Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo !!!!

Ik heb nu 2 konijnen ( Snuifje & buddy )..

Waarvan snuifje altijd een nat neusje heeft gehad ( geen viezigheid )..

En af en toe niest... Waarvan he tvan snuifje onschuldig was

& het niezen ook door het stoffige zaagsel komt...

Maar buddy begint nu ook te niezen en dat is vaker alleen als ze in de kooi zitten..Volgens mij is het echt te stoffig de zaagsel ik heb nu wat anders gehaald

53057496_1.jpg

Voor katten maar van de dierenzaak zeiden dat ik het ook kon gebruiken als onderlaag voor de nijntjes, En erop wat stro.....

Zal het echt werken ?......

Geplaatst:

Heb je het al geprobeerd zonder bedembedekking?

Je hebt dan kans dat ze wel zindelijk worden en als ze binnenzitten kan dat geen kwaad ivm de temperatuur.....

Ollie hier is bijvoorbeeld superzindelijk behalve tijdens het eten;de voerbak zet ik op een handdoek en als hij uitgegeten is leg ik een schone neer.Meneer doet dit niet als hij elke dag een schone plasbak krijgt dat gaat alles op de plasbak ......(Plasje van een FH zijn wat groter en hij wil geen natte bak enja ik weet het hij is wat verwent!).

Geplaatst:

ik heb nu ook twee konijnen met een nat neusje die niezen, bij mij komt dat niet door stof of iets dergelijks ik heb anti-biotica kregen van de DA, misschien zijn ze ook wel gewoon "ziek"?

Geplaatst:

Snuifje die niest al lang, En buddy die heb ik nu ongeveer 'n week en die niest sinds een aantal dagen.. ongeveer 4 of 5 dagen...

Vandaag ga ik de kooi schoon maken & de catsan erin doen, Kijken of dat niezen nog blijft...

Anders toch even contact opnemen met de DA

Wat zijn de kosten van de antibiotica ongeveer ??....

Geplaatst:

goed dat je toch even met ze naar de da gaat.

ik ben 2 konijnen verloren bij de 1 begon het met niezen en is overleden aan myx en de andere heb ik gekocht en toen nieste hij al ik ben met hem naar de da gegaan heb vervolgens 3 a 4 weken met hem gedoktert en hij is als nog overleden.

ik hoop dat alles goed is met je konijntjes maar snel even naar een konijnkundige da gaan is denk ik wel een goede zet in dit geval en vooral als je je ene konijntje nog niet zolang hebt en die er nu ook mee begint lijkt mij dat jou andere konijntje hem dan heeft besmet.

succes met je konijntjes.

groetjes tamara.

Geplaatst:
Buddy heeft ook een nat Neusje & Snuifje ook...

Morgen ochtend een afspraak maken bij de DA.. om het na te laten kijken..

Kan ik ze allebei in dat reiskooi doen ??

ik denk het wel.

ligt eraan hoe groot je reiskooi is en hoe groot je konijnen zijn denk ik.

Geplaatst:

Als je beide konijnen van een koppeltje moet meenemen kan je ze inderdaad beter samen vervoeren in een reiskooi. Dan hebben ze steun aan elkaar en te vele ruimte bij het reizen is ook niet prettig voor ze.

Geplaatst:
Ooooo ZaZa ,daar had ik nog niet aan gedacht;ik ging er vanuit dat ze al lang niezen...

Ik vroeg me af of ze er een dierenarts al naar had laten kijken omdat ze de boedembedekking als oorzaak gaf...

Maar als ze allemaal zo niezen en er is nog geen dierenarts aan te pas gekomen.....

Het zou dan ook Snot kunnen zijn..dan steken ze elkaar aan..en heb je anti-biotica nodig.

Verstandig dat je er mee naar een dierenarts gaat Carla !

Geplaatst:

dat dacht ik ook omdat ze dat andere konijntje ook nog maar een week heeft ongeveer en het lijkt me sterk dat je ineens 2 konijntjes hebt die niezen door de bodembedekking.

Geplaatst:

ik heb twee verschillende antibioticas gehad,

enfloxoral, hiervan had ik twee flesjes gekocht(van 10 ml elk)

en deze kostte 15 euro per stuk.

doxoral hiervan heb ik 30 ml gekocht zodat ik het voor beide konijnen kan gebruiken deze kostte 21 euro.

Geplaatst:
ik heb twee verschillende antibioticas gehad,

enfloxoral, hiervan had ik twee flesjes gekocht(van 10 ml elk)

en deze kostte 15 euro per stuk.

doxoral hiervan heb ik 30 ml gekocht zodat ik het voor beide konijnen kan gebruiken deze kostte 21 euro.

hoe bedoel je gekocht!

heb je ze niet van de da?

het is niet goed om zelf te gaan dokteren met je konijnen als je niet weet wat ze hebben.

dus als je niet bij de da bent geweest adviezeer ik je deze antibiotica niet te geven.

maar naar een konijnkundige da te gaan

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .