Jalena Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Hallo, Woensdag precies een week geleden is mijn konijntje gecastreerd. Hij had een tumor in zijn beide ballen. Toen ik hem weer mocht ophalen van de dierenarts had hij boven zijn staartje zijn haar helemaal warrig zitten en dat is nu nog steeds zo volgens mij wast hij dat stukje niet meer maar de rest van zijn vacht wel. Ook loopt hij op zijn achterpoten i.p.v. dat hij ermee hupt en ook valt hij soms om al hij in eens een snelle beweging wil maken als ik hem bijvoorbeeld een broodje geef. Als hij dan weer omhoog wil komen gebruikt hij zijn achterpootjes bijna niet en volgens mij heb ik ook een klein wondje/plekje onder zijn achterpoot zien zitten.Hoe kan het dat hij zo loopt? Komt dat nog door de operatie, door het wondje/plekje of kan het ook zijn dat hij gewoon oud is? Hij is 10 jaar.Aankomende maandag moet hij weer naar de dierenarts voor controle van de operatie. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen vertellen wat het precies kan zijn want ik vind het toch wel zielig.
Snoef Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Ik durf absoluut niet te zeggen of het nog consequenties van de operatie o.i.d. zijn maar aangezien hij een week of wat geleden geopereerd is, kan dat natuurlijk wel. Verder durf ik alleen te zeggen dat wondjes op de voetzolen van een konijn soms kunnen duiden op sore hocksEn omvallen en een verzwakte achterhand doen mij altijd denken aan EC. Maar ik voeg hier meteen even aan toe dat dit erg voorbarige conclusies zijn. Als ik jou was, zou ik niet maandag, maar eerder even langs de dierenarts gaan.
Chani Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 ik sluit me bij Snoef aan. Ga voor de zekerheid even langs of bel in ieder geval om na te vragen of het normaal kan zijn.
Britt Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 jou konijn lijkt precies hetzelfde te hebben met rennen en dat die omvalt. en dergelijke dingen.alleen ze wisten niet wat Stamper had, misschien is het E. Cuniculimaar idd ga even langs de DA,
Joseeke Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Het kan idd EC en-of Sore Hocks zijn.Je schrijft dat je konijn 10 jaar oud is, dus het kan mss ook door de ouderdom komen.Doordat hij al wat ouder is herstelt hij zeer waaerschijnlijk langzamer van de operatie. Mijn advies is ook om vandaag nog de DA te bellen.
nathaliekuh Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Ik zou toch inderdaad even naar de DA gaan.Mijn nijntje had ook tumortjes die ze er bij de castratie uit gehaald hebben en is ook al 9 jaar oud maar hij had hier helemaal geen last van...Dus of het eraan ligt dat hij oud is? durf ik niet te zeggen potter heeft er geen last van gehad en ook niet vanwege de tumortjes eruit halen. alleen de eerste dag gedroeg hij zich een beetje raar (duf en moe/ veel liggen/weinig rennen en lopen) maar erna was het echt weer mijn oude nijntje alleen wat aanhankelijker. dus ik zou inderdaad ook de DA even contacteren..
Aanbevolen berichten