben wel behandeld, maar te laat..)

In elk geval veel sterkte.

Geplaatst:

Jeetje... Waarom zei de DA dat het geen EC kon zijn? Het zijn namelijk wel duidelijk dingen die ook bij EC voor komen (slepen vd achterhand, omvallen, scheve kop e.d.).

Ik twijfel heel erg aan de konijnkundigheid van je DA nav dit verhaal....

Veel sterkte met het verlies!

Geplaatst:

Bedankt allemaal.

Hij dacht hier niet aan omdat het echt in eens was opgetreden en hij echt helemaal niets meer kon zelfs niet meer lopen, alleen iets staan en omvallen.

Ook omdat hij niets meer wilde eten hebben we toch maar besloten om een spuitje te geven ik merkte dat hij pijn had en vond het niet eerlijk tegenover hem om het te laten lijden

Geplaatst:

Ik heb inderdaad wel eens eerder gehoord dat het bij EC niet zo snel gaat.. Maar ik weet niet of wel dit heel snel is?

In elk geval denk ik dat het een goede beslissing was.. het is oneerlijk om een dier zo te laten lijden. Maar dat maakt het niet makkelijk helaas, nogmaals veel sterkte.

Geplaatst:

Ahh wat zielig sterkte!

& Jaa ik heb daa ook meegemaakt alleen dat konijn heeft geen spuitje gehad!

Mijn konijn was weggelopen en is toen waarschijnlijk op zijn hersens geramd door een paar katten toen we hem vonden trilde hij ook helemaal en toen isie even later dood gegaan op mijn schoot! waarschijnlijk ook door een hersenbloeding!

Ik miss hem nog steeds :(

Geplaatst:

Hee lvee lsterkte Cecil! Wat een verhaal. EC komt meestal op toch, in ieder geval niet van gezond konijn naar zo'n toestand in zo'n korte tijd.

Geplaatst:

EC kan heel agressief zijn, Oscar begon 's ochtends met een scheve kop en aan het einde van de dag was het eigenlijk al afgelopen, ondanks mijn verwoede pogingen gedurende een week om hem er weer bovenop te krijgen.

Toch klinkt dit niet echt als EC, vind ik. Er zijn symptomen die mogelijk overeen komen, maar alles zo tegelijk, inclusief rillen, niet meer willen eten en geaaid worden? Ik denk dat je DA gelijk had en dat het een geode beslissing is geweest je beestje uit zijn lijden te verlossen.

Geplaatst:

Hij bood nog wel aan hoor om nog 1 dag AB te proberen als ik dat graag wilde. Maar nibbel kon echt niet eens meer op zijn pootjes staan, viel gelijk om. at en dronk niet meer en als ik hem wilde aaien trok hij hoofdje gelijk weg.

Toen had ik zo iets van nee, das niet eerlijk als ik dat doe, hij mag geen pijn lijden

Geplaatst:

Nee, dat zou ik ook niet gedaan hebben.

Mijn ouders wouden Joy, mijn konijntje met EC/hersenbloeding, eigenlijk ook gelijk laten inslapen. Het zag er zo slecht uit. Maar die dierenarts was al begonnen met AB spuiten en weet ik het allemaal, dus toen hebben ze uiteindelijk het toch maar geprobeert. Een ellendige maand later is hij alsnog overleden. Als ik daar filmpjes van terug kijk.. Verschrikkelijk.

Geplaatst:

Soms begint het met een scheve kop en komen er later andere symptomen bij, zoals een slepende of verzwakte achterhand. Of omvallen en tollen. Bij dat laatste is het eigenlijk al meteen hopeloos maar ja.

Geplaatst:

Even mijn eigen reactie verduidelijken (voordat die het verkeerd beeld heeft op geroepen); ik bedoelde niet dat ik twijfelde aan de konijnkundigheid van je DA omdat je het konijntje in hebt laten slapen. Dat is iets wat jullie zelf hebben ingeschat nav het gedrag van het konijntje. En dat hij/zij vast niet zomaar gedaan hebben.

Ik doelde meer op het feit dat er echt werd gezegd dat het geen EC kon zijn, omdat een aantal symptomen wel degelijk overeen kwamen en ik niet begreep/begrijp waarom het geen EC zou kunnen zijn.. En aangezien we nogal vaak topics te zien krijgen over verkeerde diagnose mbt EC...

Maar niet vervelend bedoeld dus!

Geplaatst:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehoord dat het bij EC niet zo snel gaat.. Maar ik weet niet of wel dit heel snel is?

In elk geval denk ik dat het een goede beslissing was.. het is oneerlijk om een dier zo te laten lijden. Maar dat maakt het niet makkelijk helaas, nogmaals veel sterkte.

Met Roxy ging het ook super snel.. hij had natuurlijk al eens eerder EC gehad maar de tijd daarna ging het gewoon goed, de ochtend dat we hem hebben laten inslapen was hij rond half 9 nog gewoon lekker aan het hupsen in de tuin, rond een uur of half 11 tolde/rolde hij door de tuin, kon niet eens meer lopen: hij tilde zich op om te lopen en viel dan gewoon om..

Het kán dus heel snel gaan!

@topicstarter:

Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .