Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Arme Fred, snapte er niet zoveel van, zat nog half aan z'n ontbijt wordt ie uit z'n hokje gehaalt.. Moet ie in een ander hokje.. (Heb hem Feline nog wel even laten zien want die hing op de koelkast. :glasses:) En de auto was helemaal erg. Hij was wel rustig hoor, maar de eerste bocht was toch even paniek.

Maar goed, hij is daar nu wordt zometeen gecastreerd en om twee uur mag ik bellen. :bounce:

Geplaatst:

Ja hoor, ik maak me nog steeds niet zo heel veel zorgen. Wel kriebels in m'n buik, heb er erg veel moeite mee mijn konijntjes ergens anders achter te laten en dat lege hok in de tuin is echt geen fijne aanblik. :$

Maar ik pakte hem zostraks uit z'n hok, en hij heeft zo'n heerlijke, dikke vacht, OVERAL, geen kale pootjes of kont, een lekker buikje (maar niet té) gewoon een gezond konijn in topconditie. Als je het mij vraagt dan. In elk geval een wereld van verschil met Indy en die doet het ook nog wel goed ook, op dit moment..

Geplaatst:

Misschien stomme vraag.. Maar Fred is praktisch zindelijk, misschien 25% van de keuteltjes gaat er naast maar verder plast en poept hij keurig op z'n toiletje. Moet ik die nu ook in de bench zetten of is dat alleen maar vervelend voor hem? En natuurlijk kan ik er geen beukenhoutsnippers in doen, kranten dan maar ofzo??

Geplaatst:

Ja, ik doe er eerst een laag kranten in denk ik en dan een paar handdoeken. Zo heb ik Indy ook zitten hier. Alleen die heeft één handdoek die er los in ligt :P als ik 'm netjes neer leg moet hij het toch zelf anders doen.

Ik laat het toiletje denk ik mooi buiten staan, zo groot is die bench niet en dat toiletje wél.

Geplaatst:

Toen Pumbaa & Zazou binnenwoonden had ik ook handdoeken in hun kooi.

Dit werkte perfect!

Zazou schoof het iid ook wel eens aan de kant, waar Pumbaa nooit zo blij mee was ;)

Geplaatst:

Nou, Pumbaa zal het niet terugschuiven, maar kan dan behoorlijk knorrig worden ;)*Balou* deed altijd 1 x op het handdoekje piezen als deze net verschoond was.

Pumbaa werd dan altijd boos op hem, wat gelukkig wel weer wegtrok na een paar min.

Geplaatst:

Heel veel sterkte met wachten meid, maar het komt vast allemaal goed en je moet maar denken aan het mooie leven dat hij tegemoet gaat met zijn nieuwe liefde:yes:

Geplaatst:

Fijn dat alles goed gegaan is!

Toch iedere keer weer spannend zo'n ingreep.

Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt, dat je 'm nu niet kunt ophalen.

Maar na zo'n narcose moeten ze toch altijd eerst effe bijkomen, dit kan hij nu uitgebreidt bij de DA doen :)

Geplaatst:

Ja, stiekem wel heel erg, maar misschien toch liever niet bij mijn eigen konijn. Stel dát hij een hartstilstand had gekregen daar op de operatietafel.. Dat had ik echt niet aan kunnen zien. Ik hoop straks als ik weer wat fitter ben dat ze me bij Aa & Hunze (de konijnenopvang in Gieten) kunnen gebruiken als vrijwilliger, misschien dat ik van daar uit eens met een 'vreemd' konijn mee kan kijken.

Geplaatst:

Goed hoor! Toen we hem kwamen halen om 7u had hij al wat gegeten, thuis had mijn vader geen zin om de bench te pakken (alleen als hij dat nou zegt als ik het voor de eerste keer vraag, ipv pas bij de 10e) Fred kon ook wel in z'n reismandje blijven. -.-' Dus heb een klein hoekje van m'n kamer afgezet met de reismand erbij, eten neergezet en toen ben ik gaan douchen etc, een uurtje later kwam ik terug en meneer zat er nog in.. Dus toen heb ik hem er maar even uit gehaalt en hij viel gelijk op de groente aan. Zal wel gedacht hebben, ik blijf héél stil zitten straks doen ze nog meer rare dingen met me, de arme schat. Hij heeft verder de hele nacht zo nu en dan wel groente gegeten, nog geen kruiden en biks, net misschien wat kruiden maar volgens mij niet zo veel, er lag alleen wel wat biks naast het schaaltje.

Ook netjes gekeuteld de hele nacht, hij is nu van mijn kamer naar de garage verhuist daar blijft hij vannacht en morgen kon hij dan weer naar buiten. Toen ik net bij 'm ging kijken lagen er wel.. Tsja.. Heeele natte keutels?

Verder heeft ie me de hele nacht wel wakker gehouden haha, hoefde niet eens een wekker te zetten om hem in de gaten te houden, hij regelde zelf wel dat ik om de zoveel tijd uit m'n bed kwam, was ie weer in z'n handdoeken aan het graven enzo. Dus dat zit wel goed.

Alleen halverwege de nacht werd ik wakker van gepiep, vrij mechanisch gepiep dus ik dacht oooh m'n vader heeft weer wat aangelaten op z'n werkkamer ofzo.. (Die is naast mijn kamer.) Of was het Fred? Toen ik bij hem ging zitten was het gepiep alweer weg.. Een tijdje later weer wakker geworden van hetzelfde gepiep, was nu wel duidelijk dat het wél van Fred komt.. Heel raar, hij ademt dan ook niet helemaaal normaal net of ie wat buiten adem/benauwd is. Na een minuutje ofzo houdt hij er weer mee op. Is nog een aantal keer daarna gebeurt.

Alleen ik kan met geen mogelijkheid zeggen of hij dit vaker doet ('s nachts), dit is de eerste keer dat hij een nacht binnen heeft gezeten überhaupt. En ik slaap niet in het konijnenhok normaalgesproken.. Overdag doet ie het ook nooit maar daar geldt weer, ben gewoon niet de hele dag bij hem in de buurt.. En als ik dat wel ben dan mag Fred loslopen in de tuin, als ik achter in de tuin nog net een bruin staartje kan onderscheiden tussen de struiken ja dan hoor ik zulk gepiep niet natuurlijk. Dus of het nou van de castratie of iets daaromheen komt of altijd al zo geweest is? Hij leek er ook niet enorm veel last van te hebben ging na een tijdje piepen gewoon weer over op normaal ademen.

Dacht nog even dat het van de pijn was, heb namelijk geen pijnstilling mee gekregen, maar het was echt zijn ademhaling.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .