Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na lang wachten is het vandaag zover. Hij is nu 5 maandjes en dus voor onze dierenarts oud genoeg om gecastreerd te worden. Ik heb hem net weggebracht en nu kan ik alleen nog maar wachten. Blijft toch wel spannend,maar het zal vast allemaal wel goed gaan.

Geplaatst:

Spannend hoor. Het zal vast wel goed gaan. Ik neem aan dat je kan bellen, of dat ze jou bellen als de operatie klaar is. Dat wachten duurt altijd zo lang vind ik.

Geplaatst:

Met de castratie is alles goed gegaan en hij is nu weer lekker thuis.

Hij is nog wat stilletjes,maar de andijvie smaakt hem wel gelukkig.

Hoop dat ie zich gauw weer lekker voelt.

Geplaatst:

& hoe voelt hij zich vandaag?

Fijn dat de operatie goed verlopen is :)

Hou ''m evengoed maar wel goed in de gaten vandaag, dat hij goed blijft eten, drinken & keutelen.

Geplaatst:

Hij is nog wat stilletjes. Hij eet zijn andijvie goed heeft een klein beetje brokjes gegeten en ik heb hem al wat aan zijn hooi zien knabbelen. Hij keutelt ook gewoon.Ik heb hem alleen nog niet zien drinken.Heb hem vanmorgen maar met een spuitje wat water gegeven voor de zekerheid.Nou heb ik even gekeken hoe het eruit zag. Is het normaal dat zijn balletje wat opgezet is na castratie?

De ene bal is al een beetje verschrompeld,maar de ander ziet er gevuld uit. Kan dat kwaad?

Ik zie ook geen hechtingen zitten wel 2 dichte sneetjes,gelijmd waarschijnlijk?

En er zit zilverspray op.

Geplaatst:

Nee geen pijnstilling meegekregen.Wel gevraagd,maar ze zeiden dat hij pijnstillers had gekregen die twee dagen werkte. Maar hij is nu levendig hoor! Hij is flink met zijn handdoeken en kranten in de weer.Heb hem nu zelf ook zien drinken. Ik had de dierenarts nog even gebeld om te vragen wat zijn balletje betreft.Ze zij dat dit normaal was,maar dat het niet dikker mocht worden, maar minder moest worden.

Geplaatst:

Konijnen hebben een hele snelle stofwisseling, er is geen pijnstiller die langer dan 12 uur werkt bij een konijn!

vandaar dat hij ook slecht at en stilletjes was. Inmiddels heeft de pijn plaats gemaakt voor een branderig gevoel.

Ik geef na een castratie altijd 2 tot 4 dagen pijnstilling. afhankelijk van het konijn en zijn eetlust.

Geplaatst:

Nou lekker dan,dat ze me verkeerd voorlichten. Gelukkig dat Goofy het goed maakt inmiddels, hij eet, drinkt en keutelt goed en is levendig.

Geplaatst:
Nou lekker dan,dat ze me verkeerd voorlichten. Gelukkig dat Goofy het goed maakt inmiddels, hij eet, drinkt en keutelt goed en is levendig.

Helaas gebuerd dit maar al te vaak, omdat veel DA's niet konijnkundig zijn.

Gelukkig is jouw Goofy er verder helemaal goed aan :)

Geplaatst:

Hoe lang geleden is je konijn gecastreerd?

Het kan altijd dat een wondje de eerste dagen iets opzwelt, maar als je het niet vertrouwd is het verstandig om even contact op te nemen met je DA.

Geplaatst:

Goofy is dinsdag gecastreerd en ik had woensdag al even contact gehad met de DA. Was inderdaad normaal, maar mocht niet erger worden. En dat word het gelukkig ook niet. Iedere dag word het een beetje kleiner, het gaat goed dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .