Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Mijn voedstertje van ongeveer 6 maanden oud laat overal plasjes na. Soms doorzichtige plasjes, soms is het een wit-geel achtig goedje.

Ik dacht dat ze constant achterna gezeten werd door mijn ex-ram maar nu ik het eens wat grondiger bekeken heb is het precies zij die achter de ram zit.

Ze zit hem eerst uitvoerig te likken, dan gaat ze op hem rijden,dan haalt de ram precies naar haar uit en zet ze het op een lopen en zet de ram de achtervolging in. Nu tijdens deze achtervolging laat ze deze plasjes vallen terwijl ze vroeger alles netjes op hetzelfde plaatsje in het hok deed.

Zouden dit de hormonen kunnen zijn? Wordt het tijd ze te laten castreren?

Ik ben hier niet gerust in want ze is echt niet in haar normale doen.

Iemand ervaringen of advies?

Geplaatst:

Gezien haar leeftijd denk ik inderdaad dat het de hormonen zijn... Door haar te laten castreren zal haar gedrag hoogstwaarschijnlijk beter worden, hoewel dat nooit een garantie is.

Geplaatst:

Had ik ook aan gedacht maar het zijn broer en zus en zitten dus al hun gans hun nog korte leventje bij elkaar en nog nooit ruzie gehad. Wat ik mij vooral afvraag is of zij nu pijn heeft?

Geplaatst:

Ze doet die plasjes enkel tijdens het 'achtervolgen'?

Het klinkt idd helemaal als een voedster wiens hormonen duidelijk opspelen.

Hoi,

Ik dacht dat ze constant achterna gezeten werd door mijn ex-ram maar nu ik het eens wat grondiger bekeken heb is het precies zij die achter de ram zit.

Ze zit hem eerst uitvoerig te likken, dan gaat ze op hem rijden,dan haalt de ram precies naar haar uit en zet ze het op een lopen en zet de ram de achtervolging in.

Hier merk je duidelijk dat ze gedekt wilt worden door je rammetje.

Van hun hormonen hebben ze absoluut geen pijn ofzo.

Als ze er erg veel last van hebben, kunnen ze er zelf wel 'gefrustreerd' van raken.

Er is wel een grote kans dat ze nu schijnzwanger wordt.

Konijnen hebben een geĆÆnduceerde ovulatie. Dat wilt zeggen dat er pas een eisprong plaatsvind na een paring of dus het rijden van het mannetje op het vrouwtje.

Als er geen bevruchting plaatsvind, ontstaat er schijnzwangerschap.

Dus het rijden van je gecastreerd mannetje op haar kan een schijnzwangerschap uitlokken.

Dus niet schrikken als je ze plots met hopen stro ofzo ziel zeulen.

Geplaatst:

Als mijn voedster heel het hok onder sproeit, is dit dan ook van de hormoontjes? (heb haar er in iedergeval op betrapt, ook al eens recht bij gijs in zn snufferd hihi)

Geplaatst:

Als je echt denkt dat het sproeien is, waar ik na het lezen van je verhaal ook aan denk, is het wellicht verstandig om je konijn te laten castreren. Zeker als er welicht een schijnzwangerschap komt.

Dit castreren is dan niet alleen van belang voor het sproeien, maar ook voor de gezondheid van je konijn, veel konijnen krijgen last van baarmoeder problemen. Daar kan je op het forum meer over vinden.

Geplaatst:

Ik maak zo rap mogelijk een afspraak met de da. 'Probleem' is dat ze net bevallen is. Maar ik weet dat ze nogal redelijk vlug aan het werk gaat dus vraag ik me af hoelang ik hiermee nog zou kunnen wachten. Zou het zeker bij haar willen laten doen, ze heeft ons Wipke ook geopereerd en gecastreerd en tis een super da.

PS: denk dat ze allicht zal schijnzwanger worden, zie nog geen nestje maar er vliegen wel al haren in het rond.

Geplaatst:

Deze morgen nog even mijn nijnen staan bekijken. Opeens een gevecht! Mijn ram zat achter voedster en begon echt grote plukken haar uit te bijten! Zou het kunnen dat de voedster zo vervelend is tegenover hem dat hij het beu is en uithaalt naar haar?

Ik weet het niet meer, ben wat aan het gokken hoor! Ik kan echt niet lang meer wachten met de castratie, straks vallen er gewonden! Ga waarschijnlijk bij de dierenkliniek in Merelbeke langs gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .