Gast Geplaatst: 29 januari 2010 Geplaatst: 29 januari 2010 Hallo allemaal,Ben ik weer met een vraag. Ik had het al opgezocht bij de zoekfunctie, maar de antwoorden waren nogal tegenstrijdig, dus dan maar even zo.Ibi heeft wormen heb ik net ontdekt. Ik heb de DA opgebeld (mijn eigen is nog steeds op vakantie helaas) en gevraagd om een wormenkuur. Dat was helemaal niet nodig volgens hem, konijnen lossen dat vanzelf wel weer op en daarbij, zo'n middel bestond niet voor konijnen. Ik weet inmiddels beter gelukkig en heb hem verteld dat ik panacur wil hebben. Na een lang over en weer gezeur ging hij daarmee akkoord. Ze hadden het alleen niet op voorraad, maar maandag kan ik het ophalen. Ik krijg dan de pasta.Nou is mijn vraag: hoelang moet ik dit gebruiken en welke dosering? Meneer Frits ook maar even uit voorzorg meedoen lijkt mij, maar moet hij dan dezelfde dosering?Alvast bedankt.
zwarte panter Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Idd gewoon allebei behandelen. Hoeveel wegen ze allebei?Je gaat met 1 tube pasta normaal niet toekomen... De dosering is 20mg fenbendazol per kg konijn. Dus je zou even op de pasta na moeten kijken wat de concentratie is...ik denk dat dat 50mg per streepje is, maar ben niet 100% zeker. Je behandeld best 14 dagen of 5 dagen behandelen, dan 10 dagen niet, en dan weer 5 dagen. De meeste geven de voorkeur aan 14 dagen, ik zelf ook.
Gast Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Bedankt voor je antwoord. Ibi weegt 1.6 kilo en meneer 1.8 kilo. Ik zal wel een extra tube meenemen, kan maar beter genoeg hebben.
zwarte panter Geplaatst: 30 januari 2010 Geplaatst: 30 januari 2010 Als je de tube hebt maandag, kijk dan even na welke concentratie het is.Dan kunnen we je hier wel verder helpen en anders moet je zelf even rekenen.
Dollie Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Ik moest Indy een half streepje geven per dag. Indy weegt zo'n 1500 gram.
Gast Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Oh ja was ik vergeten te zeggen, mijn eigen DA was er weer vandaag en ik moet inderdaad een half streepje geven. Toch bedankt Iris.
Dollie Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Fijn dat je eigen DA er weer was! DA-en zouden niet op vakantie moeten mogen.. :whistle2:
Gast Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Nee zeker niet.... En als je ziet hoe bruin ze is. Echt niet normaal.
zwarte panter Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 Gewoon een halfje?Het probleem bij panacur (en meerdere medicijnen eigenlijk) is dat je niet mag onderdoseren, anders heeft het gewoon geen nut. Hier kan je beter ietsje teveel geven dan te weinig. Je ene konijn zou eigenlijk 0.32mg moeten en de andere 0.36mg. Een half streepje is 0.25....
Gast Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 oke dank je wel, dan geef ik ze gewoon iets meer. Anders heeft het ook geen zin natuurlijk
Aanbevolen berichten