Engeltjes farm Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 (aangepast) ongeveer 3 weken geleden heb ik een gecastreerd rammetje uit de opvang gehaald, daar gekoppelt met mijn 2 dames, alles goed dus Pluis mocht mee! echter hier hebben ze toch oneenigheid gehad en heeft Pluis een bijtwondje aan zn bovenste ooglid opgelopen, oogje zat dicht en vol viezigheid dus hop naar de DA, daar heb ik 2 soorten oogzalf/druppetjes gekregen en een spuitje met antibiotica. Nu 2 weken na het incidentje en gebruik van de medicijnen is zn oogje heel mooi genezen, het wondje is heel mooi dicht en zn oog is weer helemaal open, alleen er zit een klein wit plekje op zn oogje, nu is mijn vraag is dit dan toch een kleine (blijvende) beschadiging (misschien ook irritatie van het korstje) en moet ik ermee naar de DA om het te laten bekijken of kan hij prima met dat plekje leven? hij ziet wel gewoon met dat oog. Overigens zitten ze nu gewoon met zn 3en bij elkaar en gaat het samen gewoon prima, ze wassen elkaar en zitten bij elkaar en alles is dus helemaal goed dus de kans op herhaling is minimaal in mijn ogen!Mijn dames hadden nooit een rammetje gehad in hun groepje dus wellicht was het onwennig in het begin! 26 januari 2010 aangepast door Engeltjes farm
jasmijn86 Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 Kan het zijn dat dat littekenweefsel is? Mijn konijntje heeft ook wat met z'n oogje gehad en hij kreeg ook zo'n vlekje op het oog. Verder heeft hij er ook geen last meer van
Engeltjes farm Geplaatst: 26 januari 2010 Auteur Geplaatst: 26 januari 2010 het is inderdaad wel net onder zn 'wondje' zeg maardus ik denk gewoon dat het daarvan is en dat er verder dus niets aangedaan kan worden, is ook maar een klein plekje en het wondje is supermooi dicht en genezen en ook zn oog ziet er mooi uit
Engeltjes farm Geplaatst: 27 januari 2010 Auteur Geplaatst: 27 januari 2010 iemand hier ervaring mee nog?
Roytjuh Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Dit is littekenweefsel, dit blijft achter na een oogbeschadiging. Hij zal er niet last van hebben, maar zal het wel de rest van zijn leven op zijn oog houden.
konjinenliefhebber Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Zolang je niet merkt dat hij blind is is alles denk ik wel goed
Joseeke Geplaatst: 28 januari 2010 Geplaatst: 28 januari 2010 Mss kun je anders een foto maken & hierbij zetten?Mocht je het echt niet vertrouwen kun je nog altijd je DA bellen.
Esjes Geplaatst: 31 januari 2010 Geplaatst: 31 januari 2010 In het oog houden dat hij er niet voortdurend met zijn pootje over wrijft, dat zou wel eens een teken kunnen zijn dat hij er last van heeft.
Aanbevolen berichten