Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

ik heb afgelopen donderdag gizmo laten castreren en vrijdag opgehaald, binnen in de (koude) gang gezet (staat normaal buiten) niks aan de hand, hij eet goed drinkt goed keutelt goed! hij is echt enorm druk, drukker dan normaal (heeft iemand daar ervaring mee) maar nu zag ik van het weekend dat zijn balzakjes (of hoe je dat ook noemt) beetje rood en opgezet waren? nu gister is er nog maar 1 opgezet die ander is gewoon "leeg" zeg maar, nu is mijn vraag of dat dat normaal is? en sinds vanmiddag zit die er ook wat meer aan zag ik!? ik hoop dat iemand mij hier antw op kan geven want dit is mijn 1ste konijn die gecastreerd wordt? bedankt alvast, liefs nicole

Geplaatst:

Dan zou ik toch even de dierenarts bellen en vragen of dat normaal is en of je daarvoor even moet terugkomen om het na te laten kijken.

Als het wat opgezet is, lijkt me dat niet helemaal goed. Maar ik heb hier weinig verstand van.

Geplaatst:

Ik weet wel dat het bij paarden normaal is dat ze gaan zwellen. Die moet je dan ook meerdere keren per dag afspuiten.

Hoe het met konijnen zit weet ik eigenlijk niet. Zou gewoon even de DA contacten hierover.

Geplaatst: (aangepast)

Pottertje had dat ook na de castratie. De dag daarna maakte ik me dus helemaal ongerust omdat hij er ook steeds aan zat te likken. Dus hing direct aan de lijn met de dierenarts (tuurlijk ook nog weekend. een andere arts zucht) nou goed. Bleek alles helemaal in orde te zijn maar goed, bij pottertje hadden ze ook wat tumortjes weggehaald uit zijn balzakje daardoor bleek het wat meer geirriteerd. het was verder wel helemaal in orde. eindelijk pijnstillertjes gekregen en toen bleef hij er ook vanaf verder. een dag of 2 later was het niet meer rood/gezwollen en gelukkig alles weer in orde. maar liever een keertje te veel naar de DA dan te weinig denk ik dan maar...

Heb je medicijntjes voor je nijntje gekregen?

aangepast door nathaliekuh
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .