Suzimoo Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Vanmorgen was het zover.. ik moest Gijs en Tinka uit elkaar halen. Tinka moest tussen 8 en half 9 bij de dierenarts zijn voor haar castratie.Normaal gesproken gaan ze altijd samen naar de dierenarts, maar vanwege de heftige ingreep en het hoge stress gehalte van Gijs, had ik besloten hem thuis te laten. Normaal gesproken is Tinka heel stoer, maar zonder Gijs was het toch wel een beetje eng.. ze had onderweg de box volgeplast en was helemaal vies! Rond 5 uur zal ik haar weer gaan ophalen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met het herstel. Gijs alleen... beetje saai... Het tijdelijke onderkomen na de castratie... de bank en bed gaan weg zodat ze ook nog lekker rond kan lopen als het gaat!
Dollie Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Spannend! Wij duimen voor Tinka hoor! (Ik dan, de beestjes hebben geen duimen bedenk ik me..)
Rian Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Gek gevoel is dat he, als je je nijntje wegbrengt naar de DA? Helemaal niet leuk...Veel succes vandaag, ze zal als een zielig hoopje thuiskomen maar ik ben ervan overtuigd dat ze 100% goede zorg gaat krijgen van jou!
Gast Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Succes vandaag, het blijft toch altijd spannend dat wachten. Arme Gijs zo helemaal alleen.
kaatje-kim Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Sterkte met wachten... Hopelijk is het snel 5 uur en kun je haar weer ophalen.
Nuf Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Suc6 met wachten, arme gijs zo alleen maar hij zal zich vast wel redden :yes:
Suzimoo Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 Dank je wel voor jullie reacties Komt vast wel goed, ik heb er wel vertrouwen in want Tinka is erg sterk.Gijs heeft even alle plekjes in de tuin afgezocht (waar is Tinka nou?) en nu ligt ie lekker te slapen.
desi Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 ach gos!! hij zal wel denken....waar is mijn vrouwtje nou? boehoe!Nah, hij zal er wel aan wennen denk ik zo hihiheel veel succes vandaag met tinka:yes:
Vivian Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Spannend hoor, zal dit topic volgen, Droppie is over 2 weken aan de beurt... Heb je al gehoord of het goed gegaan is?
Suzimoo Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 Nee, maar we hebben ook niet afgesproken dat ze bellen. Als alles goed gaat hoor ik dus niks.
bikkel Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 spannende dag....ik zie dat je al een mooi plekje voor ze hebt, verwen haar maar lekker en hopelijk is ze gauw weer de oude!!
kmimmie Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 spannend, maar t zal met de goede zorgen allemaal wel goed komen
Suzimoo Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 (aangepast) Hey allemaal! Echt lief dat jullie aan me denken.Ik heb haar opgehaald. Ze had bij de dierenkliniek de assistentes om haar "pootje" gewonden, ze was zo nieuwsgierig en vrolijk iedereen vond ze prachtig!Ze ziet er ook nu na de operatie best krachtig uit, ze heeft alleen nog niet echt gegeten. Ik heb haar al "gepest" met van alles.. ze heeft een paar snippertjes andijvie op.Oja, 1 ding eet ze wel gulzig op: rozijntjes...! Ze heeft er al 4 op.. dat vind ik eigenlijk wel de max, het is dan wel het enige wat ze eet, maar niet zo gezond. Wat denken jullie?Het plan was trouwens om haar in de logeerkamer neer te zetten, maar ze staat nu toch in de woonkamer. Zo kan ik in de gaten houden of ze eet (en haar af en toe iets voor houden) en ze zit ook af en toe aan de wond, dat moet ik ook in de gaten houden.Ik twijfel of ik vanacht zo'n lampenkapje om haar hoofdje doe, daalijk gebeurd er iets als ze probeerd het van haar hoofd af te trekken (ze is heel sterk en een doorzetter). Aan de andere kant ben ik ook wel heel bang dat ze de wond openhaalt.. het is al een beetje rood zei de arts... 8 februari 2010 aangepast door Suzimoo
Suzimoo Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 Oja.. Gijs die is echt woedend. Hij wordt een klein beetje aggressief.. gaat met bakjes "gooien" en als een idioot knagen..Ik kan er alleen zo weinig aan doen? :(
bikkel Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 ohhhh wat is ze zielig!!! Sophie at ook alleen maar rozijntjes, idd niet echt gezond maar in ieder geval iets.....Heb je pijnstilling meegekregen? Ik heb Sophie niks omgedaan, ze bleef wel van haar wond af... Hoe reageerde Gijs?
Suzimoo Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 Ik heb "Baytril" en "Carprofen"."Baytril" moet ik 2x per dag geven, 10 dagen lang."Carprofen" moet ik 2x per dag geven, 3 dagen lang.Maar de arts zei dat het vandaag niet meer hoefde.. morgenochtend pas.Zou ik haar meer rozijntjes geven dan?Gijs is echt woedend!! Dus ik laat hem maar gewoon met rust, ik maak hem alleen maar bozer als ik bij z'n hok zit.
bikkel Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 ik zou eerst proberen met peterselie, andijvie, witlof.... Tja w.b Gijs kan ik je geen advies geven, Bikkel en Sophie woonden binnen en konden meteen bijelkaar...
Saf Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 peterselie idd beginnen ze vaka het eerste mee. Tinka heeft een injectie pijnstilling gekregen vermoed ik die werkt 12 uur. Ze meot eten en anders proberen om een bakje van biks te maken e nhaar dit te voeren. Evt. olvarit wortelhapje. En gijs sja laten uitkuren? Miss morgen voorzichtig bij elkaar?
Suzimoo Geplaatst: 8 februari 2010 Auteur Geplaatst: 8 februari 2010 peterselie idd beginnen ze vaka het eerste mee. Tinka heeft een injectie pijnstilling gekregen vermoed ik die werkt 12 uur. Ze meot eten en anders proberen om een bakje van biks te maken e nhaar dit te voeren. Evt. olvarit wortelhapje. En gijs sja laten uitkuren? Miss morgen voorzichtig bij elkaar? Peterselie pakt ze niet.. ik heb het voor haar neus gehouden (alles trouwens) en neergelegd.. maar ze vertikt het!Ze keutelt en plast wel normaal (miniplasjes).Ik hoor haar net ook knarsetanden.. ik vind het echt heel vervelend en ik weet niet zo goed hoe lang ik nog moet wachten..En hoe moet ik haar voeren als ze niet wilt? Een bikspapje met water?
Rian Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 Laat haar ook een beetje rusten he meis. Het is een hele opgave voor haar, bijkomen van zo'n zware ingreep. Muisje at de eerste dag ook helemaal niks, maar dronk wel sloten hooithee (koud natuurlijk), heb je dat al eens geprobeerd?
Saf Geplaatst: 8 februari 2010 Geplaatst: 8 februari 2010 hooithee idd. Eventuee liets als appel ofzo? zij nze bij mij verzot op. Zo'n papje/dwangvoeding geef je met ee nspuitje. Je spuit het hee lvoorzichtig in de mond ze meoten het natuurlij kwe ldoorslikken.
Aanbevolen berichten