Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ong 2 of 3 maandjes terug is het met voor het eerst opgevallen dat gijs met zn kop schud. Heb toen zalf gekregen voor in zn oor (otimectin). Na twee weken dit gebruikt te hebben nog een weekje surolan druppels gegeven (groot feest dat spul in die grote oren :s meer erbuiten dan erin:P) Toen schudde hij eigenlijk nooit meer met zn kop

Twee weken terug zag ik dat gijs weer aan het schudden was met zn kop. Weer terug geweest naar de DA en toen hebben gijs en mini alle twee druppeltjes in de nek gekregen (gijs advocate kat tot 4 kg en mini stronghold kitten tot 2.5 kg(?) Gijs weegt bijna 3 kg en mini iets meer dan 2) Al kon de DA niet duidelijk oormijt zien, maar omdat hij kort tevoren ook al eens oormijt had gehad heeft hij voor de zekerheid de druppels gegeven

Nu snap ik dat het even tijd nodig heeft om te werken maar gijs flappert nog regelmatig met zn oren. hij heeft er geen dagtaak aan maar zie het toch wel een aantal keer op een avond (overdag ben ik niet veel thuis)

Wat moet ik hier nou mee?

Geplaatst:

Pumbaa heeft zijn eerste jaar flink oormijt met oorontsteking gehad.

Uiteindelijk heb ik hier een jaar mee gesukkeld, want steeds kwam het terug.

Hij is toen ook behandeld met Surolan.

Oormijt kan heel hardnekkig zijn & geregeld terugkomen.

Heel goed dat ze druppels hebben gekregen.

Een herhalingsbehandeling met Surolan zou nu ook mss heel goed kunnen zijn.

Geplaatst:

okeej ik keek net in zijn oor en zag iets bruin geligs zitten ook een paar vlekjes op zijn oorschelp :s Morgen dus maar snel naar de DA voordat we op vakantie gaan.

wat is het beste wat ik nu kan "eisen" bij de DA? (nou jah een eigen voorstel:P) ook met het oog op het feit dat ze zo naar mijn schoonouders moeten, dus niet dat ze 2-3 keer per dag druppels in de oren moeten hebben ofzo

Geplaatst:

Hangt er vanaf wat er nu in zijn oren te zien is...

Maar sowieso een herhaling van de stronghold aankaarten... die moet echt altijd herhaald worden.

Vraag je DA anders om het voor de zekerheid ook nog eens onder de microscoop te bekijken.

Als het uiteindelijk zo is dat er iets meerdere keren per dag gegeven moet worden, lijkt het me toch verstandiger dat toch aan je schoonouders te vragen. Je moet hier echt even in doorbijten zodat hij er hopelijk zo snel mogelijk echt vanaf is.

Succes!

Geplaatst:

gister weer bij de DA geweest. De mijt is wel weg, maar de huid in de oren is nog geirriteerd/ontstoken wat de klachten dus geeft.

Heb weer nieuwe druppels meegekregen die hij 1 keer per dag in de oortjes moet hebben. (kan bijna een eigen apotheek beginnen met gijs haha) Mijn schoonmoeder vond het geen probleem gelukkig. (Gijs wel :P die druppels kriebelen ook zo in zn oor he)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .