Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vrijdag wordt mijn kleine vent gecastreerd.

Hopelijk verloopt alles goed en kan hij weer samen spelen met de kat zonder haar te willen bespringen :$.

Geplaatst:

Spannend!

Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover :)

Na de castratie is het heel belangrijk dat je pijnstillers meekrijgt.

Ook dwangvoer kan handig zijn, mocht Flap niet gelijk gaan eten.

Heel veel succes!

Geplaatst:

Morgenochtend is het zover, moet ik mijn kleine vent binnenbrengen.

Hij is gewoon om vrij in de tuin rond te lopen.

Hou ik hem de eerste dagen best wat binnen (in zijn kooitje) zodat de wondjes niet kunnen ontsteken door gras, zand of nattigheid?

Geplaatst:

Jep de eerste dagen in een kooitje op zachte bodembedekking (geen stro) liefs deken of handdoeken.

En als het een buitenkonijn is zou ik hem niet binnen zetten maar op een heel koelle plek in de schuur of garage ofzo.

Geplaatst:

Daarnet mijn kleine vent binnengebracht.

Hij was echt nerveus... een autoritje is niet echt een van z'n hobby's ocharme.

Mag over de middag eens bellen om te horen hoe het geweest is.

Geplaatst:

Gelukkig maar, het blijft toch altijd een beetje spannend vind ik.

Geplaatst:

Gisterenavond om 21u zat ik opnieuw bij de DA.

Had alles geprobeerd zodat hij niet aan de wonde kon: babybody, nylonkous kapot geknipt, maar hij was er telkens vlugger uit dan dat we het aan hadden gekregen.

Opeens zag ik dat overal waar hij had gezeten er bloed lag.

Gebeld naar de DA, zei dat ik het moest proberen te stelpen met koud water.

Na een kwartier erop geduwd te hebben bleek dat niet te werken. Dan teruggebeld en ik moest onmiddellijk komen.

Bleek dat meneertje al 2 hechtingen had losgebeten en zelfs tot aan de zaadleider had gebeten. Ze heeft hem opnieuw plaatselijk verdoofd en opengedaan.

Om tegen te gaan dat hij er opnieuw zou aan bijten heeft ze het kleinste kapje aangepast en zo loopt mijn vent nu rond met een lampekapje op zijn hoofd.

Het is wel zielig om hem zo te zien. Hij geraakt de kattenbak niet meer in en kan niet zelfstandig eten.

Hebben jullie tips van groenten die ik hem kan voederen.

Normaal eet hij wortels, maarja die moet hij tegen de grond duwen om ervan te kunnen bijten. Hij krijgt nu groen van de wortels en witloof. Probeer hem ook kleine stukjes korrels te geven.

Alle tips zijn welkom...

Geplaatst:

Misschien kun je wat groen in zo'n hooiballetje doen?

En het hooi ook. Mijn konijn kon prima eten met zijn kapje om (na wat oefening), hij heeft er weken mee gelopen.

Ik gaf hem zijn brokjes en groen op een bordje en dat lukte prima.

Als het echt niet lukt dan kun je natuurlijk uit je hand voeren.

Geplaatst:

We hebben nu een klein stukje van het kapje geknipt zodat hij makkelijker kan eten.

Voorlopig verdraagt hij het nog redelijk goed en ondervind hij er niet veel last van.

Het is wel enorm zielig om te zien. Voor hem is het nu wel vervelend dat hij hem niet kan wassen.

De 15de mogen de draadjes eruit. Ga toch nog proberen hem tot eind deze week de kap te laten ophouden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .