EliseD Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Mijn "marktplaats" konijn Fausto (Middelmaat konijn, ram, ongeveer 1 jaar )heeft echt mini keutels. Hij heeft bij zijn vorige eigenaren alleen brood en gemengd voer gekregen. En hij at de kranten waar hij op gehouden werd.Toch is hij niet dik, maar eerder aan de magere kant (stress?). Hij kreeg geen hooi en groenvoer. Gisteren heb ik hem hooi gegeven, waar hij van gegeten heeft en hij heeft een stukje witlof gehad. Hij is actief en alert, maar die keutels bevallen me niet. Is het een kwestie van tijd voordat zijn darmen beter werken? zo ja, hoe lang gaat dat duren? Dan kan ik het in de gaten houden
Lirazel Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Als hij nu wel hooi zal je waarschijnlijk snel al verschil gaan zien, maar natuurlijk wel in de gaten houden of het niet slechter wordt.
Dollie Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Waarschijnlijk is dit het gebrek aan hooi. Als ik de keutels van Indy (weigert hooi te eten) naast die van Fred (eet redelijk hooi) leg, zie ik ook een enorm verschil; die van Fred zijn soms wel twee keer zo groot als een normale keutel van Indy. Misschien dat je voor de zekerheid zijn buikje wat kunt masseren, kan niet echt kwaad en vaak vinden ze het nog lekker ook, maar ik denk dat je, mits hij goed hooi eet/blijft eten, gauw verschil ziet.
Saskia_ Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Ik sluit me aan bij Lirazel en Dollie, je zult het verschil waarschijnlijk vrij snel zien. Ik zou me nu in ieder geval (nog) geen zorgen maken. Fijn dat hij wel zo goed eet ondanks de verhuisstress en de schrik van zoveel ruimte opeens
EliseD Geplaatst: 31 januari 2010 Auteur Geplaatst: 31 januari 2010 Zijn buikje voelt verder goed, niet hard ofzo. Hij eet goed hooi gelukkig! Maar verschil zie ik nog niet..
Aniek Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Dat is absoluut een kwestie van tijd. Heb nu 2 keer konijnen binnen gehad met speldenknop keuteltjes, dat heeft echt wel even geduurd voordat het normaal werd, vooral bij 1 daar heeft het anderhalve week bij geduurd. Zolang er keutels zijn en hij eet goed, geef hem de tijd.
EliseD Geplaatst: 31 januari 2010 Auteur Geplaatst: 31 januari 2010 Hij eet super gelukkig. Ze zijn inderdaad niet groter dan speldenknopjes. Hadden die konijnen ook geen hooi gehad?
Aniek Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Vermoedelijk een slecht dieet, hoe precies weet ik niet ze zijn bij mij gebracht (maar vermoedelijk geen hooi). De 1 was in ieder geval veel te dik, die heeft er echt lang over gedaan weer op normaal te komen.De ander was gewoon normaal gewicht, maar wist ook niks van pootjes strekken volgens mij. Maar gezien hun lange darmstelsel duurt het wel even voordat alles er doorheen is, dus nu ook het goede eten. En gezien hij en geen hooi had en amper bewegingsruimte is dat natuurlijk een aanslag op de darmpjes.
Dollie Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 Indy's keutels zijn ook weer geen speldenknopjes, maar dat is dan vermoedelijk te wijten aan het feit dat hij verder wél goede voeding en veel beweging krijg, de post van Aniek hierboven zo lezende? Zal straks anders de keutels naast elkaar leggen.. (En op foto zetten..)
EliseD Geplaatst: 1 februari 2010 Auteur Geplaatst: 1 februari 2010 Ik ben nog nooit zo blij geweest met grotere keutels haha. Hij heet super veel hooi en dat werkt nu al. Ook zijn ze minder donker, ze waren pikzwart. Nu zien ze er uit als de keutels van de anderen
Aanbevolen berichten