Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

mijn FH heeft een tijdje last gehad van snot ( hij had geen neusuitvloeiingen of dergelijke alleen maakte hij een zo'n neus piepend geluid) hij heeft daar 2 antibiotica kuren voor gehad alleen heeft hij nog last van z'n ogen en is hij wat vermagerd.

wat moet ik doen?:arf:

Geplaatst:

qua gewicht moeilijk uit te drukken maar hij krijgt s'ochtends een kom met voer en s'avonds voor het slapen. overdag veel hooi en tussendoortjes zoals wortel, stukje bruin brood en dan nog wat haver en dergelijke. hij krijgt geen gemengd voer.

ik heb meer het gevoel dat het ligt aan zn ziekte maar overdag eet hij wat minder dan s'avonds.

Geplaatst:

Dat hij overdag minder eet zou best kunnen, konijnen zijn schemerdieren. Maar heb je ook het idee dat hij over over de gehele dag heen minder eet dan voorheen? Want dan zou het ook nog een gebitskwestie kunnen zijn.

Misschien is het ook even verstandig om de hoeveelheid voer die je geeft af te wegen, zo weten wij ook snel of je per ongeluk te weinig geeft :).

Geplaatst: (aangepast)

ja gebit zou het ook kunnen zijn. mijn konijn loopt altijd los en overal in de kamer ligt eten zoals hooi en voer tot zn beschikking, overdag ligt er altijd nog wat eten in zn kom. hij krijgt 2 kommen van 110 gram. de laatste x dat hij door de DA gewogen was, was hij ongeveer 6 kg. ik heb wel het idee dat ie wat minder eet dan voor heen

aangepast door S.RAM
Geplaatst:

Hmm dan krijgt hij in ieder geval voldoende te eten zo te zien :). Ik zou in ieder geval even overleggen met de DA en het gebit van hem ook laten controleren. Zijn er nog meer dingen die je opmerkt, keutels veranderd oid?

Geplaatst:

hij heeft gewoon mooie goede keutels..daarom vind ik et raar. ik ga idd overleggen met de DA. het kan ook natuurlijk een gevolg zijn van het snot, wat niet geheel genezen is.

Geplaatst:

Ik vergelijk het even met mezelf, als ik goed verkouden ben eet ik ook minder. Het gaat moeizamer en heb minder eetlust. Zou het bij nijntjes ook zo werken?

Geplaatst:

Antibiotica is niet zo goed voor de darmen, vaak zie je idd dat de eetlust afneemt. Je Zou hem wat kunnen bijvoeren met energierijk eten, maar natuurlijk wel opletten dat zijn ontlasting goed blijft.

Ik geeft hier wel eens brinta (aangemaakt met water) om weer wat aan te komen.Verder kun je, als hij groenvoer gewend is, appel en wortel geven.

Geplaatst:

ooh oke.. ja dat zal ik proberen, bedankt voor de tip. mijn konijn is wel een moeilijke eter dus ik hoop dat hij het lust, zijn er misschien andere tips voor het weer laten aankomen van konijnen?

Geplaatst:

Wat ik met zieke hamsters deed is ook brinta (maar met kattenmelk, ze verdragen geen lactose. Weet niet hoe dat met konijnen zit?) en nutridrink. Dat is bijvoeding voor mensen en toevallig kwam ik erachter dat ze er dĆ³l op waren. EĆ©n beestje wat verder helemaal niets meer at (en daar word je tamelijk wanhopig van..) wilde dat nog wel.

Maar dat zijn noodoplossingen, ik denk eigenlijk dat gewoon brokken het beste zijn...

Geplaatst:

Ik zou het mengen met water inderdaad. Heb dat wel eerder gelezen.

Grappig dat je de Nutridrink noemt Sophia, ik heb zelf dan ook net 6 weken op drinkvoeding moeten leven, heb toen een proefpakket gekregen met alle smaakjes. Daarvan lustte ik haast niks maar ja om het nou dan weg te gooien? (Van alle smaakjes hadden ze vier gestuurd.. -.-') Dus wij bellen naar de leverancier: Ja, ze konden het niet terugnemen, maar we konden het naar de kinderboerderij brengen die zouden er erg blij mee zijn..

Uiteindelijk is het daar niet heen gegaan, maar het wordt dus wel voor dieren gebruikt.

Geplaatst:
Wat ik met zieke hamsters deed is ook brinta (maar met kattenmelk, ze verdragen geen lactose. Weet niet hoe dat met konijnen zit?) en nutridrink. Dat is bijvoeding voor mensen en toevallig kwam ik erachter dat ze er dĆ³l op waren. EĆ©n beestje wat verder helemaal niets meer at (en daar word je tamelijk wanhopig van..) wilde dat nog wel.

Maar dat zijn noodoplossingen, ik denk eigenlijk dat gewoon brokken het beste zijn...

Ik schreef er extra tussen haakjes bij dat het met water moet. konijnen kunnen geen malk verdragen. Maar met water is ook ook zeer energierijk!

Geplaatst:

ja idd dat klopt.. ik ga het proberen maar ook naar DA om het gebitje te laten controleren, is dat het niet dan maar weer antibiotica voor snot..

Geplaatst:
Ik schreef er extra tussen haakjes bij dat het met water moet. konijnen kunnen geen malk verdragen. Maar met water is ook ook zeer energierijk!

Daarom schreef ik erbij dat ik kattenmelk bedoelde. De meeste knaagdieren (en katten dus ook) hebben lactose-intolerantie. Dat komt ook bij mensen voor, overigens. Het is dus niet de melk op zich die ze niet kunnen verdragen, maar de lactose erin. Vandaar dat kattenmelk wel kan, daar zit geen lactose in. Wanneer je dus een echt tƩ mager konijn hebt (of, zoals ik toen: hamster) kan kattenmelk met brinta een uitkomst bieden. En inderdaad, met water kan het ook prima. Maar door de melk kan het net iets vetter worden, en soms is dat dus beter. Niet altijd, dat moge duidelijk zijn.

En Dollie, ik ben het helemaal met je eens: nutridrink is echt verschrikkelijk vies. ;) Ken ook niet veel mensen die het lekker vinden eerlijk gezegd..... Maar ik wist niet dat ze het ook 'echt' voor dieren gebruikten, leuk om te horen!

Geplaatst:

Kattenmelk bevat alleen nog steeds wel de eiwitten en vetten en dan vraag ik me af hoe goed dat is voor een pure planteneter als een konijn om product van een dierlijke herkomst te krijgen. Een hamster kan daar wel mee overweg.

Geplaatst: (aangepast)

terug van de DA enne het veel reuze mee!!!

sterker nog mijn konijn is NIET vermagerd maar van 5.9 kg naar 6.3 gegaan.. :D:D

hij heeft nog wel wat batrill en doxycline meegekregen plus een zalfje voor zn ogen,

maar de DA vond dat hij er goed uitzag.!!

MN BILLY!

s-ram-7309-albums-bunny-picture24419-billy.jpg

aangepast door S.RAM
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .